Jump to content
PyroForum.nl

BP


Atmosphere1

Recommended Posts

Ik heb een keer eerder pulverone gemaakt, maar dit was een totale blunder... Het was veel en veel te sloom om ook maar een shell 2 meter de lucht in te krijgen, terwijl het meal ervoor wel redelijk snel was. Ik denk dat ik dan te veel dextrine gebruikt had ofzo. Maar ik zal eens een keer pulverone maken van me meal, dit gebruik ik voor wat ander.

Ik ben binnen kort namelijk jarig en ik zit bijna op me 100 post dus ik heb wel iets te vieren. ;):)

EDIT: Me nick is ook goed nu. :P

-B.

Link to comment

Nog een voordeel bij pulverone is dat je geen stof hebt als je ermee werkt, of toch niet veel. Daarom worden sommige raketbrandstoffen ook 'gepulveroned' omdat het fijner werken is en het rammen zou even goed gaan.

EDIT: ik heb mijn 100e post ook net achter de rug en ben ook bijna jarig, maar achter de examens ga ik dit driedubbel vieren! :)

Link to comment

En een ander bijkomend voordeel is natuurlijk dat de ingredienten bijna ideaal zijn gemengd en tijdens vervoeren of langere bewaring, scheiden de bestandsdelen niet waardoor je een near perfect oxidator/brandstof verhouding houd.

Maarja gaat hier niet over pulverone, dus..., mijn BP suckt nog steeds, gebruik ook gewoon BBQ briquetten alleen wel bijna zo fijn als stof gemaakt in een blender :) , het is helaas nog steeds superslecht, en een kogelmolen zie ik zo onderhand wel zitten.




Lttrrzz

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...