Jump to content
PyroForum.nl

Zinkpoeder


Recommended Posts

  • 2 years later...

Zink Zwavel zou ik niet gebruiken in je raketten, het is een vrij zwakke brandstof, en zo goedkoop in zinkpoeder meestal niet. Wel leuk om een keer te proberen natuurlijk. Alleen is het op kleine pvc raket motor schaal niet erg praktisch denk ik aangezien het vrij heet brand.

Die groen gele zinc spreader stars zijn wel erg vet om te maken. Er staat op pyroguide ook zat over, met name die granite star.

Link to comment
  • 5 months later...

Hallo allen,

Ik heb onlangs een potje poeder gevonden en ik denk dat het een metaal is. Het is een zeer fijn, donkergrijs gekleurd poeder en redelijk zwaar. Zelf brand het niet maar zodra ik het meng met meal brand het met een lichtgroene kleur.
Het zal geen zeer exotisch metaal zijn gezien de hoeveelheid (fotorolpotje vol). Heeft iemand een idee om welk metaal
het gaat?

Gr, Bas

Link to comment

Helaas is er in de composities waarin zink is verwerkt, b.v. de zinkspreader stars, een behoorlijke hoeveelheid zink nodig. Dat maakt de sterren zwaar, maar dat moet wel lukken met een sterke motor :lol:

Edited by Bass
Link to comment

Zinkstars zijn best leuk hoor!
Zinkspreader is vooral leuk als comeet of juist als core. Het brandt heel snel en geeft iets wat lijkt of flying fish, alleen dan met dat typerende kleurtje dat zink afgeeft. Kosanke pearl geeft een vrij felle star met een groenige tint.
Wij hebben nog een aantal kg staan en moeten er maar weer eens mee aan de slag denk ik zo haha.

Link to comment

Ja ik heb nu een stel zinkspreader #2 1 cm stars van gemaakt en een paar 4 mm voor cores waaromheen ik chrysanthenum #6 ga doen. Ik heb ze gebonden met NC lak en ze branden nu relatief langzaam. Ik denk door het enigzins vertragende effect van de lak (goedkope pingpongballen). Ze ruiken ook zeer sterk naar campher en zullen dus relatief weinig nitrocelluloze bevatten. Ze branden echt met een mooie kleur, blauw/groen/wit, heel vet!
Ik bewaar ze nu in een luchtdichte bak met vochtvreter. Ze zijn nog niet spontaan ontbrandt :lol:

Edited by Bass
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...