Jump to content
PyroForum.nl

"Rattlesnake"


Charcoal

Recommended Posts

Vandaag een ochtendje vrij, dus weer tijd gehad om te knutselen!

Ik heb een dergelijk ontwerp nog niet eerder gezien, vandaar dat ik het zelf maar een naam gegeven heb, namelijk een ratelslang (zie foto's waarom :P)

De zevenklappertjes zijn gemaakt van quickfuse met 5 strengetjes blackmatch erin, de grote klappers zijn gevuld met een zakje met 5 gram kclo4/gd 65/35. Eindstoppen zijn gemaakt van in houtlijm doorweekt keukenrol.

De eindknal bevat 30 gram flash (deze had ik nog liggen, vandaar dat er nog snelcement eindstoppen inzitten :))

De zevenklappertjes zitten zeer stevig vast, maar heb voor de zekerheid de mat nog ingepakt in kraft (70gr) om ze toch nog beter op hun plek te houden als de voorgaande grote klapper afgaat, en voor algemene stevigheid.


Ik ben zeer benieuwd of dit zal gaan werken, en niet na de eerste klap de mat ermee stopt,
we zullen het vanavond zien! (filmpje volgt uiteraard)

Link to comment

:) Super mooi man,

Na lang brainuh bedacht ik dat de kids ook een draak/slang hebben gehad in hun vuurwerk met kleine knallertjes erin en iets van een fonteintje in zijn kop. kun je vinden, naast tank, auto en vliegtuigjes dat spul. Maar dit is duidelijk geen kinderspul. http://www.diamond-collection.com/media/150px_grijs/265.jpg http://www.freakpyromaniacs.com/products/f..._2010_groot.gif
De keuze om het lont in je flash knaller door te laten lopen is niet zo handig, ik zou die beter beschermen en buitenom laten lopen. Een vlindermat welke niet eens ingepakt zit knalt de visco nog wel eens uit.

Dan snap ik die zevenklappers niet, ik heb die ook gemaakt maar wel steeds met een beetje bp gevuld of bedoelde je dat ook.
Maar het concept is zeker wel mooi, en weer eens wat anders dat kan ik wel waarderen.

Succes
Jason

Als ik zou moeten wedden zet ik mijn geld op mislukken in deze poging.( vanwege het intern doorlonten in je flash en vanwege de keukenrol eindstoppen in deze knallers ) ik hoop dat ik ongelijk heb.

Edited by Jason
Link to comment

Kans lijkt me inderdaad redelijk groot dat de eerste uit de streng je quickmatch kapot knalt.
Ik zou voor een ratelbandje kiezen voor of een 1 sec delay door de stop, en via de zijkant doorlonten,
of elke lading een cm of 15-20 geven en deze vervolgens aan je main quickfuse lonten.

Link to comment

Haha jullie hadden gelijk, het werkte niet :P

Na de eerste klap stopte hij.. Aan de zevenklappertjes zaten wel aan beide kanten visco die door de stop gingen om voor een delay te zorgen, maar als de knaller af ging werd de visco er gewoon uitgeblazen (die was wel telkens gewoon nog intact vreemdgenoeg).. Ik heb ze dus maar gewoon stuk voor stuk afgestoken, napolitaanse bom idee :P

@jason, zevenklappertjes hoef je niet te vullen met bp hoor, als je strak genoeg afbind klappen ze ook, welliswaar zullen ze met extra bp wat harder gaan natuurlijk :)

Ik heb nog een klein filmpje van het begin, alleen jammergenoeg is de geluidskwaliteit wat minder, ik stond op een open vlakte waardoor het een beetje dood sloeg :P

Rattlesnake.wmv

Link to comment
Mischien als je het zo doorlont en oprolt in kraft.


Dat zwarte is dan quikfuse en het groene visco voor een eventuele vertraging.

En ja ik weet het, die tekening ziet er niet uit. :P


Hehe ja dit is wat ik bedoel, zo is het gewoon een mini traca :P

Ik vond juist het idee met de 7 klappertjes ertussen wel geinig :)

Ik ga er nog eens over nadenken, doorlonten door de eindstoppen valt in ieder geval af, ik denk dat flash gewoon te snel is om visco aan te steken (het visco werd er dus aan de achterkant van de knaller weer uitgeblazen, maar werd niet ontstoken.. Misschien had ik het kunnen primen in flash? Puntje van de visco bevochtigen en even in de flash dopen?)
Link to comment
×
×
  • Create New...