Jump to content
PyroForum.nl

Posten


Guest Richard

Recommended Posts

Guest Richard

Ik ben hier niet erg actief op dit forum. Ik haal mijn informatie hier ook niet vandaan, maar toch kom ik hier regelmatig. Als ik me verveel of als er vreemde gebeurtenissen gaande zijn op dit forum zoals afgelopen week.

Dit forum is qua members en post's in een korte tijd explosief gegroeid, helaas het percentage onzinnigheid ook! Ik ben hier een poosje moderator geweest. Wat ik erg leuk vond om te doen, maar van deze functie was ik vrij snel afgezet door Gamekeeper omdat hij van Nitroglycerin een klacht had gekregen over mijn manier van 'regeren'.

Ik ben nogal kort door de bocht als mij iets niet aanstaat, maar blijkbaar is dat hier wel nodig. Posten mag van mij ten alle tijden, maar er moet wel waarde aanzitten. Ik zal een aantal concrete voorbeelden geven waar ik mij aan stoor en wat ik graag anders zie.

*Complimenten:
Member maakt een pijl met een payload. Hij/zij heeft hiervan een filmpje gemaakt en zet deze op het forum. Het filmpje is van een pijl die na 40meter scheefvliegen excentrisch breakt. Iedereen staat op de banken en stoelen te springen van blijdschap en juigt de member toe. Er volgen 40 complimenteuze, maar uitterst onzinnige post's.

Meerwaarde: Totaal geen, wat hebben de members aan andersmans complimenten? Helemaal niks! Het zorgt voor een topicbump en ieder zijn post's gaan omhoog. Het hebben van een bepaald aantal post's is hier het probleem van (denkbeeldige status).

Oplossing: Complimenten prima, maar stel vervolgens vragen. Roep een discussie op. Maak er een leermoment van, een pijl is nooit perfect. Zeg wat je er niet goed aan vond en zeg dan ook wat je er aan kan doen om dat te verbeteren. Alleen een compliment geven is een 'warning'.

*Nieuwe topic's:
Member 'Knallerdeknal' stelt de vraag of er mensen zijn die problemen hebben gehad met zijn of haar omgeving omtrend de hobby. Hij vraagt NIET wie er geen problemen gehad hebben en ook niet om je situatie met jouw buren! Toch is 90% van de post's die erop volgen onzin en geven geen antwoord op de vraag van 'Knallerdeknal'.

Meerwaarde: Helemaal niks, ik zie dat topic staan en denk: "Hey, daar ben ik benieuwd naar". Ik open het topic en ik kan eerst alles lezen om te kijken of er niet heel stiekem een zinnige post staat tussen al die onzinnige post's!

Oplossing: Beantwoord de vraag die er gesteld wordt of houdt gewoon je mond als het niks toevoegt aan het topic. Toch onzinnig posten is 'warning'.

*Onderwerp en algemeen inhoudelijkheid topic's en post's:
Er is een discussie gaande en er zit me toch een berg bagger tussen. Het heeft doorgaans geen flikker met het onderwerp te maken of zijn één zins post's. Neem als voorbeeld het rookbom topic. Ik durf niet te kijken, maar het zal inmiddels wel rond de 40 pagina's bevatten. Overal staat dezelfde vraag en hetzelfde antwoord.

Meerwaarde: Noppes, een nieuwe member komt op het forum en die kan eerst 40 pagina's zitten doorspitten om vervolgens op de conclusie te komen dat de informatie op pagina 40 hetzelfde is als die van pagina 3!

Oplossing: Voeg je niks zinnigs toe aan het topic, stel je een vraag in hetzelfde topic of forum die al gesteld is? Een 'WARNING' graag! Dit geld ook voor het meermaals geven van hetzelfde antwoord. Wordt er een topic geopend door een NOOB aka K3wl, reageer er niet op of doe een *report*. Daar zijn de mods voor. Je hoeft niet iemand in de zeik te zetten om zelf zo je aantal post's omhoog te krikken. Trouwens één *report* is voldoende.

Het zetten van Groeten, Greeetz, de ballen, adios en groeten uit de rimboe met je naam eronder is ook niet nodig. Je naam staan links van je post. Mijn scrollwiel van de muis is immers niet gelagerd.

Tot slot, de boodschap in één zin:
"Maak er een gezond forum van, dat voor iedereen aantrekkelijk is qua inhoudt. Het draait niet om het aantal post's op een forum, maar om de kwaliteit van de topic's en post's!"

Ben je het niet eens met mijn kijk op dit forum? Dan ben je zelf deel van het probleem! Als mods mij de mogelijkheid zouden geven om hier weer te mogen modden, ik doe het met liefde. Dan zal ik ook voor inhoudelijke post's zorgen. In plaats van alleen maar zeiken, want daar sta ik een beetje bekend om denk ik.

