Jump to content
PyroForum.nl

Mijn eerste MP


Recommended Posts

Nou na eindelijk alle chems bij elkaar te hebben gekregen en mijn balmill te hebben gemaakt ben ik begonnen met millen nadat ik de juiste verhoudingen had gewogen etc.

Maar dan.. ik ging net een test doen om te kijken of het werkte.. maar alleen als ik het op een hete luchifer(sorry van de spelling) gooi dan brand het aardig.. Zou dit kunnen dat mijn Koggelmolen niet goed genoeg maalt?
Ik heb zelf het idee dat hij te snel ronddraait waardoor mijn knikkers een soort centrifuge in gaan.. kan dit kloppen?

Nogmaals excuses van de spelling!

Link to comment
Nou na eindelijk alle chems bij elkaar te hebben gekregen en mijn balmill te hebben gemaakt ben ik begonnen met millen nadat ik de juiste verhoudingen had gewogen etc.


Nadat je de chem's had gewogen en gezeefd heb je green powder dit brand ook.

Maar dan.. ik ging net een test doen om te kijken of het werkte.. maar alleen als ik het op een hete luchifer(sorry van de spelling) gooi dan brand het aardig..


Een LUCIFER (google) geeft ook een hete ontsteking.
Je compositie na die 2 uurtjes ball mill brande toch beter?, ik zie dan niet een probleem :lol:
Nu alleen nog paar uurtes langer in de mill en je heb goed Meal Powder.

Zou dit kunnen dat mijn Koggelmolen niet goed genoeg maalt?
Ik heb zelf het idee dat hij te snel ronddraait waardoor mijn knikkers een soort centrifuge in gaan.. kan dit kloppen?


Het zou kunnen dat je kogelmolen niet goed maalt omdat hij te vlug draait.
Dit zou je kunnen test je door een lege molen(alleen knikkers) te draaien en luisteren of de media lekker schuurt in plaats van dat je trommel heen en weer ligt te schudden door de centrifuge krachten.

Nogmaals excuses van de spelling!


Had je al gedaan, lees even je post na alvorens het knopje "post" te klikken.
Ben je niet zeker plak het dan even in word ofzo, deze geeft een sugestie voor lucifer.

Een ventilator motor?, ik hoop geen klein pc ventilatortje. Deze zal het snel de pijp aan maarten geven.
Er bestaan leuke 24V DC motors, door de spanning op te drijven kan je het toerental bepalen van je mill jar.
Link to comment
Dit zou je kunnen test je door een lege molen(alleen knikkers) te draaien en luisteren of de media lekker schuurt in plaats van dat je trommel heen en weer ligt te schudden door de centrifuge krachten.

Je media moet niet schuren maar op elkaar vallen zodat de meal ertussen steeds fijner word.
Link to comment

Je zou ook gewoon eens kunnen fijnstellen...
Of eerst de stoffen afzonderlijk in de kogelmolen dan comp samen stellen en dan pas deze gaan millen. eerst koolstof en kno3 daarna nog even met het zwavel in 5% alc ofzo. Fijnstellen en klaar.
Hoewel mealpowder niet meer dan aardig brand eigelijk. maar ja dat ligt aan je referent.

M.V.G. Jason

Je bedoelt toch geen echte knikkers he ... Waneer wel, dan ga maar uit van een mill-tijd van 20 uur ipv jouw 2 uur

Edited by Jason
Link to comment

Ik mill wel met echte knikkers :lol: . Moet ik dan echt zoveel langer millen? Want na 3 uur had ik echt een wereld van verschil in de brand snelheid en het brand nu best wel snel.

EDIT : ExplosiveCoek was me net voor. Ik had zijn replay nog niet gezien.

Edited by midge
Link to comment

Ik mill nog altijd met knikkers, daar is niets mis mee voor MP te malen. Ik heb nog nooit glas schilfers gezien.

Nu dat je al een mooi brandsnelheid verschil hebt kan je er nog eens 2 tot 4% dextrine bij doen, en opnieuw in de mill voor een paar uurtjes.
Als dit uit je mill komt voeg je er 10% water bij tot je een licht vochtige deegbal hebt.
Duw deze compo nu door een zeef en laat dit maar paar dagen drogen, gefeliciteerd ! Je Pulverone is gelukt hiermee kan je shell's omhoog duwen of je kan het als burst gebruiken.

Edited by Blowtourgh
Link to comment

Dit is misschien een beetje off-topic maar ik wist niet waar ik het anders moest vragen.
Wat geeft nou betere kwaliteit lift powder? Als je van meal powder pulverone maakt of als je van meal powder black powder maak door het te persen en het te verkruimelen?
Alvast bedankt. ( weet iemand het antwoord op mijn vraag in de tools sectie?)

Link to comment

Ik denk dat je eerst maar eens aan pulverone moet beginnen als beginner. En niet meteen met 6.5 tons pers :D . Met pulverone gaat de snelheid al heel erg omhoog hoor! Het geperste zal natuurlijk een beetje sneller zijn. Maar niet echt veel.

tip: ik zou maar eens wat meer gaan lezen.

Link to comment

Ja oké, maar mijn pulverone zeef ik ook op verschillende korrelgrotes.. en de dichtheid zal ook niet echt veel variëren als ik ze telkens met de hand gewoon door de zeef druk. Dus dan is dat ook wel redelijk gelijk denk ik?

Ik heb iig al wel duidelijk het verschil gemerkt in verschillende mesh waardes van je lift powder. Te fijn werkt alleen maar nadelig.

Link to comment

Even iets dat niet helemaal bij het topic past,
maar het is onnodig om hier een nieuw topic over te maken.

Ik heb al vele keren meal gemaakt (met 16mm Ceramic media) , soms met een beetje water erbij en soms niet (water erbij moet van mijn ouders).
Alleen ik kwam erachter dat als je er een klein beetje water bij doe (echt maar een heel klein beetje)
brand de MP echt sloom vergeleken bij de MP die gemilled is zonder water.
Ik denkt dat dit komt doordat de MP in de ball mill om mijn media blijf plakken waardoor deze hun werk niet meer kunnen
doen omdat de ze dan te zacht worden en niks meer kunnen plat drukken.

Is het echt nodig om water in je ball mill te doen tijdens het millen van je MP of niet?
Wat doen jullie altijd?

gr Loveforpyro.

Link to comment

Ik doe nooit water bij mijn buskruit. Is echt niet nodig. Ik heb al vele kilo's geproduceerd en nooit water erbij gedaan.Met dat vast plakken valt wel mee. Als je genoeg media hebt , schuurt het er vanzelf wel weer af. Maar het duurt denk ik wel wat langer.

Link to comment

Ik wel, maar dat was op een zeer droge hete dag met een mill met 25 kilo meal en keramische media. Overigens was dat tijdens het legen van de mill, niet eens tijdens het millen zelf. Het is waarschijnlijker dat er ergens een statisch vonkje ontstond dan dat het door het millen of de media kwam.

Link to comment

Om het best presterende buskruit te maken moet je het wel natmaken. door de grote oplosbaarheid van KNO3 zal deze uitkristaliseren in je koolstof.
Dit wil echter niet zeggen dat je het nat moet millen, en zoals ExplosiveCoek al zei is het zelfs beter als je het niet doet.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...