Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
Andres

[LIBRARY] Eindwerk wetenschappen, voorlopige versie

Recommended Posts

File name: Eindwerk wetenschappen, voorlopige versie
Submitter: Andres
Submitted: 03/01/2015
Category: Chemistry

Voorlopige versie van mijn eindwerk, ben er me van bewust dat er nog foutjes in staan.

Speciaal voor De.Leeuw. 

View File

edit: ik uploade dit gewoon als file, het was niet de bedoeling hier een topic over te beginnen. Zeker niet hier, het staat hier fout. Waarschijnlijk ligt dit aan de forum update... Ik verwijder dit wel als de leeuw het heeft, mijn excuses.

Mooi stukje tekst, dat aceton zo'n beetje de beste solvent is voor blauw kan ik beamen, de parlon en red gum lossen op en raken beter verdeeld vermoed ik.

Is dat filmpje nu van een experimenteel blauw?, kun je een massa% formule er voor geven?

Vaak laat ik de dextrine ook uit (bv) pihko blauw, de red gum en parlon zijn voldoende.

Hier staat hij goed, dankjewel !

Ja dat filmpje is van dat experimenteel blauw, ik zet het in m% vanavond.

Het lijkt op pyroscience blue, maar met een stukje minder parlon. Ik edit deze post vanavond wel.

Iemand die sterk is in chemie ? Ik vind mijn redoxreacties wat de CuO betreft niet zo natuurlijk aanvoelen...

KClO4 - (18.32 + 48) = 66.32%

Cuo - 13.24%

Red Gum - 12%

Parlon - 8.44%

Ik was ook positief verrast. Hij is 5+ jaar oud en doet het beter dan mijn gsm van ongeveer een jaar oud.

Ik bespreek het eindwerk morgen met mijn leerkracht en indien goed zet ik versie 2.0 hier dan weer. Ik moet het dan wel eens censureren, om te beginnen mijn naam en klas :P.

Afgewerkt, in mijn ogen toch.

Ik moet het tegen maandagavond uploaden, dus als jullie nog grove fouten zien of opmerkingen hebben hoor ik het graag.

Ik heb er ook een 2" mee gemaakt, zodat jullie het blauw eens in volle actie zien. Dit kan ik eveneens gebruiken bij de mondelinge presentatie dan.

uitwerken-eindwerk-chemie forum versie.docx

Heb een gedeelte voor je bewerkt. Als advies. doorgehaalde moet je dan weghalen. Rode tekst invoegen.

Laatste stuk van de tekst moet je ook nog even kritisch bekijken Andres.

Wel een leuk stukje werk. Ik heb verder niet gezocht op waarheidsvinding. (je leraar snapt er toch geen biet van) :D:D

uitwerken-eindwerk-chemie forum versie (rev 1).docx

Edited by Rocketier

Hartelijk dank, het ziet er stukken professioneler uit zo.

Over welk laatste stukje tekst heb je het dan ? De begrippenlijst of ervoor ?

& Je zou je er van verbazen hoe hard men leerkracht chemie (en haar collega's) er in opgaan !

Nogmaals dank, hier heb ik echt iets aan.

EDIT: Hier is het blauw in actie. Het ziet er wel wat minder mooi uit van zo ver, en slechts de helft is aangegaan. Ze waren ook niet allemaal even groot, vandaar die slordige indruk... 
Best wel jammer vind ik. Ook is mijn winokur 11 geel, terwijl hij wit zou moeten zijn. Niet mijn beste shell dus. Ik heb hier voor het eerst op de klassieke 3-strip methode gepast en quickmatch gebruikt, dit beviel me wel zeer goed !

Groeten
Andres

Vanaf het moment dat er geen doorhalingen en rode teksten meer staan. Gewoon even je zinsopbouw bekijken.

Het beste is om je verhaal zin voor zin hard aan jezelf voor te lezen. Je merkt dan gauw genoeg als het niet loopt.

Die shell zag er totaal niet slecht uit hoor. Zeker in vergelijking met die shitcakes die je uit de winkel haalt. ;)

Succes

Edited by Rocketier

Ik heb vandaag mijn werk teriggekregen, met een mooie 51/60 :D.