Link to comment

Is dit een indirect verzoek tot Moderatorschap? :P
Want voor je het weet staat het weer vol met members die zich ook kandidaat willen stellen, en die het eigenlijke onderwerp van dit Topic niks meer uitmaakt...


Ik ben 't dus zeker met je eens wat betreft het Rookbom-Topic; van mij mag iedereen die er nog in post direct een PermaBan krijgen!

Maar ik vind niet dat elk Topic 100% info moet bevatten: hier een daar een kleine dwaling van het onderwerp moet kunnen vind ik. 't Moet ook gezellig blijven.
Meestal gaat het dan ook snel weer OnTopic, en anders is er altijd wel een MOD die met dreigend met Warnings aan komt zetten.

De meeste Topic's met bagger zijn (gelukkig) meestal die over "onderwerpen voor beginners" (zoals dus duidelijk de rookbom, waar zo'n beetje iedere nieuwe member mee begint).
Bij onderwerpen over bijv. Explosieven is dit Bullshit/OffTopic gehalte volgens mij al een stuk lager...


Je zegt trouwens dat één der Moderatoren onderdeel is van het probleem:

  • "Het zetten van Groeten, Greeetz, de ballen, adios en groeten uit de rimboe met je naam eronder is ook niet nodig."
  • "Ben je het niet eens met mijn kijk op dit forum? Dan ben je zelf deel van het probleem!"
  • "Gr33tZ"
:)
Link to comment

In zekere zin geef ik je gelijk, maar je gaat ook een beetje ver.
Alle 'woah mooi' reacties zijn inderdaad wat lomp, een beetje opbouwende kritiek is altijd welkom. Op dat punt ben ik het volledig met je eens.

Maar verder, we zijn geen lesboek hier op het forum, er mag best af en toe een grapje gemaakt worden of een kleine offtopic post gemaakt worden. Zo lang het maar snel genoeg weer op de rails komt.

Als laatste vind ik het onzin dat je geen 'doei' of 'gr33tz' meer onder je post zou mogen zetten, het is geen vervuiling, het neemt maar één regel in beslag, en niemand (behalve jij) heeft er last van.

Adios, en de groeten uit de rimboe.

Link to comment

Ik ben het helemaal met je eens dat nieuwelingen toch moeite kunnen hebben met het vinden van informatie. Velen beweren dan "Gebruik de zoekfunctie dan K3WL!!!11!1one!11", helaas bied deze in veel gevallen geen soelaas.

Men moet begrijpen dat op het moment dat een topic over bijvoorbeeld rookbommen 40 pagina's bevat, de nieuwe members het moeilijker krijgen en dus zelf graag een paar duidelijke vragen wil stellen. Vervolgens wordt dit nieuwe lid erop gewezen dat het vast al ergens staat en dat hij maar moet zoeken! Probleem is dat hij dit (soms ook niet) al geprobeerd heeft. Als je niet weet waar je precies op moet zoeken, of als je een 40 pagina's tellend topic moet doorspitten dan heb je kans dat je die ene nuttige post gewoonweg niet vind!

Mijn oplossing zou zijn voor ieder onderwerp een FAQ maken die gelijk wordt aangepast wanneer iemand een interessante en leerzame post maakt. Alle info staat op een pagina en nieuwe members hoeven minder vragen te stellen!

Het doel van het strikte beleid is zorgen dat het forum netjes blijft. Ik sta hier helemaal achter maar betreur te moeten melden dat niet helemaal is gelukt. Een topic van meer dan 10 pagina's over één onderwerp IS NIET ALTIJD NUTTIG.

Als laatste wil ik nog even reageren op jouw afkeer van complimenten. Sorry maar ben je gek geworden?! Complimenten geven zijn een van de belangrijkste dingen op zo'n forum. Dit zet members ertoe verder te gaan en nieuwe dingen te proberen. Zonder enige motivatie of alleen kritiek zullen veel members gewoon ophouden met het maken van bijvoorbeeld pijlen, "omdat het toch niet lukt...". Deze complimenten moeten niet té kort maar van mij part hoeft er niet altijd een vraag bij, het gaat ook om de gezelligheid zoals al eerder gezegd. Hier komt nog eens bij dat deze filmpjes in een apart (meestal minder informatief) gedeelte van het forum staan en dat offtopic daar voor mij een veel minder probleem is dan in een informatief gedeelte.

Groetjes, Woytek

Link to comment

Ik ben nu al enige maanden actief op het forum en heb er wel iets van opgestoken maar zeker niet te veel. Toen ik mij voor het eerst aanmelde dacht ik dat ik hier meer kennis zou opdoen maar achteraf lijkt dat toch een beetje tegen te vallen. In bijna elk topic waar ik kom staat er wel een negatieve reactie voor dat er ook maar iets van hulp of kennis uit zijn mond is komen vallen. Er zijn enkele topics die ik met heel veel plezier heb doorlezen en waar ik zeker iets heb van opgestoken met zo'n topics bedoel ik dus het topic dat 'het maken chloraten door elektrolyse' behandeld of het 'flashtopic' (ondanks alles staat hier ook nog veel zever in). Deze topic's zijn er spijtig genoeg niet te veel.

