Jump to content
PyroForum.nl

Groene vlam

green

Recommended Posts

Posted

Ik heb een foto gemaakt van de groene vlam.

http://img182[ GEBRUIK MAKEN VAN IMAGESHACK IS NIET MOGELIJK, UPLOAD AFBEELDINGEN DIRECT OP HET FORUM ]img182/6041/af...beelding7de.jpg

heeft iemand nog een idee waarvan dat draadje is gamaakt, want het zou wel cool zijn als je thermiet had met een groene vlam! 8)

• Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Wow cool, zo'n aansteker wil ik ook  :D   !

Ik had hem in Parijs gekocht.
Ook cool is dat de eiffeltoren aan de zijkant van de aansteker gaat flikkeren!
Kijk maar:

http://img150[ GEBRUIK MAKEN VAN IMAGESHACK IS NIET MOGELIJK, UPLOAD AFBEELDINGEN DIRECT OP HET FORUM ]img150/8125/foto0192sb.jpg
Posted

Ik zat laatst een oud speakertje te slopen en vond daarin een klosje met heel fijn koperdraad, dat wikkelde ik af en maakte er een 'kluwe' van. Daar hielt ik een aansteker bij, en voila, een groene vlam (ik trok toen wel zo'n kop :shock: want dat had ik nooit verwacht bij een gewoon stukje koperdraad..

Posted
Ik zat laatst een oud speakertje te slopen en vond daarin een klosje met heel fijn koperdraad, dat wikkelde ik af en maakte er een 'kluwe' van. Daar hielt ik een aansteker bij, en voila, een groene vlam (ik trok toen wel zo'n kop :shock: want dat had ik nooit verwacht bij een gewoon stukje koperdraad..

Bedankt! :wink:
Eindelijk een antwoord op m'n vraag! :D
Als je koperdraad in thermiet doet, krijg je dan ook een groene vlam?
En de reactie zal wel zijn: "nee, thermiet is veel te heet" of zoiets, maar wat als je het koper wat hoger boven het thermiet houdt?
Posted

Je kan een groene vlam krijgen door gewoon een zout als koperchloride of gewoon koperpoeder te mengen met het thermiet. Dit zou het moeten doen, en anders kun je het er inderdaad boven hangen.

Posted

Maar de CuO-thermiet bevat ook Koper, of werkt dat nou niet bij geoxideerd koper?

Ik ga morgen naar de Formide om puur (ergens in verwerkt zonder andere stoffen) koper te kopen, maar wat kan ik dan het best kopen?

@Yellow:
Bij mij deet ie het ook niet :D
Misschien is het niet puur koper?

En in die aansteker zit op dat koperdraad nog iets, iets rood-bruinigs maar ik weet niet wat.

Posted

Je moet inderdaad zo dun mogelijke draad gebruiken, het liefst spoeldraad (koperdraad om een spoel voor de genen die het niet weten).

Als je dat een beetje samenbind tot een kluwen krijg je hoogst waarschijnlijk de beste reactie. Koper geleidt goed, dus houd het koperdraad indirect vast! Je zou geen brandwonden willen krijgen :wink: .

Posted

Hier de foto's zoals gezegd :P

Mijn aansteker

Een koperdraadje in de vlam: :shock:

Hier een ijzerdraadje in de vlam:

Hier een ijzer staafje met wat keukenzout in de vlam:

dat keukenzout is in het echt oranje ik weet niet of dat aan mijn camera ligt ofzo :?

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

Svenn

Posted

Anders gaan we even off-topic in het off-topic gedeelte! :P.

Maar ik heb wel eens koper gevijlt, en dat door wat MP gemengt, maar dan krijg je geen extra effect ofzo, geen groene vlam...

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...