Jump to content
PyroForum.nl

Groene vlam


green

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik zat laatst een oud speakertje te slopen en vond daarin een klosje met heel fijn koperdraad, dat wikkelde ik af en maakte er een 'kluwe' van. Daar hielt ik een aansteker bij, en voila, een groene vlam (ik trok toen wel zo'n kop :shock: want dat had ik nooit verwacht bij een gewoon stukje koperdraad..

Link to comment
Ik zat laatst een oud speakertje te slopen en vond daarin een klosje met heel fijn koperdraad, dat wikkelde ik af en maakte er een 'kluwe' van. Daar hielt ik een aansteker bij, en voila, een groene vlam (ik trok toen wel zo'n kop :shock: want dat had ik nooit verwacht bij een gewoon stukje koperdraad..


Bedankt! :wink:
Eindelijk een antwoord op m'n vraag! :D
Als je koperdraad in thermiet doet, krijg je dan ook een groene vlam?
En de reactie zal wel zijn: "nee, thermiet is veel te heet" of zoiets, maar wat als je het koper wat hoger boven het thermiet houdt?
Link to comment

Maar de CuO-thermiet bevat ook Koper, of werkt dat nou niet bij geoxideerd koper?

Ik ga morgen naar de Formide om puur (ergens in verwerkt zonder andere stoffen) koper te kopen, maar wat kan ik dan het best kopen?

@Yellow:
Bij mij deet ie het ook niet :D
Misschien is het niet puur koper?

En in die aansteker zit op dat koperdraad nog iets, iets rood-bruinigs maar ik weet niet wat.

Link to comment

Je moet inderdaad zo dun mogelijke draad gebruiken, het liefst spoeldraad (koperdraad om een spoel voor de genen die het niet weten).

Als je dat een beetje samenbind tot een kluwen krijg je hoogst waarschijnlijk de beste reactie. Koper geleidt goed, dus houd het koperdraad indirect vast! Je zou geen brandwonden willen krijgen :wink: .

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...