Nu kunnen jullie wel denken die knallerdeknal die is hier nog maar een paar maand member op het forum en hij durft al zo'n uitspraken te doen maar het is eigenlijk voor mij ook niet meer dan een vraag om het vanaf nu in de devices, tools en HE topics iets serieuzer aan toe te laten gaan want ik denk niet dat de moderators en wij allemaal trouwens het leuk zouden vinden mocht dit forum eindigen zoals pakweg HSlab ofzo.

Ik merk ook een zeker vorm van agressie onder de members en dat is toch iets wat we uit de 'groep' zouden moeten kunnen bannen. Ik hoop echt dat het nu gedaan is met ruzie's op het forum en dat er directer en strenger wordt opgetreden tegen posts en members die posten op plaatsen waar het niet hoort. Ik hoop ook dat er geen anonieme members meer online komen zoals TNT-post of hoe hij ook heten mag want dat is wel de reinste bullshit dat er is, eventjes anoniem iemand zijn privé-leven op het internet gaan liggen gooien!

Mvg,

Link to comment
Guest Richard
Is dit een indirect verzoek tot Moderatorschap? tongue.gif
Want voor je het weet staat het weer vol met members die zich ook kandidaat willen stellen, en die het eigenlijke onderwerp van dit Topic niks meer uitmaakt...


Nee hoor, ik kan het ook wel rechtstreeks vragen, maar mochten mijn diensten gewenst zijn. Dan accepteer ik dat en zal ik jullie het leven eens flink zuur maken :P (Just kidding). Iedereen kan zich wel aanbieden voor het moderatorschap, maar als je zelf geen (of weinig) verstand hebt van het deel dat je moet beheren. Dan moet gewoon lekker member blijven.

Maar verder, we zijn geen lesboek hier op het forum, er mag best af en toe een grapje gemaakt worden of een kleine offtopic post gemaakt worden. Zo lang het maar snel genoeg weer op de rails komt.

Als laatste vind ik het onzin dat je geen 'doei' of 'gr33tz' meer onder je post zou mogen zetten, het is geen vervuiling, het neemt maar één regel in beslag, en niemand (behalve jij) heeft er last van.

Adios, en de groeten uit de rimboe.

Als we hier geen lesboek zijn, kan het forum wel opgeheven worden. Lachen en brullen doe je in de kroeg onder het genot van een pilsje. Grapjes maken prima, maar zorg er dan ook voor dat je alsnog wat zinnigs inbrengt in het topic. Offtopic posten is de grootste onzin. Verhuis dan lekker naar 'Offtopic'. Als Gamekeeper het zo zou regelen dat je in het 'Offtopic' gedeelte kan lullen wat je wilt, zonder daarbij het aantal post's van je omhoog gaat. Prima!

Vergeet die blanco regel niet, dus dat zijn twee regels. Bijdehand figuur..... Je post overigens 15% 'Offtopic',
15% van 1529 post's is goed voor ongeveer 230 post's. Afgezien van de andere onzinnigheid dan he....

Als laatste wil ik nog even reageren op jouw afkeer van complimenten. Sorry maar ben je gek geworden?! Complimenten geven zijn een van de belangrijkste dingen op zo'n forum. Dit zet members ertoe verder te gaan en nieuwe dingen te proberen. Zonder enige motivatie of alleen kritiek zullen veel members gewoon ophouden met het maken van bijvoorbeeld pijlen, "omdat het toch niet lukt...". Deze complimenten moeten niet té kort maar van mij part hoeft er niet altijd een vraag bij, het gaat ook om de gezelligheid zoals al eerder gezegd. Hier komt nog eens bij dat deze filmpjes in een apart (meestal minder informatief) gedeelte van het forum staan en dat offtopic daar voor mij een veel minder probleem is dan in een informatief gedeelte.


Afkeer tegen complimenten zeker niet, dat geeft je inderdaad motivatie om door te gaan. Het gaat om de manier waarop. En dat lees jij verkeerd.

Ik vraag overigens niet om ieder zijn reactie, want nu ontstaat er dezelfde situatie ik in mijn eerste post geschetst heb. Ik vertel hoe het met het forum gesteld is hier en wat er verbeteren kan om het echt leerzaam te maken.
Link to comment

Ik denk dat je mijn post een beetje verkeerd interpreteert. En het feit dat je me een beetje onbeschoft aanspreekt zal ik maar linken aan een ochtendhumeur of ander toevallig verschijnsel.

Ik weet dat ik veel offtopic post, maar wat mij betrefd mag de postcounter evengoed uitgezet worden. Daar doe ik het echt niet voor.

Ook had ik het niet over 'Lachen en brullen' maar jou manier van praten doet mij vermoeden dat je ieder zijdelings grapje in een verder nuttige post wil afstraffen. Een post die 100% bs is in een nuttig topic daar ben ik ook tegen, maar als je een nuttige post maakt en daar even een grapje onder zet houdt dat het alleen leuk. Iets wat jij blijkbaar probeert uit te sluiten.

