Jump to content
PyroForum.nl

Weegschalen


yellowcard

Recommended Posts

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Even een opmerking over dit weegschaaltje, hij kan slecht tegen temperatuur schommelingen en moet regelmatig gecalibreerd worden. Ik heb zelf een test gewicht van 100 gram die ik elke keer erop zet ter controle.

Hou er ook rekening mee dat je gelijk nieuwe batterijen mag kopen voor 8 euro, ik had hem nog geen maand.....

Link to comment
en hij zit al onder het Al poeder
In dat geval blijft hij niet lang werken kan ik je vertellen.

Aluminium geleidt elektriciteit, en het fijne poeder kan zo door de randjes naar binnen. Ik zou de stofzuiger erop zetten. NIET BLAZEN! En zorgen dat al het aluminium er vanaf gaat. Anders blijft hij het echt niet lang meer doen!
Link to comment

Het ijken van de DVD-100 was iets dergelijks als eerst 20 seconden aanzetten, en dan weer uit. Vervolgens het ijkgewicht erop zetten, en het aan-knopje tegelijk met de mode of tare knop indrukken. Welk van de twee weet ik niet zeker. Dan ijkt de weegschaal zich, en geeft een aanduiding in het display. Hoe het precies zit weet ik niet meer, ik ben de handleiding kwijt. Voor de DVD-50 moet je in ieder geval een ijkgewicht van 50,000 gram gebruiken.

Link to comment

Ik heb een dvd-100 en die kan iets van een kilo aan. Als ik er iets van 800 gram op zet en ik zet hem daarna aan, loop hij een tijdje te kloten en dan springt hij rustig naar nul. En kan ik em gewoon gebruiken tot 100 gram(als ik er dan zegmaar met mijn vinger op druk, als je bebrijpt wat ik bedoel)

Link to comment
Meen je dat? Mijn dvd-100 slaat tilt als ik er meer dan 100 gram op zet...
Hij zal dan ook wel niet erg lang meegaan :P


Hoezo zal die niet lang meegaan? Het is alleen als er iets op staat dat ZWAARDER is dan 100g en ik het object erop zet voordat ik hem aanzet.
Edit: Ik kom er zojuist achter(met de euromuntentest) dat mijn weegschaal helemaal niet goed staat gekalibreerd :P . Op school dan maar even ijken :D . Edited by sueno
Link to comment

Oké, ik had belooft om hier de info voor het ijken van de DVD reeks te posten.
Ik schrijf het letterlijk over vanuit het boekje om mijn misschien foute vertaling te vermijden.

1. After turning off the scale, first press the Mode key and hold it and then press the ON/OFF key, and then releases the two keys, and the display screen will show E-50, E-100, E-200, E-300, E-500 or E-1000. After one or two second, the scale will show the model scale.

2. Place the standard test weight in the middle of the platform.

3. After showing automatically 50.00, 100.00, 200.00, 300.00, 500.00 or 1000.00 the scale will turn of automatically.

4. Remove the weight from the platform and the callibration is over.

Gr33tzz hopelijk help ik hier sommige mensen mee.
Ik zou de mijne ook eens moeten ijken mijn 1€ stuk weegt 0.2 gram te veel.

Edited by dieselpower
Link to comment
  • 5 weeks later...

(Kan mijn post niet meer editen)

Gister mijn weegschaal binnen gekregen van detectorshop.nl en gelijk gecheckt met een 2 euro munt of die goed was geijkt, volgens het boekje zou die geijkt moeten zijn. In plaats van 8,50 gaf mijn weegschaal 8,91 aan. Een afwijking van 0,41 gram dus, teveel als je het mij vraagt. Nu heb ik op school een om een 100 grams ijkgewicht gevraagd maar hij had alleen 2x 50 gram en deze waren niet 100% precies. Dus na weging van een 2 euro muntstuk geeft hij nu 8,37 aan. Nog steeds een afwijking van 0,13 gram... Heeft iemand een idee hoe ik hem wel precies kan ijken of waar ik een goed ijkgewicht kan kopen? Heb wel een aantal websites gevonden maar deze ijkgewichten waren tientallen euro's :P

Link to comment

×
×
  • Create New...