Jump to content
PyroForum.nl

Pulverone


-.B.-

Recommended Posts

en van glassplinters moet je geen last hebben als je goede kwaliteit lood gebruikt.


Als je slechte kwaliteit lood hebt zul je ook geen glassplinters vinden :( .
Dat van die eetlepel is well een handig tip. Verder heb ik het altijd gewoon met mijn vingers gedaan, en dan de hele tijd de korreltjes die er aan blijven kloppen netjes aftikken op een groot wel papier. Als je het met de vingers doet heb je er ook wat meer gevoel bij ( hehe :P ?)
Link to comment
  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Uit 100 gram meal haal ik zelfs 103 gram pulverone. Er zit ook nog 3% dextrine doorheen hé :P . Als je maar 60% terugvind heb je het òf zo nat gemaakt dat je alleen houtskool en zwavel overhebt, òf je hebt verkeerd gewogen, òf er zit nog 40 gram in je zeef. Meestal blijft er nog geen halve gram in mijn zeef achter trouwens, en dat kun je er makkelijk uit slaan.

Link to comment

Ik heb vanmiddag ook maar pulverone gemaakt, begin was 50 gr. meal maar ik kwam er tijdens het maken achter dat er geen dextrine in zit... :P Nu zal het wel een beetje uit elkaar vallen maar echt erg is hoop ik niet.

En ik weet niet hoe jij 40 gr weet te verliezen, het enigste waar ik wat aan verlies is wat aan mijn handen blijft zitten. :(

-B.

Link to comment

Tja ik weet het dan ook :P Maargoed lekker belangrijk mijn pulverone werkt uitstekent. Volgende keer maar effe beter mijn zeef leeg maken. En ik meng het in een soort plastic bak, met zo'n lompe rand er in. Ik denk dat daar ook aardig wat in blijft zitten.
En trouwens over da verkeerd wegen zou ook best wel eens kunnen kloppen. Ik weeg namelijk momenteel nog met zon keuken apparaat van 10 jaar oud ofzo. Dat ding weeg net echt goed op kleine hoeveel heden.
Maargoed de volgende keer maar effe beter opletten :(
Greets

Link to comment
Kijk op "www.detectorshop.nl" daar heb je voor 12,50 een weegschaaltje dat op honderdsten grammen nauwkeurig weegt, prima zou ik zeggen.


Ik heb die weegschaal ook en hij werkt super! Hij gaat dan wel tot de hondert gram en de verzendkosten zijn nog duurder dan de weegschaal zelf maar hij is het waard. Ik heb trouwens een paar weken terug ook pulverone gemaakt van mijn "home made" wilgenhoutskoolmeal(wat een woord). Dat is toch wel vele malen sneller dan de pulverone van bbqmeal :P. Ik was 1 gram verloren op 150 gram.
Link to comment

Ik heb laatst pulverone gemaakt, ik ging gister een testje doen. Tot mijn verbazing brande het geheel wel, maar niet zo snel zoals het hoort. Er bleef een soort verklonte / verkoolde massa achter. Het rook ook een beetje naar soort van gesmolte suiker ofzo.
Ik gebruik zoetstof met 97% Dextrine.

Dit was trouwens netzo met mijn BP stars

Zou dit komen doordat ik teveel dextrine door mijn mix heb gedaan? of doordat de dextrine zelf niet goed is?


MVI_4514.avi
Hier een filmpje van mijn Pulverone

Greets

Link to comment

Dat ziet eruit als een ongezonde overdosis dextrine, ook gezien de geur die het volgens jou geeft. Je hebt voor pulverone echt maar heel weinig dextrine nodig, alles tussen 1% en 5% volstaat. Als je te veel dextrine toevoegt, gaat het werken als brandvertrager, en je compositie droogt ook nog eens slechter.

Link to comment

Ja, er zijn goede knallers van te maken.
Maar in verhouding met de flashvarianten is het toch minder (natuurlijk).

Gewoon een buis met een ID van ~1cm een stop rammen aan een kant en gat doorheen boren voor de lont, en even vast zetten met lijm, en vullen maar met polverone.
Andere stop natuurlijk niet rammen, maar een propje (tissue)papier erin op de polverone, en dan afdichten met lijm.
Gebruik natuurlijk geen spiraalgerolde buizen, maar altijd paralelle :P

Link to comment

Parallel gerolde kokertjes zijn vele malen sterker dan spiraal gerolde. Dit om dat bij spiraal gerolde over de gehele lengte naden lopen van verschillende stukken over elkaar geplakt karton. Parallel gerolde kokers bestaan uit één stuk, en zijn daardoor veel steviger. Hierdoor is de drukopbouw hoger en kun je dus betere knallers maken. In principe kun je daardoor elk mengsel laten knallen, als de huls maar stevig genoeg is :P

Link to comment
  • 5 weeks later...

Als je het letterlijk 45 minuten in een vijzel maalt (en je bent er een beetje goed in), dan zou ik het geen green powder meer noemen. De gemiddelde korrelgrootte is dan zodanig afgenomen dat er sprake is van een goed gemixt, fijn mengsel. Prima voor pulverone dus.
In beginsel kun je zelfs een liftcharge maken met grove houtskoolpoeder en ongemalen kaliumnitraat en zwavel, alleen zul je vele malen meer nodig hebben dan met goede meal/bp.
Tot slot, ik kan vanaf hier de kwaliteit van jouw gm/meal niet beoordelen, dus probeer het gewoon uit.

@Hieronder: het is ook echt nog niet droog in twee uur. Leg het voor de gein eens een dagje op de verwarming :rolleyes: .

Edited by miech
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...