Ik vind dat je iets rustiger mag reageren op andere members. Keep it cool please.

Link to comment
Meerwaarde: Totaal geen, wat hebben de members aan andersmans complimenten? Helemaal niks! Het zorgt voor een topicbump en ieder zijn post's gaan omhoog. Het hebben van een bepaald aantal post's is hier het probleem van (denkbeeldige status).


Ik citeer: "wat hebben de members aan andersmans complimenten?"

Dus wil je aub voortaan mij niet zo belachelijk aanspreken dat ik jouw post niet lees en besteed even tijd aan je eigen posts.

Verder vind ik het onzin om een post met alleen een compliment te bestraffen met een warning. Dan krijg je juist posts met een nutteloze vraag erin gewoon omdat het moet. Dit wil je ook niet. Als iemand een hele goede pijl maakt vind ik best dat er lovende reacties mogen komen. Zoals ik ook al opmerkte, het fimpjes+foto's topic is gemaakt om members hun creaties te laten zien. Als je mensen dan gaat straffen voor het beoordelen van deze creaties dan ben je behoorlijk fout bezig.

Ik vraag overigens niet om ieder zijn reactie, want nu ontstaat er dezelfde situatie ik in mijn eerste post geschetst heb. Ik vertel hoe het met het forum gesteld is hier en wat er verbeteren kan om het echt leerzaam te maken.


Overigens mag je best wel wat meer respect tonen tegen ons (degenen die in dit topic posten). Je kan niet verwachten dat jij de enige bent die zijn mening mag geven. Wij hebben daar evenveel recht op en deze uitspraak is dus echt onzin van jouw kant.
Link to comment
*Onderwerp en algemeen inhoudelijkheid topic's en post's:
Er is een discussie gaande en er zit me toch een berg bagger tussen. Het heeft doorgaans geen flikker met het onderwerp te maken of zijn één zins post's. Neem als voorbeeld het rookbom topic. Ik durf niet te kijken, maar het zal inmiddels wel rond de 40 pagina's bevatten. Overal staat dezelfde vraag en hetzelfde antwoord.

Meerwaarde: Noppes, een nieuwe member komt op het forum en die kan eerst 40 pagina's zitten doorspitten om vervolgens op de conclusie te komen dat de informatie op pagina 40 hetzelfde is als die van pagina 3!

Wat er beter zou zijn is dat als er bv een Nuttige Topic word gesloten dat 1 Van de mods dan een "samenvatting" zou maken met alle nuttige informatie van het topic en dat dan als 1ste post zetten of toevoegen aan de begin post.
Want met die redenering ben ik het dus 100% eens.
Maar het moet alijd mogelijk blijven om zelf je "ondervindingen" te kunnen posten of vragen te stellen als er iets is mislukt.

Verder vind ik het onzin om een post met alleen een compliment te bestraffen met een warning. Dan krijg je juist posts met een nutteloze vraag erin gewoon omdat het moet. Dit wil je ook niet. Als iemand een hele goede pijl maakt vind ik best dat er lovende reacties mogen komen. Zoals ik ook al opmerkte, het fimpjes+foto's topic is gemaakt om members hun creaties te laten zien. Als je mensen dan gaat straffen voor het beoordelen van deze creaties dan ben je behoorlijk fout bezig.


Hiermee ben ik het dus ook eens!
Het is altijd leuk als je wat positieve commentaar krijgt van medeleden als je in iets veel werk hebt gestoken.
Maar het is ook leuk al er vragen worden gestelt aan de persoon in kwestie(?) want dan kan je weer iets bijleren van werk methode van andere personen.
Link to comment
Guest Richard

Gelukkig er zijn ook mensen bij die mijn standpunten wel zien. Bedankt voor het bijstaan fyver, dat stel ik zeer op prijs. Mijn uitspraken zijn helemaal niet kwaad bedoelt, ik wil de kwaliteit van dit forum er mee verbeteren. Als je dat niet wilt zien, dan niet.

Jullie gaan alleen commentaar lopen geven op het stukje 'Meerwaarde'. Kijk ook even naar de oplossing...

Oplossing: Complimenten prima, maar stel vervolgens vragen. Roep een discussie op. Maak er een leermoment van, een pijl is nooit perfect. Zeg wat je er niet goed aan vond en zeg dan ook wat je er aan kan doen om dat te verbeteren. Alleen een compliment geven is een 'warning'.
Link to comment

Er is volgens mij zelfs nog een samenvattingspost gemaakt van het rookbommen topic, ik geloof eveneens een pdf, dan heeft het forum het toch opgelost, volgens mij krijgen we niet meer zoveel van die domme vragen over rookbommen.

