Jump to content
PyroForum.nl

Roker met AN suiker


Sickman

Recommended Posts

Dit is een filmpie van mijn eerste AN suiker roker ( ik vind rookbom zo negatief)

Het waaide nogal buiten vandaar dat de rook erg snel weg is.
Ik heb de AN uit de KAS gehaald zoals hier op het forum staat, alleen heb ik deze gefilteerd inplaats van de AN oplossing er uit tezuigen.
Persoonlijk vond ik het zuigen aan de slang niet echt iets voor mij(slechte ervaring gehad met benzine ooit), dus besloot ik een filter te bouwen met een 1,5L cola fles en 2 koffiefilters NR4. ( kan foto's maken als iemand het wil zien ? )

Al met al vond ik hem best geslaagd

klik hier voor filmpie

Groet Sickman

Link to comment

Hmm ze roken echt stukken langer dan KAs suiker rookbommen. Als ik er zo naar kijk, zou ik zeggen dat je verhoudingen zo zijn de je relatief veel suiker hebt gebruikt ? Of het kan ook gewooon komen omdat het AN is en niet KAS, ik heb nog nooit een AN rookbo gemaakt ga ik maybe ook maar eens doen...

Link to comment

De verhouding in deze test roker was 50/50 AN/suiker ( ongeveer)
Wel heb ik een zo verzadigd mogelijke oplossing gemaakt, en ik heb maar 3/4 van een keuken rol gebruikt.

Ik durf niet te zeggen of ze idd echt langer roken dan een KAS variant.

Groet Sickman

ps. yellowcard als je AN uit kas gaat halen houd er rekening mee dat het indampen redelijk wat tijd kost.( althans ik heb er een middag overgedaan.)
maar ik vond het erg grappig om te doen, grijs water dat uiteindelijk een mooi wit brok AN word.

Link to comment
WOW, die duurt lang!
hoelang ging ie nog door nadat je de cam uitzette?
bij mij duurt 'ie hoogstens 1minuut (met KASsuiker),  
maar in die minuut krijg ik wel veel dikkere rook.

PS mooi bos!


heb helaas niet echt meer op de roker gelet ( sirenes gingen aan in de buurt dus ben maar verder gelopen :? )
Ik gok dat ie nog een minuut ofzo door is gegaan zoniet langer.
dr. Bunhead zoals ik al zei, het waaide erg dus dat zal de rook ook beinvloed hebben.

maar aan jullie reacties te zien is ie aardig gelukt :lol:

ps. is een park geen bos

Groet Sickman
Link to comment
(slechte ervaring gehad met benzine ooit)


Hehehe :lol: dat ken ik ik heb het ooit ook is voorgehad wat een walgelijke rotsmaak :lol:
Als je een latex handschoen over het ene eind van het darmpje plaatst en dan zuigt gaat het ook wel zonder risico maar het vergt wel enige oefening.

Binnenkort wil ik ook is wat an uit men kas halen maar goed dat je zegt dat het zolang duurt te indampen dan hou ik er alvast rekening mee.

En je rooktol ziet er idd goed uit :wink:

Pirate
Link to comment
  • Root Admin
alleen heb ik deze gefilteerd inplaats van de AN oplossing er uit tezuigen. Persoonlijk vond ik het zuigen aan de slang niet echt iets voor mij(slechte ervaring gehad met benzine ooit)

Ik doe altijd eerst de slang vullen met water, dan één kant in de bovenste emmer, andere kant in de onderste. Op deze manier heb je geen risico dat je je mond vol krijgt met een AN-oplossing.
Link to comment

Nee het was een politie/brandweer sirene.
Vandaar dat de cam uitgaat en ik rustig doorgelopen ben.
Uiteindelijk was het loos alarm, en had ik net zo goed alles kunnen filmen.
Better safe than sorry 8)

Volgende tests zullen verder van de bewoonde wereld gedaan worden.

Groet Sickman

Link to comment

Ik had op het moment van het maken geen weegschaal voorhanden, dus ik heb op gevoel gewerkt.

Dus toxicsnake kan best gelijk hebben met zijn 200gram. :lol:
Ik heb er eerlijk gezegd niet echt opgelet alleen dat de verhouding klopte.

Ik wou de volgende in een blikje of zoiets maken maar dan de AN/suiker oplossen en dan opnieuw indampen in blik.
Met een kleine core in het midden voor het steretje.
Dat om alles wat kleiner te maken om makkelijk om mee te nemen :lol:
( kleiner dan een dikke staaf keukenroll met alufolie)

Groet Sickman

Link to comment


als je een 'pocketrookbom' wil maken moet je kijken bij rookbommen>potloodrookbom.


Maar ik neem aan dat hij toch nog wel een beetje behoorlijk wat rook wil dat gaat met de potlood rookbom niet lukken denk.

An/Suiker in een blikje werkt alleen niet zo goed als met doeken of keukenpapier. Minder dikke rook.

Deze van het filmpje was wel goed gelukt iedergeval.
Link to comment
An/Suiker in een blikje werkt alleen niet zo goed als met doeken of keukenpapier. Minder dikke rook.


Ik gaat het gewoon proberen zonder doeken/papier.
Mocht dat tegenvallen, word de volgende weer met papier.

Het is toch de AN/suiker ( met name de suiker) die de rook produceren :?:
Het papier of doeken is alleen het media die de an/suiker vasthoud tot het verbrand.

Correct me if im wrong :lol:

Groet Sickman
Link to comment
volgends mij niet, wand ik gooide is een keer KAS/suiker in de vuurkorf en toen hebeurde er ook niks.



Ik heb het over vrij zuiver AN (NH4NO3) en suiker (C12H22O11).
In KAS zit nog meer dan alleen AN dus ik denk dat daar het probleem zit, en het feit misschien dat het geen druk op kan bouwen.

Ik kan het ook mis hebben.
Dan hoor ik dat graag.

Groet Sickman
Link to comment
×
×
  • Create New...