Jump to content
PyroForum.nl

BP


Atmosphere1

Recommended Posts

Wow, inderdaad wel zeer snel. :lol: Wat voor houtskool had je gebruikt?


Hennephoutskool zat daarin . Sommige houtskool uit de supermarkt kan ook net zo goed werken wanneer je het echt fijn kan krijgen , met een koffiemolen lukt dat niet. Het lijkt dan wel fijn omdat het ook opstuift maar dat zegt niets .
Pak eens een waterproof schuurpapier van 800 of 1000 mesh en schuur een stevig stuk houtskool hierop tot poeder . Je zal zien dat dit zeer goede resultaten geeft omdat het poeder zo veel fijner wordt . Nadeel = veel werk
Het stuk houtskool moet wel volledig gecarboniseerd zijn anders schuurt het klote. De houtskool in zakken is vaak niet helemaal gecarboniseerd .
Link to comment
Maak jij je Koolstof fijn met schuurpapier..?! :lol:
Ik doe het gewoon in een afgedankte Vijzel, en dan een paar uur in de Ball-Mill.. B)


Ja ,want dan hoef ik geen uren te wachten voor een heel fijn poeder . Natuurlijk is het soort houtskool ook bepalend voor het resultaat .

En geloof me : met een koffie molen behaal je geen echt super fijne koolstof waarvan de deeltjes haast zo klein zijn als een atoom. Bij de vuurwerkgrondstoffen supermarkt skylighter zie je het fijnste poeder ook stan als 'atomized'

Als je houtskool poeder nog glinstert is het nog niet superfijn . Natuurlijk kun je het wel gebruiken maar voor echt snel brandende BP niet
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 9 months later...
Guest meatyke

Ik gebruik altijd gewoon BBQ houtskool! Werkt best, ik zeg natuurlijk niet het allerbeste maarja.
Ik slaag eerst mijn houtskool tot stukken en dan doe ik het in de koffiemolen! Dan is het al
redelijk fijn hoor.
Maarja, binnenkort van plan om wilgenhoutskool te gebruiken!

Link to comment

Ja wat het voordeel is van bbq is dat het makkelijk te verkrijgen is. Als je wilgen wilt gebruiken zou je het toch echt moeten maken of kopen. Ik ben (denk ik) wel te vreden met deze meal, even kijken of ik hier een shell mee de lucht in krijg.

-B.

Link to comment

Pulverone is inderdaad ook een stuk beter naar mijn weten. Niet alleen omdat het in korrelvorm is en er meer lucht tussen zit voor een snellere verbranding, maar ik heb ook nog eens een stukje gelezen over het gebruik van vocht bij de produsctie van buskruit, en de effecten ervan op de brandsnelheid.

Wat voor ervaring hebben jullie met het natmaken van Bp ? Niet tijden het millen natuurlijk, maar er na.

Link to comment
Guest meatyke

Pulverone dat is toch gewoon geperst en verkruimeld, niet?
ik gebruik voor mijn pijlen gewoon BP niet pulverone Ofzoiets!

Link to comment
Guest Rico

Pulverone is een papje Mp dat door een bepaalde zeef word gehaalt en dan laat drogen, heb je allemaal korreltjes. De ''zeef'' kan gewoon een stuk vliegengaas zijn. :)

Bastiaan was me net voor.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...