Jump to content
PyroForum.nl

Mortieren


nick

Recommended Posts

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Ik heb een aantal testjes gedaan om te zien wat een goede hoeveelheid BP is om te gebruiken voor de Lift Charge en dat de shell toch een redelijke hoogte moet krijgen.

Het bleek dus dat 1/3 van het gewicht van de shell genoeg is om ca. 30 meter (ik ben niet zo goed in hoogtes te schatten... :? ) hoogte te bereiken.

Is dit een goede hoeveelheid om te gebruiken als Lift Charge? (Het gaat hierom om BP)
Aangezien ik geen verdere BP wil verkloten...

Posted

@ duvel, ik verkorrel het tot ± 1mm, alles wat kleiner is dan 0,75 gaat door de zeef, de rest, wat dus al niet groter is dan 1mm blijft achter..
was idd beetje onduidelijk

ik heb nog nooit shells gemaakt, dus ook geen burst gebruikt
mijn lift gebruik ik voor sterren ed..

Posted
@ duvel, ik verkorrel het tot ± 1mm,

sorry, dacht dat dat wel duidelijk genoeg was, ik maak er korreltjes van die niet groter zulen zijn dan 2mm idd, ik denk wel tussen de 1 en 1,5mm

alles wat groter is breek ik gewoon nog eens..
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...
Guest C2CuF6O6S2
Posted

Ik zag ook niks film hem anders opnieuw. B)

Guest C2CuF6O6S2
Posted

Ja dat snap ik wel, maar ik wil wel zijn mortier zien.

Posted

ik wist niet dat het zo moeilijk was om shells te maken, als ik zo naar de tut van unitednuclear keek zag het er best makkelijk uit en bij de aflevering van bnn in een vuurwerkfabriek ook B)

Posted

Zo moeilijk is het ook niet.
Als je stars goed uitgehard zijn, je shell stevig genoeg is, en je delay goed is kan het eigenlijk niet falen.
Haal trouwens het begrip mortier en shell niet door elkaar, de shell is het projectiel, de mortier is de buis.
Bij een stevige mortierbuis denk ik aan zoiets:



Daar vuur ik al een tijdje mijn 2" shells uit, en het gaat altijd perfect.

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...