Jump to content
PyroForum.nl

Recommended Posts

't was zo'n 4 gram, los op een steen... ;)

4 Gram is ook nog best veel, maar ik had 't ook niet met mortier of mill gemaakt; alleen maar even tussen twee blaadjes papier gelegd en aangedrukt, zodat er geen 'klonten' meer in zaten... :)

Link to comment

Mooi filmpje dat wel, maar voor flash vind ik het een beetje waste of chems. :)
Over rook gesproken!
Ik heb ooit eens een zware H3 bermuda gemaakt, van zo'n bureau onderlegger, met zijden van ongeveer 10 cm. Die buiten in het windstille afgestoken: De knal was helemaal niet hard, maar de grote rookwolk die gevormd werd, werd een rookring van zo'n 2a3 meter doorsnede, ik heb het daarna nog een paar keer geprobeert maar het is mij nooit opnieuw gelukt ;)

Link to comment

Haha leuk dat filmpje :) . Ik denk dat als je het iets beter mengt je flash wat sneller gaat.
Ook altijd erg belangrijk: Wat voor en hoeveel mesh Aluminium heb je gebruikt ?

Mooi filmpje, ik hoop zeker meer te zien.
En die rookwolktjes vind ik ook altijd heerlijk. Heel netjes neerleggen, lontje rechtop er in en je hebt altijd een prachtig rookwolkje, mits het windstil is natuurlijk.

Link to comment

Damn, was dit hele topic vergeten; maar hier toch nog een antwoord: :)

't was 400 Mesh, geen idee wat voor... (zijn er verschillende soorten dan?)
En naast 't mengen was de zwavel zelf volgens mij ook niet echt 't fijnste poeder. :P
Mocht ik er ooit een knaller mee gaan maken, dan zal ik 't idd allemaal wat fijner maken en beter mengen, enz

Link to comment
't was 400 Mesh, geen idee wat voor... (zijn er verschillende soorten dan?)


Mesh is de korrelgrootte, het aantal mesh is het aantal korrels per vierkante inch (inch = 25,4mm) Dus als je 4000 mesh hebt, heb je vierduizend korrels per vierkante inch. Een mesh van 4000 zal veel sneller branden dan één van 400 mesh. Maar vanaf 250 mesh kom je toe hoor :) Meshes boven de 500 zijn zeer moeilijk te vinden. Germand Dark Al is meestal meer als 2000 mesh, maar is zéér moeilijk aan te geraken.
Link to comment

Hah inderdaad RvD :) .
Mesh was idd, maar ging om de vorm van het aluminium. Maar dat heb met 400 mesh al zo aardig lukt vind ik wel goed. Ik dacht dat het zo'n net niets tussenweg was tussen die welbekende 250 mesh mesh en german dark. Dat 400 mesh ga ik ook maar eens bestellen, lijkt me leuk om eens mee te testen.
Wel heb ik het idee dat je bij lagere mesh waardes, zoals 250 en 400, altijd zwavel nodig hebt wil het een beetje lekker gaan.

Link to comment
×
×
  • Create New...