Jump to content
PyroForum.nl

"Tieners leren bommen maken via internet"


morpheus

Recommended Posts

Tieners leren bommen maken via internet
HAMBURG - Steeds meer Duitse tieners bouwen thuis zelf bommen, op basis van handleidingen die op internet circuleren. Bij het spelen met zelfgemaakt springstof zijn de afgelopen twee jaar al zeker zes doden en 34 deels zwaar gewonden gevallen.

Dit meldde het weekblad Der Spiegel maandag. De jongeren halen niet alleen de instructies voor de bouw van de bommen van internet, maar plaatsen ook geregeld bestellingen voor de ingrediënten op het wereldwijde web. De politie is al honderden onderzoeken begonnen en probeert het probleem aan te pakken met voorlichtingscampagnes op scholen.

De handleidingen voor het bouwen van bommen die op internet circuleren, hebben onschuldig ogende namen als "Der kleine Sprengmeister" (De kleine schietmeester). De effecten kunnen des te verwoestender zijn: in het Beierse Genderkingen werd met kerst 2005 een huis door een zelfgemaakte bom geheel vernield, aldus Der Spiegel.
Link to comment

Ze missen bepaalde delen waardoor ze Zwaargewond zijn? B)

Ik denk dat ze mischien bedoelen(ik weet het wel bijna zeker)dat er 34 gewonden zijn waarvaan een deel zwaargewond zijn,dus de rest is alleen lichtgewond.(of middelmatig gewond :lol: )


Lttrz

Link to comment

Ik dacht dat zwaargewond betekende; in''levensgevaar''

Maarja, je bent natuurlijk niet ''lichtgewond'' als al je vingers verdwenen zijn.

Lttrz

Link to comment

ff een vraagje: ik kijk vaak als ik bij de Appie Hap ben of het bekende Crofty nog in de schappen ligt...
(niet om te kopen :lol: [serieus hoor])
Nu was ik daar net en alle schoonmaakmiddelen, enz. waren nu van 1 merk. Ik kon er geen crofty oid tussen ontdekken, alleen maar vloeibare ontstopper van dat ene merk.
Weet iemand of de Appie Heijn de zooi "uit de schappen heeft gehaald" of dat dat alleen maar zo bij deze ene winkel is...?
(of dat ik verkeerd heb 'gezocht')

Link to comment

Hey hoe werkt de Crofty eigenlijk? :lol:
Ik heb iets gehoord over NaOH en water in een frisdrankflesje, en dan klapt die uit elkaar.
Dan weet ik genoeg en lees ik niet verder, maar hoe werkt het nou?
Komt er een gas vrij bij het oplossen van NaOH? (Ik zie wel is bubbeltjes als ik het oplos in water..)
Het wordt ook heet.. (Zoals altijd als je een zuur of base oplost in water.. B) )

Al met al genoeg druk om het flesje te laten knappen of zo?

Link to comment

Op Chemixtry bij actueel staat nog wel een topic over een knul die werd opgepakt.

En dit klopt natuurlijk van geen kant.
Al+NaOH+H2O -> H2 + NaAlOH

0 + 1-1(=0) + 0 --> 1 + 3 - 1 (=3)

Je hebt het niet helemaal goed neergezet volgens mij, er moeten meer negatieve ionen in NaAlOH. Ik heb nu geen zin en tijd om het op te lossen.

Link to comment

NaOH is absoluut geen katalysator in deze reactie. Dit loog reageert met lichte metalen, waaronder dus Al. Alleen doet het at alleen in oplossing.

2 Al(s) + 6 NaOH(aq) → 3 H2 (g) + 2 Na3AlO3(aq)

Dit is de goede reactie.

maargoed, laten we weer on-topic gaan.

Ps. Zeg je scheikunde leraar maar dat is het nogal ziek vind. Nogal sneu dat je van een onderwijzend persoon die er speciaal voor geleerd heeft een fout antwoord te horen, en wellicht moet/gaat corrigeren.

Link to comment

Ik heb wel eens iets op discovery gezien over terroristische aanslagen op vliegtuigen met een vloeistof. Volgens mij was het NG, maar dat weet ik niet zeker. Het was niet zo krachtig, dus ging die gast boven de brandstoftank zitten :lol: Dan maakt het dus niet zo veel uit B)

Link to comment
Heb ik ook gehoord ja.. :lol:
Ik denk NG, of zou dat niet krachtig genoeg zijn? B)



Ik denk geen NG, omdat dat een beetje lastig meenemen is, en omdat het een beetje opvalt als er iemand heel voorzichtig door de luchthaven loopt :D .

En op BRT1 lieten ze in hun eigen achtertuin zien hoe de explosie eruit zou hebben gezien.
Het was niet zo spectaculair, en de vloeistof was niet gevoelig, en het was doorzichtig.

I don't know.
Link to comment

Ik heb in de engelse krant gelezen dat ze geen complete bom mee wilden nemen.
Ze namen de onderdelen en stoffen los mee in onschuldige voorwerpen.
Ontsteking was de flitser van een fototoestel, voor de rest weet ik het niet, maar ze zouden bijvoorbeeld een toilet tasje mee kunnen nemen met daarin tubes en flesjes (lenzenvloeistof felsjes zijn ideaal) met daarin chemicaliën, die samen een explosief kunnen vormen, bijvoorbeeld AP of NG ofzo.
Daarom is er nu zo'n hele lijst van handbagage die je niet met je mee mag nemen in het vliegtuig, en lenzenvloeistof flesjes, fototoestellen en afstandbedieninkjes om de auto te openen stonden erop geloof ik.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...