Met sommige punten ben ik het eens, maar complimenten zijn zeer belangerijk, daar doe je het eigenlijk voor, een gevoel dat het mooi gelukt is, en als daar een paar posts bij staan van, zo supermooi, couldn't care less...


--------------
Ltrrzz(was er een tijd mee gestopt, maar je vraagt er wel om he)
--------------

Link to comment
Gelukkig er zijn ook mensen bij die mijn standpunten wel zien. Bedankt voor het bijstaan fyver, dat stel ik zeer op prijs. Mijn uitspraken zijn helemaal niet kwaad bedoelt, ik wil de kwaliteit van dit forum er mee verbeteren. Als je dat niet wilt zien, dan niet.

Jullie gaan alleen commentaar lopen geven op het stukje 'Meerwaarde'. Kijk ook even naar de oplossing...


Hier word ik dus een beetje ziek van. Dit is nu al de tweede keer dat je mijn post niet leest!

Ik ben het met je eens op sommige punten, en geef ook mijn oplossing. Dit is gek genoeg dezelfde oplossing als Fyver geeft en hem bedankt je wel voor je steun. Beetje selectief of slecht korte termijn geheugen?

Het is goed dat je dit topic maakt maar luister dan ook even naar andermans ideeën en beweer niet dat ik denk dat je kwaad bedoelt.
Link to comment

Ik bedoel ook helemaal niets kwaad nee, ik wil je alleen even op je vingers tikken waar je te ver gaat.

Met de stelling dat grote topics samengevat kunnen worden (al dan niet door een mod) ben ik het eens.

Een hele waslijst 'ooh mooi' reacties zijn ook wat irritant. Maar die zie je alleen in het foto/video deel, verder nergens! Is dit deel daar niet voor bedoeld? Het beoordelen van andermans werk? Natuurlijk is een beetje opbouwende kritiek en zo welkom, maar een complimentje op zijn tijd moet kunnen.

Dus, is er nu besproken in dit topic wat er besproken moest worden? Ik denk dat het vrij duidelijk is inmiddels.

Grapjes maken prima, maar zorg er dan ook voor dat je alsnog wat zinnigs inbrengt in het topic.
Dat gebeurt toch ook?
Link to comment

Goh ja, laten we lekker gaan zitten zeiken op elkaar. Het ene is nog niet over en nu dit gezaag weer.

Word het geen tijd voor een poll?
Keuze A --> Forum á la Roguesci.
Keuze B --> mindere kwaliteit, meer gein, meer irritaties.

Als we nu namelijk zo streng gaan optreden zit 50% van de aktieve members namelijk binnen no-time op Post preview. Wat inhoud dat IK er een berg werk bijkrijg. Wat niet gaat gebeuren, want dan worden het bans.

Ik geloof best dat GK dit allemaal zal lezen en er het zijne van zal denken / aan zal doen. Hij is namelijk de baas, en wat dat aan gaat interesseert de mening van de rest mij persoonlijk geen reet.

Wel zie ik dat hier weer een flamewar begint te ontstaan. Dus gaat hier een slotje op en laten we de beslissingen lekker aan GK over. Gaan jullie je nu allemaal maar druk maken over PYRO! Dat is namelijk de reden dat iedereen hier hoort te zijn.

Nee, geen Gr33tZ.
Zoal ik me nu voel kunnen een hoop mensen hier diep de stront in zakken.

Link to comment
  • Root Admin

Even slotje eraf, ik vind dat dit wat uitgediept mag worden, met input van members.

Kwaliteit/zakelijkheid vind ik heel belangrijk, gezellig gelul niet op dit forum of alleen in Off-topic. Ik heb geen zin echter om een soort gestapo-beleid te gaan invoeren waar _iedereen_ bij het minste of geringste wordt gestraft etc. Het moet vanuit de mensen zelf komen. Een nieuwe moderator zou ook wel goed uitkomen eigenlijk, aspiranten kunnen zich bij mij melden via PM.

Ik heb niet zo veel tijd nu om een uitgebreidere post te gaan maken. Laat maar horen wat jullie vinden.

Link to comment

Wat ik erover vind ?

Zet in grote echt hele grote letters BEGINNERS EERST DIT LEZEN , want het eerste wat ik deed was naar gamekeeper gaan en bij search meteen rookbom in typen .

Tja daar gaat het ook om de kas suiker rookbom je bent dan ook helemaal er niet mee bezig aan je spelling te werken totdat ik alles een keer ben gaan doorlezen .

Ben er wel achter gekomen dat betere spelling , uitleg en dat soort dingen toch handig zijn! Ook een compliment mag , maar vind wel dat er dan wat vragen bij mogen / moeten ? Ja moeten dat klinkt weer zo grauw en te commenderend .

Verder over Grtz , Greetings en al die namen vind ik persoonlijk dat dat juist er moet zijn , dat geeft toch weer iets van aardig heid tegen over elkaar niet van je zegt wat en dat is het maar toch nog iets erbij , staat ook veel fijner want je zegt wat en als je dat zegt is een groet toch wel een stuk beter ? Anders kunnen we net zo goed allemaal op Wiki gaan zitten en daar je info droppen .

