Jump to content
PyroForum.nl

Oud & Nieuw 2007-2008


Duvel

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik vind juist de knallers erg schaars gelont.. Meestal hang ik minstends 5cm lont buiten de huls.. Ongeacht de dikte van de eindstoppen en degelijke.

Hoe steek je die shells af? Aangezien er visco uit de liftcups komt.. Is een stukkie quickmatch niet veel makkelijker?


Btw, @ Dieselpower hierboven, dat is geen probleem. De hoeveelheid zwavel is miniem, en er kan op deze plek nooit grote wrijving ontstaan. Als je echt safe wilt spelen dan doop je je geknipte lonten even in de NC lak. :D

Edited by mr.stijntje
Link to comment

Die lontjes verbind ik altijd met tape fuse, en dan weer een stuk visco. Dan hoef ik ook niet moeilijk te doen om ze in mijn mortier te hangen. Het lijkt mij niet dat het kwaad kan, omdat KClO3 ook in Commercieel illegaal vuurwerk gebruikt word.
En over die knallers, er zit een hele dikke eindstop in dus de lont is wel een stuk langer.

Edited by Pyrofanatic
Link to comment

Dat bestandje van jou is wel handig...
Nooit gedacht dat er zoveel gram kruit in een napolitaanse bom ging zitten (66.3 gram) ik heb eigenlijk nog nooit zulk vuurwerk in mijn handen gehad :D
In belgie is dat allemaal anders, strijkertjes enzo... ik koop ook niet zo veel vuurwerk over het algemeen :P

Gr33tzz

Edited by dieselpower
Link to comment

Die 66 gram zie je bijna nergens. De enigste italiaanse bommen die in Nederland veel op duiken zijn de 38 grams versie. Ik had er afgelopen jaar 3 van, en ze gaan echt hard :D.
Heb nu ook weer leuke knallers gekocht. Deze bevatten 48.5 gram flash. Wel een zottelijke lading eigelijk.
Ze heten Cobra 6, en zijn gelijk aan Explods.

Link to comment

Mooi mooi, ik ben nog niet begonnen aan mijn pijlen, ik kan die niet zo lang laten liggen :huh:
Zal er een deze wel van komen, ik heb gisteren wat bermuda's en 6 crackers zitten maken...
Als er iemand fotos wilt, moet je dat maar zeggen ik wil er ook wel een tut van maken als er nood aan zou zijn... (van de 6crackers dan)

Gr33tzz

Link to comment

Ik ben bezig met het maken van het volgende:

6x 21 gram Whistle knallers (huls bestaat het twee hulzen die je precies in elkaar kan schuiven)

10 kubus-vormige knallers, deze bevatten 20 gram Whistle per stuk.
foto van de kubusvormige die ik vorig jaar heb gemaakt:





Verder ga ik nog een paar KNO3 suiker rakketjes maken (payload nog onbekend).

Groeten,

Chris

Link to comment

Ik heb gisteren twee fontijntjes gemaakt.
Één heb ik gewoon op gevoel gedaan, heb gewoon wat Al + Fe bij mijn Meal Powder gedaan. Het brandde wel lekker.
Voor de andere heb ik deze gebruikt:

Potassium nitrate.................................2
Charcoal.............................................41
Sulfur..................................................1
Iron....................................................1
Meal Powder........................................6

Alleen werkte die niet goed(ontbrande niet goed). Ik dacht al bij deze: is het niet een beetje te veel C? Ja dus.
Dus heb ik er maar wat extra Meal Powder bij gedaan.

Link to comment

Ik zou persoonlijk tigertail niet wegschieten met H3, maar dat is aan jou.

Kleine update van mijn kant:
-200 D1 glitter stars liggen te drogen
-Een gelijke hoeveelheid compositie zit in de kogelmolen, zonder aluminium uiteraard
-12 Vlinders in wording zijn voorzien van snelgipsen eindstop (10 mm dik, 14 mm ID)

Tot nu toe af:
-12 Vlinders, elk met 5 gram KClO4/GD flash
-Een grote vlinder voor 12 uur, met 21,49 gram flash. Niet aan te raden IMO.
-4 1" salutes, 10 gram fotoflash elk
-2 D1 glitter starmines, 2" diameter
-Een 3" Tigertail starmine, hopelijk passend in de mortier
-4 zakjes H3 met elektrische ontsteker voor ghost mines. Deze keer uit stalen mortier geschoten.
-2 flessen methanol voor de ghostmines, een met kaliumjodide en een met lithiumchloride.

