Jump to content
PyroForum.nl

Hoe maak je de beste omhulsing voor een zelfgemaakt rotje?


Recommended Posts

ik ben nog een beetje een amateur en vroeg me af hoe kan je makkelijk een shell , hoesje of omhulsing voor een soort rotje kunt maken wil een soort rotje maken dat wel flink harder gaat dan het normale vuurwerk maar mischien om te beginen is het het slimom het klein te houden.

ik ben zelf een beetje aan het experimenteren geweest en heb een stuk pvc buis gebruikt en de uit eindes gevult met samen geperste houtsnippers gemalen kattenbak korrels enzovoort.

ik deed daartussen dan buskruit aleen heb ik gehoort dat je je container nooit helemaal vol moet gooien met buskruit maar een klein beetje ruimte over te laten voor de druk zodat het knalt.

maar als ik de ene kant dicht pers buskruit er in doe en de andere kant van de buis ook dicht wil persen dan ben ik natuurlijk die ruimte kwijt.

als ik de boven kant dan dicht pers doe ik er ook een lontje tussen het geperste spul naar het buskruit maar 8 van de 10 keer werkt dat natuurlijk niet want dan is het lontje helemaal plat en brand niet meer.

ik heb dat geperste idee van kno3 raketen die ik een keer heb gemaakt maar voor rotjes is dat denk ik misvhien te slap en geeft dat vrij weinig tegen druk en blaast het er heel makkelijk uit.

er is vast wel iemand die veel beter weet hoe ik dat zou moeten aanpakken echt elke tip is welkom een echte amateur hier!!!:D

 

 

Link to comment

Vriend doe eens lezen op het forum!

Ik ben in een zeer vrolijke bui vandaag. Maar als ik lees dat iemand 'rotjes' probeert te maken van PVC gaan mijn haren wel even overeind staan.
Laat me raden, dat buskruit heb je uit rotjes gehaald, of niet?

Begin met de regels lezen.
Zoek dan op het forum naar de definitie van een 'Kewl'
Als je dan toch aan het zoeken ben, er staat ook ergens een mooi stuk over waarom het nou niet bijster intelligent is om PVC te gebruiken.
Ga daarna serieus met deze hobby beginnen of stop er gewoon mee.