Greetz , Eric

Ps : dat bepaalde mensen op dit forum de meeste posts willen hebben dat zag ik al ja , dat slaat nergens meer op dat moet echt kappen . Al helemaal dat er een top 10 of 15 was ? Weet niet meer precies hoe en wat maar wat heb je er nou aan ? Beter 30 nuttige posts dan 150 complimenten of onzinnige dingen die je al kan vinden :P Complimenten vind ik dat dat best via de PM mag gaan .

Ik bedoel ook helemaal niets kwaad nee, ik wil je alleen even op je vingers tikken waar je te ver gaat.

Met de stelling dat grote topics samengevat kunnen worden (al dan niet door een mod) ben ik het eens.

Een hele waslijst 'ooh mooi' reacties zijn ook wat irritant. Maar die zie je alleen in het foto/video deel, verder nergens! Is dit deel daar niet voor bedoeld? Het beoordelen van andermans werk? Natuurlijk is een beetje opbouwende kritiek en zo welkom, maar een complimentje op zijn tijd moet kunnen.

Dus, is er nu besproken in dit topic wat er besproken moest worden? Ik denk dat het vrij duidelijk is inmiddels.

Dat gebeurt toch ook?



Misschien kennen de meeste er wel een paar van :
www.vuurwerkcrew.nl daar is de sfeer echt heerlijk en rustig , nooit geen flamwar of iets of dit of dat .
Je hebt daar ook aparte topic's om over een vuurwerk collectie of een film .
Laten wij dat ook doen . Een apart reageer topic voor vuurpijlen , sier , knal enzv enzv . En de informatieve vragen in het topic zelf .

Grtz , Eric
Link to comment

Ik zit hier al een tijdje en ik merk toch wel dat het niveau wat achter uit gaat. Ik wil niet beweren dat ik zo geweldige menber ben, maar ik acht mijzelf aardig serieus. Ik heb het ook geleerd. Van aardig onzinnige post naar redelijke.

Ik merk niet zo zeer een vorm van agressie maar meer irritatie. Ik kan mij soms ook erg ergeren aan zaken, zoals onzinnige topics , de vele simpele vragen en dat sommige nieuwe mensen verwachten dat we alles in hun schoot werpen. Hoewel dat simpel op te lossen is door de zoekfunctie te gebruiken of gewoon het hele forum door te spitten. Gebeurt dat niet, dan mag er van mij wel strenger worden opgetreden, maar niet dat het zo streng wordt als het chemixtry forum. Dan gaan heel waarschijnlijk veel mensen weg of posten ze helemaal niks meer.

Al die groeten laten mij koud, ik trek mij er niet zoveel aan. Een compliment vind ik ook wel aardig, maar ik zou het zelf leuker vinden als er een goede discussie op gang komt.

Link to comment

Ik zou juist graag een forum met een strenger beleid hebben zodat de meer ervaren pyro's etc (diegenen met echt veel ervaring dus) meer zullen afstemmen op ons forum. Nu gebeurd dat niet omdat er te veel zever gepost wordt, wat ze er van weerhoudt om nog naar pyroforum te komen.

Ik heb bijlange nog niet veel ervaring maar zou heel graag nog veel ervaring opdoen, maar dat kan alleen maar op een forum waar actief en degelijk gepost wordt.

Link to comment

Wat mij betreft is er niet echt sprake van een probleem mbt. posten. Er gebeuren wel dingen die ik overbodig vind, maar ik acht dat niet echt storend. Ik denk dat sommige mensen iets beter moeten kijken naar wat de oorzaak van sommige dingen is.

Bijvoorbeeld de 40 reply's op de pijl van Breezer, zijn volgens mij het gevolg van een lange periode waarin geen filmpjes gepost zijn. Die periode komt weer voort uit het paranoïde gevoel van sommige members na het oppakken van SoulPredator, en misschien ook het ongeluk van Bastieboy. Natuurlijk vind ik die 40 posts wel een beetje te veel, voor een pijl die niet echt heel fantastisch was.

Een ander punt wat hier genoemd wordt, zijn de offtopic posts in veel topics. Die komen op elk forum voor, en dat vind ik dan ook een normaal verschijnsel. Als het nou uit de hand loopt, dan is dat de verantwoordelijkheid van de members om daar wat aan te doen. De moderators moeten naar mijn mening te veel ingrijpen bij offtopic rakende discussies, omdat de members niet de verantwoordelijkheid nemen om dat zelf te doen.

Tot slot het vermelden van je naam of een groet onder een post. Ik vind dat overbodig, maar niet zeer storend. Ik denk dat het een persoonlijk karakter geeft aan iemands post. Wees dan alleen wel zo aardig om aan je geïrriteerde medeforummer te denken, en het bijvoorbeeld in je signature te plaatsen.

