Jump to content
PyroForum.nl

Vuurpijl met 22 ID 2 inch header


Recommended Posts

Thnx,

Ik gebruik een eigen gemaakt tooltje, verder rol ik de hulzen zelf en die kartonnen zijn 15cm breed.

ik kan daar straks nog wel even een fotootje van uploaden

de Comp. Is 60-30-10 met wilg.

15mm nozzle


maar ik denk dat ik binnenkort ook voor een tooltje ga, en een pers

ik kan hier wel 3 inch mee liften denk ik, maar dat moet ook kunnen met 19 id met pers. Hier gaat ongeveer 40a45 Gr. Fuel in

Link to comment

Het gaat niet zozeer om het versplinteren bij een cato. Je moet overigens zorgen dat je geen cato krijgt. :)

De kans dat je buis breekt bij persen is namelijk ook aanwezig. Zeker als je werkt met klei-nozzles. Bij de hostalite zie je dat bij persing of rammen de buis iets uit zet. Dit is bij hostalite geen probleem.

Bij pvc kan er sneller breuk ontstaan.

Link to comment

Ik heb ook die grijze buizen wel geprobeerd de 5/8. Ik gebruik houten rammers

, dus beneden de 19mm was niet echt te doen, omdat het hout steeds kapot ging.

Ik ben nu even ergens anders maar ik zou vanavond even de foto's er op gooien.

En @ explosivecoek: Ik weet heel zeker dat deze geen 5 inch kan liften.

Denk je dat dat met een pers wel te doen is? Mijn fuel heeft 4 uur in de mill gezeten,

met de kno en s al gepremilled. C was airfloat.

En hoe lang zijn normaal gesproken de kokers met 22 ID, en hoe veel fuel gaat er dan ongeveer in?

Edited by vinnie3
Link to comment

Voor core burners is de standaard (volgens Tool Sketcher) 10x de ID in mm... dus voor 19mm ID bevoorbeeld 190 mm lang.

Ik heb ook nog met houten rammers gewerkt in zulke kleine buizen, die gaan inderdaad niet zeer lang mee... maar het is hout, in 5 min heb je een nieuwe :P.

Link to comment

Rock heeft gelijk, die grijze is beter. Met 16mm ID kun je al een 3'' liften.

Je moet zorgen dat je een standaard fuel kunt produceren, en dan gaan variëren met je core lengte totdat je een cato krijgt. Vervolgens ga je een stap terug en heb je een max performance rocket met jouw fuel. Daar gaat het uiteindelijk om ;).

Link to comment

Leuk om te zien dat er toch nog mensen actief bezig zijn. Weet iemand toevallig wat de inwendige diameter is van 25mm pvc bij grotere diameters is dit meestal de buiten maat. Ik bedoel de 25 elektra buis grijs of geel.

Alvast bedankt

Pex

Link to comment

Oke bedankt.

22mm hostalite is dus de binnen maat. Ik wil een tool maken vandaar. niet dat ik die in Nederland ga gebruiken uiteraard. Neem hem mee naar familie in Amerika. Daar mag het wel. Zijn ze niet zo kinderachtig als in ons land. 😉

Link to comment

Ik wilde er wel een keer naar toe. Maar als je dan zelf niet mag bouwen, dan is het ook niet echt de moeite. Kun je nog beter proberen of je in Malta een keer wat mee mag helpen. Ik dacht dat er op de PGI tegenwoordig wel wat kleine workshopsjes had om een 3" er te bouwen. Hoe zit het eigenlijk met andere Europese landen? Ik weet dat je in Engeland wel clubs hebt.

Pex

Link to comment
  • 1 month later...
×
×
  • Create New...