Daar kunnen nog maximum 20 punten bijkomen bij de mondelinge voorstelling.

Hartelijk dank voor jullie tips, en zeker Rock voor het nalezen en verbeteren. Hartelijk bedankt !

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Boem
      Het maken van 'diepe' kleuren (zie ze voor je aan de binnenkant van je ogen, rood, blauw, paars en ook groen), dat gaat niet lukken zonder giftige en/of voor particulieren verboden stoffen?!

Shoot me!
    • By Ruben868
      Heeeeeeeey Pyroforumers (oid),

Ik ben een tijdje niet zo actief geweest vanwege verhuizing e.d. , geen goede werkplek etc. binnenkort hoop ik dit allemaal weer op te pakken, maar dat is niet waarom ik nu dit topic schrijf. 
      Na 5 jaar zwoegen ben ik dan toch ook in mn examenjaar beland, 6 VWO met het prachtige N&T en N&G profiel, dit betekent dat alle bèta vakken aanwezig zijn. Ook, zoals sommige van jullie wel weten, staat er een PWS (profielwerkstuk) voor mij klaar. Jullie kunnen natuurlijk (mede dankzij de titel en de site waar ik op zit) wel raden waar dit over gaat. Bij ons opschool moet je je PWS voor een speciefiek vak. Ik heb gekozen voor het vak NLT wat staat voor Natuur, leven & techniek, dit is eigenlijk een soort mengelmoes van alle bèta vakken bij elkaar. Ik wil dan ook verschillende aspecten van vuurwerk belichten:
      Scheikundige kant: Spreekt aardig voor zich dingen als brandstof buskruit en kleuren
      Biologische kant: Invloed op ecosysteem e.d.
      Natuurkundige kant: Krachten van vuurpijl?
      Om mijn PWS realiseerbaar en niet te uitgebreid te maken zal ik me moeten concentreren op een paar onderwerpen. Ik zit nog midden in de ontwikkelingsfase van welke deelvragen ik wil behandelen in mijn PWS. Dit is een van de redenen waarom ik dit topic schrijf, daarnaast vind ik het leuk om een soort logboek bij te houden hier van de vorderingen en om mn stem weer eens te laten horen. Ik hoop dus dat jullie goede suggesties hebben waar ik een leuke deelvragen over kan behandelen. Daarnaast is er ook nog sprake van een gedeelte practica, hier zou dan ook de uiteindelijke onderzoeksvraag over moeten gaan. Gelukkig heb ik al enige voorkennis wat betreft vuurwerk en heb ik zelf ook al een paar geslaagde pijlen en shells de lucht in weten te schieten. Wat betreft de practica ben ik ook nieuwsgierig wat jullie suggesties zijn op dit gebied. Ik zat zelf te denken om de kracht van vuurpijlen te meten, en hierbij eventueel een formule op te stellen van het aantal newton dat een vuurpijl kan voortstuwen, met als variabelen dingen als: Nozzle, diameter tube dikte kleistop, maar ook dingen als snelheid mealpowder. Mijn probleem een beetje hiermee is het feit dat er zoveel factoren invloed hebben op de kracht van een vuurpijl, dus is dit wel realiseerbaar voor een schoolproject als dit waar ik ook nog andere kanten van vuurwerk wil belichten. Wat voor practica komen er nog meer bij jullie op? Dit moeten namelijk uiteindelijk terugslaan op mijn hoofdonderwerp. WIe o wie weet er iets leuks waar ik ook leuke uitwerking bij kan maken. De onderzoeksvraag moet ongeveer luiden als 'Wat is het effect van A op B' of iets in die trant. Voor mij is dit topic een mooie overdenking van mn PWS. Ik hoop dat ik mijn eigen topic verdien aangezien ik meerdere PWS topics hier heb gezien, maar nooit echt van een lid die zelf al iets had geproduceerd.
      De studielast betreft 80 uur en ik doe het met zn 2en dus totaal 160 uur. Ik denk dat ik me het meest ga bezighouden met de practica. 
      Ik ben benieuwd over jullie overdenkingen?
      Veder nog mensen die een bepaald vak heb gestudeerd wat hiermee te maken heeft? Veder begreep ik dat een van onze geliefde moderators ook leraar Scheikunde is oid? of heb ik dit mis.
      Ik kijk uit naar jullie overdenkingen.

