Jump to content
PyroForum.nl

Pyrowiki


Moloch

Recommended Posts

Pyrowiki

Link: http://www.pyrowiki.com

Nu je favoriete encyclopedie, maar dan geheel op pryo-basis! Ik roep iedereen op dit forum op, om pyrowiki te verrijken met onze kennis, zodat het een grotere database krijgen, waardoor hij ook populairder wordt onder andere mensen, die het vervolgens weer beter maken voor ons!

How about it? Lijkt dit een goed idee? De pagina is er echter niet in het nederlands, sorry voor de niet-engels spreekende mensen...

Link to comment

Dat klopt, maar is het niet handiger als je gewoon 1 site hebt die alleen maar over pyrotechniek gaat ? Wel een nadeel van de site: Engels, en de foto's zijn te klein, je moet er eerst op kilkkken voor ze groot worden en dat is ook niet echt handig.
We kunnen ook nog gamekeeper pyro site uitbreiden met werk van verschillende forumleden. Ik heb hierover al een PM Gestuurt naar gamekeeper, en hij zei dat hij met een soort systeem bezig was dat dat kon, mensen dingen voor de site laten schrijven en maken.
Zoiets ongeveer.

Link to comment

Ik ben voorstander van "wikipedia laten wat het is"...

Waarom een aparte pyro wiki maken als idd 't meeste in (in 't Nederlands) al op wikipedia staat...
besteed dan energie aan 't uitbreiden van wikipedia...

maar dat van RSDZ is ook wel grappig :)
(tenminste als dat is wat ik denk: in cpanel bij scriptslibrary zit ook Php-wiki... 'k heb nog niet gekeken of je bij de link van RSDZ ook zoiets hebt)

Link to comment

Hmm..ik denk niet dat dat gaat werken. Op het i-net wordt Wiki best serieus genomen (volgens mij), en gaan mensen geen onzin berichten posten/aanpassen (gewoon k3wl berichten etc.). Ik denk dat GK en de mods er een zware dagtaak aan gaan hebben om alle k3wl berichten van de main-site af te halen, omdat er veel onzin zal worden aangepast. Het aanpassen van de text op members.pyroforum.nl/gamekeeper zou dan makkelijker zijn dan op het forum, en daardoor meer aantrekkelijk voor spammers. Lijkt me dus geen goed idee.

Tenzij je natuurlijk een soort "group" aansteld van 'vertrouwde'/'verstandige' mensen, die het recht hebben om de site te editten. Maar dit lijkt me zwaar onnodig, want GK weet zelf volgens mij het meest over pyro/HE. Ook staan er, als je goed kijkt, overal op GK's site links naar onderwerpen op het forum. Zo wordt de site dus eigenlijk indirect 'aangepast' door de members. Dus dit alles doen we eigenlijk al.

Link to comment
  • Root Admin

De mogelijkheid dat meerdere mensen aanpassingen kunnen doen aan de site komt er ook aan. Dit gaat natuurlijk niet voor iedereen mogelijk worden. Alleen een beperkt aantal mensen zoals bijvoorbeeld Tyneman (daar heb ik het al mee besproken).

Zo veel weet ik er zelf ook niet van hoor. De laatste tijd ben ik trouwens helemaal niet meer praktisch bezig.

Link to comment

Nou, dat denk ik persoonlijk niet. Allereerst lijkt het me niet nuttig om die discussie weer op te roepen. Maar niet alleen de mensen met 'erg veel' verstand van HE's, maar ook de mensen met gewoon basis (of meer) kennis van de chemie kunnen aanpassingen maken, dmv reactievergeleikingen op te stellen, etc. En het crearen van een 'groep' werd bij HE's afschermen gedaan om k3wl's te weren, en omdat het erg gevaarlijk is. Pyro is een sommige opzichten minder gevaarlijk (sommige mengsels zijn niet/nauwelijks gevoelig voor frictie, terwijl alle primaire HE's dat wel zijn), dus ik ben het wel met GK eens, dat het een goed plan lijkt.

Link to comment
  • 2 weeks later...

@ dr. Bunhead :
Vind ik nogal raar dat jij bent voor het afschermen van HE's. Jij zou nooit de toegang krijgen tot deze sectie (door je leeftijd,gedrag,kennis)
Je moet je hier niet als een wijze jongen opstellen want je hebt nog veel te leren.

Ik vind moloch zen idee wel goed maar op het vlak van HE's toch liever geen onervarenen. In de HE'sectie moet een K3wl maar een idee posten ( dat behoorlijk gevaarlijk is bijvoorbeeld) Waneer dan een onervaren member (geen/weinig kennis over HE's,geen practische ervaring...)
dit leest en het idee wel leuk vind,dan tot realisatie brengt. Afhankelijk van hoe gevaarlijk het is kan het die "nog niet zo ervaren member" wel zen leven gekost hebben :!:

Onwetentheid in deze secties is levensgevaarlijk,bepaalde chems krijg je enkel vast als je weet waar je mee bezig bent en hoe je moet zoeken...
Veel van de mensen die niet in de HE sectie thuis horen plaatsen vooral posts die de Mods enkel zwaar gaan irriteren omdat deze weten hoe gevaarlijk iets is of hoeveel keer die vraag al beantwoord is ,ect....

Groeten,

Link to comment

Sorry dat ik offtopic doorga, maar ik ben ook nog niet zo ervaren, maar mij zou het echt helemaal niet boeien als de HE sectie gesloten werd, ik kijk hier namelijk zelden, nouja, het is routine voor me om alle nieuwe posts af te gaan, maar als ik bij de explosieven kom dan denk ik van, "Kan ik niks mee", en ga ik verder op het forum lezen.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...