Link to comment

[-Een grote vlinder voor 12 uur, met 21,49 gram flash. Niet aan te raden IMO.


:huh: Ik heb hier al meerder vlinders liggen met 28 gram flash per stuk gewoon om de zink knal te halen in een iets kleiner formaat dan een BSC. Zolang je er een goeie lont aan doet en er bij nadenkt waar en wanneer je hem afsteekt komt het wel goed (hoop ik).

Link to comment

Even een wijziging in mijn lijstje; GEEN STARMINES. Ik heb er gisteren een met een enorme knal laten exploderen, zat per ongeluk meal powder in ipv ongemilde BP... :huh: Het was wel erg mooi(firefly) maar mijn vader vond het niet geweldig, mede omdat er nu wellicht meerdere putjes in daken van auto's kunnen zitten, dus die strmines komen volgend jaar wel weer :P

Verder wel knalfontijntjes, bengaals vuur aan mijn lijstje toegevoegd.

Link to comment
Guest king of arrow

Ik ga nog wat BP raketjes maken met stars en knetter.
Wat kno3 suiker raketjes.
En ongeveer 30 a 40 euro aan vuurwerk
Messten aan rotjes pijltjes tolletjes :huh:
(lekker orgineel)

Link to comment

Ik begin nu al aardig te vorderen...

1,5'' cilindrische shells:
2 x 12 Shimizu Rood, 6g H3 break, 8g Pulverone lift
2 x 12 Shimizu Groen, 6g H3 break, 8g Pulverone lift
1 x 15 Bleser Paars, 7g H3 break, 10g Pulverone lift
1x 6 Bleser Paars + 6 Shimizu Groen, 7g H3 break, 10g Pulverone lift
1 x 16 Chrysantemum 8, 5g Pulverone + 1g KClO4 Al break, 10g Pulverone lift
1 x 12 D1 Glitter, 5g Pulverone +1g KClO4 Al break, 8g Pulverone lift

Starmines:
1 x 20 Chrysantemum 8, 15g Pulverone lift
1 x 10 Shimizu Groen + 10 Shimizu Rood, 10g H3 lift
1 x 10 D1 glitter, 8g Pulverone lift

Knallers:
1 x 4g KClO4 + GD

Ik heb nog een hoop plannen (fonteinen, salute shells, 2'' shells misschien), maar omdat ik die toch niet allemaal waar kan maken, zal ik alleen dit overzichtje plaatsen. Uiteindelijk, zal ik dinsdag mijn definitieve lijst plaatsen, met foto van het hele arsenaal...

Link to comment

Zo mensen, laatste weekend van 2007 alweer. Heb veel geleerd hier in die korte tijd :D

Wat heb ik:

20x 4gr (kclo4/gd/s) 64/23/13
4x 20gr ('')

Morgen zal ik nog 10x 10gr knallers maken, en dan ben ik klaar. Ik wilde nog wat vuurpijlen maken, maar daar heb ik van af gezien. (2 maal CATO gehad) :P

Verder ga ik me goed vermaken met wat zink vuurpijlen, nitraten, corsairs en het megaboy pijlenpakket van wimmers. Is trouwens echt een aanrader, ons mam wilde eergister graag dat ik er 1 van afstak :huh:

Als ik alles compleet heb dan komt er een pic, heb sinds vandaag nieuw toestel :P

Link to comment

Tot nu toe heb ik 2 100 gram rookbommentjes
1 AN/suiker rookbom gemaakt van 4 theedoeken.
1 kas/suiker rookbom van 1 theedoek.
Wat losse rookbommentjes van 20 -100 gram (kaliumnitraat/suiker)
1 vuurpot van 20 gram
1 vuurpot van 40 gram

Ik maak dit weekend nog wat paraffine rookbommetjes, een grote flare en mijn tennis ball mortar.

Edited by Oscar
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...