Mvg,
      Ruben
    • By hardbassbv
      Hallo,

Omdat ik gisteren mijn starmolen eindelijk af had heb ik vandaag maar eens wat stars gerold.
      Ik heb wel eerder stars gemaakt, maar dat waren cut stars en met een starplate, maar rollen heb ik nooit eerder geprobeerd.

Voordat je kan rollen moet je natuurlijk eerst een mix hebben.
      Hiervoor heb ik de veline red en blue gebruikt.
      Groen wil ik ook nog proberen, maar dat doe ik liever buiten ivm de giftigheid van barium.

Als cores heb ik peper zaden gebruikt, en dat werkte perfect. (plaatjes zijn klikbaar)

Ze liggen nu te drogen.

Verder is de motor van mijn molen niet sterk genoeg.
      Als de stars groter worden krijgt hij het niet voor elkaar om de emmer nog rond te draaien.
      Iemand een tip voor een betere motor?
      Met een beetje mazzel heb ik morgen een filmpje met testresultaten.
    • By Andres
      Voorlopige versie van mijn eindwerk, ben er me van bewust dat er nog foutjes in staan.
      Speciaal voor De.Leeuw. 
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Ben zelf ook aan het knoeie geweest met een spuit om sterren te perse. Dus ben op zoek gegaan naar een ster plaat, maar blijf wel ff met de spuit door gaan met de hand hahahaha…. Heb helaas niet de gereedschappen en mogelijkheid om zelf wat te maken meer… 
    • Ik heb gelukkig de weg terug weer gevonden.. heb nu ook meer tijd ervoor weer want me zoontje is nu oud genoeg om zichzelf bezig te houden dus pappa kan beetje klote weer… ik ben wel nog steeds bezig met onderzoek, proberen en testen wat voor mij werkt.. maar ja moet zuinig zijn met me poedertjes is tegenwoordig echt een drama om wat te kunnen scoren… verklaring hier verklaring daar… ik zit daar heel nie op te wachte🤦🏼
    • Zoooooo ik heb de weg ook weer terug gevonden…. Zien dr echt goed uit… ik ramde het aan met de achter kant van me ratel uit me doppenset en boorde handmatig de core met een lang boortje… 🤦🏼 het werkt maar niet perfect
    • O sorry man, ik zie dat ik je net op het laatste moment in de steek heb gelaten. ( mijn notificaties gaan naar een oud mail adres).  Met het berekenen had je een paar dingen door elkaar gehaald. De omwentelingen per minuut blijven natuurlijk gelijk ongeacht wat de dikte van je aandrijf as is of de poelie die je erop plaatst.  Ik neem aan dat je er intussen wel achter bent gekomen, met nog een keer het bovenstaand verhaal rustig terug te  lezen. Of mischien heb je wel een van de vele online rekentools gebruikt.  Een vertraging of versnelling treed enkel op bij een overbrenging tussen ongelijke grote van assen of tandwielen.  ( dat maakt dat jouw rekenfout al in de eerste regel van je berekening zat).  Je moest de omtrek vermenigvuldigen met je rpm en niet delen. En je krijgt dan een waarde in centimeters en niet in rpm ( want dat was een vast gegeven, welke pas veranderd bij een overbrenging) 
    • Hahaha het is toch echt een virus ook.  Vanochtend eerst Facebook toen hier verhaal doen voor de gezelligheid. Schreef ik nog neu dit jaar niks gemaakt. Het begon toch wel te kriebelen. Ik denk nog geen half uur later, was ik al aan de gang.   Toch maar wat knal en stuk of zeven whistle motortjes geperst. Payload heb ik nog liggen.  En maar fantaseren wat ik nog meer droog kan krijgen voor morgen🤣  Have fun!  Jason 
  • Who's Online (See full list)