Jump to content
PyroForum.nl

NH4ClO4 flashes


RvD2002

Recommended Posts

Vanavond en gister even geexperimenteerd met NH4ClO4 en Mg en Al.

Gister een bermuda-knalletje gemaakt van NH4ClO4:Al(german dark) 70:30. Heb ik helaas geen filmpje van, ik maak deze flash nog wel eens opnieuw. Knal was leuk voor 1 grammetje :(

Vanavond was het de beurt voor Mg 75um, dezelfde verhoudingen gedaan en 1 gram op een lijntje gelegd van 3 cm, wc papiertje eromheen en lontje erin. Zie bijlage voor het filmpje (uhm, zie link, ik kon niets meeposten als bijlage, gaf een fout)

Als er nog leuke suggesties zijn voor NH4ClO4 hoor ik het graag :P


(Sorry voor de crappy kwaliteit maar ik heb alleen mijn phone-camera...)

http://video.google.nl/videoplay?docid=1898108768825167387

Link to comment
Cool, ammoniumperchloraat :( . Ik kijk uit naar nog een filmpje als die komt. Hoe kwam je er aan? Perchloorzuur en ammonia?

Nee jammer genoeg niet gemaakt uit een synthese. Er werd me een keer 50gram aangeboden en ja, dan kun je geen nee zeggen he :P
Per keer maak ik ook maar =< 1 gram flash van dit spul, ik heb echt maar enkele grammen Mg en Dark Al dus ben lekker zuinig. Grotere hoeveelheden durf ik ook eerlijk gezegd niet aan.
Als er nog enkele suggesties zijn van jullie kant die ik zou kunnen uitproberen dan zou ik het wel willen weten hoor!
Link to comment

Jammer dat het filmpje zo slecht is. Maar Ammoniumperchloraat en Magnesium... netjes hoor :P !
NH4ClO4 is ook erg goed geschikt voor bepaalde strobe compositie's heb ik gelezen, maar aangezien het nogal duur is en
Ba(NO3)2 ook aardig werkt kun je je NH4ClO4 beter voor andere dingen gebruiken :(

Link to comment
Jammer dat het filmpje zo slecht is. Maar Ammoniumperchloraat en Magnesium... netjes hoor :P !
NH4ClO4 is ook erg goed geschikt voor bepaalde strobe compositie's heb ik gelezen, maar aangezien het nogal duur is en
Ba(NO3)2 ook aardig werkt kun je je NH4ClO4 beter voor andere dingen gebruiken :(

Welke strobe-composities bedoel je? Voor de meeste heb je volgens mij ook magnalium nodig en dat heb ik niet ;)

edit:
3 extra filmpjes.. nu met rode P erbij en dark german, zelfde verhoudingen, hoeveelheden vermeld in bestandsnaam. Vond het erg raar dat german zo langzaam brandde...

NH4ClO4.zip

Link to comment

Zo netjes hoor RvD ! Dat spul gaat best snel. Van die german dark flash sta ik inderdaad een beetje te kijken, had sneller moeten zijn. Zou niet weten waarom.
Maar met rode fosfor gaat het echt lekker, is alleen niks voor mij ik heb het een beetje gehad met rode fosfor :( .

Mooi werk :P .

edit: Er zijn een aantal strobe copositie's op basis van Ammonium perchloraat. Kijk eens in de database op de site zelf, bij ' strobe stars ' . Je hebt ze in allerlei varianten, met kleurtjes ook.
Een groene twinkelende(strobe) :

Mg.........................................23
Ammoniumperchloraat.............60
Bariumsulfaat.........................17

NH4ClO4-based strobe stars zijn vaan met gewoon Mg, soms ook met MgAl. Ba(NO3)2-based stobe stars maken vaak gebruik van MgAl. Hoe fijner je MgAl, hoe sneller achter elkaar de flitsjes over het algemeen.

Link to comment
×
×
  • Create New...