Wat betreft de huidige sfeer op dit forum, ben ik het er helemaal mee eens dat dat niet goed is. Ik ben een lange tijd zeer actief geweest op het KIJK-forum, totdat een aantal personen daar de sfeer verpestten. Dit heeft het desbetreffende forum bijna alle senior leden gekost, omdat die weigerden nog langer te posten op een forum waar elke discussie eindigde in een flamewar.

Waar dit forum momenteel behoefte aan heeft, is dat alle members de schakelaar omgooien, en elkaar met het respect wat men verdient gaat behandelen. Ook het goed toepassen van de nettiquette draagt zeer veel bij aan een goede sfeer op het forum. Topics zoals 'Mijn (o zo zielige) ervaringen met Yellowcard' en 'De Waarheid dient de mens' zouden wat mij betreft veel eerder gesloten en verwijderd moeten worden, omdat dit typische topics zijn die niets doen dan de sfeer verpesten. Bovendien maken dergelijke topics mensen zwart op een onacceptabele manier.

Tot slot vind ik dat de relatief nieuwe en/of onervaren members meer respect zouden moeten geven aan de members met meer ervaring en kennis. Maar dit valt eigenlijk ook onder het punt van elkaar respect geven.

Ik heb mijn zegje ook weer gedaan...

Edit:

Toch zullen er altijd mensen (...) een verborgen deel van het forum.
Daar zie ik ook wel wat in. Het is alleen de vraag of dat werkt met een InVisionBoard, maar in principe is alles te tweaken. Een andere mogelijkheid is het systeem wat op APCforum.net gehandhaaft wordt voor toegang tot de HE-sectie. Als een moderator vindt dat iemand voldoende gekwalificeerd is, krijgt deze toegang tot een groep users die bepaalde rechten hebben. Dit wordt beoordeeld op de manier van posten en de schijnbare kennis die een member heeft. Helaas levert dit wel weer wat meer werk op voor de moderators.
Link to comment

Eigenlijk ben ik het wel met vrijwel alle punten met Oscar eens, complimenten zijn absoluut een drive om door te gaan, alleen moet het niet overweldigend zijn, en zoals in de regels heeft het ook geen nut om een week later nog eens te zeggen dat je iets mooi vond.
Het zoeken gaat soms wel wat minder trouwens, zelfs als je de zoektermen redelijk goed kent is het soms nog wel even goed zoeken terwijl je het hebt gevonden. Als je daarentegen géén zoektermen kent, bijvoorbeeld een shell of burst charge, dan houdt het snel op. Eerlijk is eerlijk, als die posts bij langs gaan is ondoenlijk, dan is vragen beter. Maar als je het eenmaal gevonden hebt en het topic is tien pagina's lang vind ik dat men niet moet zeuren, dan maar lezen.
Toch zullen er altijd mensen dit soort simpele handelingsweizen gewoon aan hun laars lappen, wat men hier juist wil bestrijden. Op tweakers.net hebben ze een ratingsysteem, eigenlijk zouden we dat hier ook moeten hebben. Nu weet ik niet wat de werking van dat systeem is, maar de onzinposts of posts met een zeer slechte grammatica/spelling moeten worden geweigerd opnieuw modereerbaar zijn zodat men een "tweede kans" heeft om ze te posten. Ik weet niet hoeveel werk dat is, Gamekeeper, ik neem aan dat het veel tijd vergt, maar het zou een behoorlijk ideaal systeem zijn denk ik. Tevens kun je met hogere kwaliteits posts een soort reward unlocken, bijvoorbeeld door warnings, uploadfunctie of een verborgen deel van het forum.

Link to comment

Hmm, grappig om te lezen hoe de meningen over dit forum en het beleid kunnen verschillen. :P Er zijn hier en daar wat goede punten gevallen maar er staat ook weer een hoop gezever in dit topic.

Wat jij als oplossingen allemaal voorstelt Richard is helemaal niet haalbaar. Wil je dan een uber-stijf forum waar 10 posts op een maand worden geplaatst met telkens alleen echt super zinvolle informatie in?

We hadden een strenger beleid of gingen naar een strenger beleid toe maar laten nu weer wat meer toen, waarom? Omdat het forum anders doodvalt, en daar schiet niemand iets mee op. Als jullie nu allemaal de energie die jullie hierin steken eens in pyro steken, dan moesten we niet over al deze dingen zeuren. :)

Verder vind ik dat Miech wel een paar goede punten heeft. Het zeer beperkte toegang tot de HE sectie bijvoorbeeld.

Tot slot vind ik dat de relatief nieuwe en/of onervaren members meer respect zouden moeten geven aan de members met meer ervaring en kennis. Maar dit valt eigenlijk ook onder het punt van elkaar respect geven.

Inderdaad, maar omgekeerd zeker ook. Zijn we niet allemaal een onvervaren, onwetende beginneling geweest? ;)
Link to comment

Na dit topic gelezen te hebben, ga ik eens een ideetje posten. Het gaat mij om de irritatie bij het zien van een reeks complimenten zonder verdere nuttige informatie, vragen, etc. Hier mijn oplossing: Als je een Topic opent om je creatie te laten zien, zet er dan meteen een poll bij om te kijken wat de forumleden ervan vinden. Drie mogelijkheden: slecht/niet mooi, kan nog beter, goed/mooi. Als je dan van plan bent een post te maken met een vraag oid, kan je natuurlijk gewoon een complimentje erbij plaatsen. Zo staan er geen onnodige posts in je topic, maar je weet toch wat men van je creatie vindt. Als iemand hieraan nog iets toe te voegen heeft, bezwaren tegen zoiets misschien? Laat het weten.


EDIT @ T: Ik bedoel dus dat andere forumleden hun mening geven. Eigen werk is idd altijd mooi. Over dat "het kan altijd beter"...daar heb je me te pakken. Iig, het was maar een idee

Link to comment

Zoals jullie misschien weten is schietsport ook een hobby van mij. Op het net zijn ook een aantal schietsport fora. Jullie kunnen je vast wel voorstellen wat voor een aantrekking dat heeft op 'kewls' en mensen met minder mooie bedoelingen. Wapens zijn, net als vuurwerk/explosieven, zaken die met zorgvuldigheid en beleid behandeld moeten worden. Toch blijft iedereen altijd ontspannen. Er zijn ook gedeelten waar iedereen op ontspannen toon met elkaar praat, en waar gerust einden offtopic wordt gegaan (zelfs moderators doen daar aan mee). Wanneer het neerkomt op de serieuze onderwerpen wordt het niet zo gewaardeerd, maar waar het niet schaadt daar doet men er niet zo moeilijk over.

Een minder formele sfeer is vaak goed voor het forum. Als mensen een beetje relaxter worden heb je heel snel door wat voor vlees je in de kuip hebt, en wat de plannen van mensen zijn. Ook zijn ze eerder geneigd om advies aan te nemen.

Een noot aan het einde als Gr33tz of zoiets geeft je post een persoonlijke noot. Ik kan me zeer goed voorstellen dat mensen het fijn vinden om daarmee hun post te beindigen.

Mijn laatste puntje, met betrekking tot het geven van complimenten. Als iemand net een mooi stukje werk in elkaar geknutseld heeft, dan geeft het veel voldoening om die te delen en er positieve reacties op te krijgen. Als het een discussie niet in de weg zit dan geeft dat toch niet zoveel irritatie?

Smitherines, aka very small pieces.

Link to comment
Drie mogelijkheden: slecht/niet mooi, kan nog beter, goed/mooi.

Eigen werk is altijd mooi. Als iets echt slecht is ga je er geen filmpje van posten.
En het kan Altijd beter. Zelfs een 12"multibreak kan nog beter / hoger / netter.
Dus zo'n poll is net zo zinnig als gewoon zeggen dat je iets mooi vind.
Link to comment

Als het hier toch terug open is zal ik mijn mening hier ook even zetten :P.
Ik ben het met veel dingen van richard eens, ik vind ook dat er tegenwoordig nogal veel onzinnige posts in een serieus toppic worden gezet. Ik heb er totaal geen probleem mee dat er onder een post greets ofzo staat.
Ik wil mij ook verdedigen als persoon waarvan de meeste posts offtopic zijn :) . Ik probeer op serieuze toppics enkel nuttige informatie te zetten en in offtopic kan iedereen altijd wel iets zetten, zijn eigen ervaringen medelen enzo. Ik vind het dus niet zo vreemd dat ik daar meer post. Ik wil ook zeggen dat ik geen postwhore ben want ik denk dat iedereen mij hier zo een beetje kent, weet wat ik kan enzo en dat ik hier ook wel wat respect krijg. Ik ga zeker niet meer respect krijgen als ik plots dubbelzoveel post, dan krijg ik waarschijnlijk terug warnigs.
Reacties van mooi of welkom op sommige toppics vind ik ook onnuttig, maar in de meeste gevallen staat er wel nog iets van nuttig commentaar bij.
Ik zou zeggen doe terug wat meer aan pyro, post wat meer video's, ik doe nu jammergenoeg niet zoveel aan pyro omdat ik wil wachten tot mijn ballmil af is (laatst maakte ik 2"shell: flowerpot, mislukt yellowpowder, D1 glitter, zelfontworpen silverfountain comp., sideburstghostmine ;) ,...) en echte mislukkingen hebben geen nut om gepost te worden, zeker als je de fout toch al weet.
Een pyroforum is er inderdaad geen als er enkel offtoppic word gepost, maar dat kan ook enkel en alleen als er een discussie wordt opengetrokken doordat iemand een probleem heeft of een vraag stelt. Meestal zijn het nieuwelingen die al gestelde vragen stellen. Het lijkt mij normaal dat de meeste vragen hier al gesteld, besproken en beantwoord zijn.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...