Jump to content
PyroForum.nl

Recommended Posts

De pijl was nog heel, maar realiseerde me pas vandaag dat er aan de onderkant wel een kleistop in zat (ook heel gebleven.....), maar bovenop geen enkele......alleen het knetterballetje er heel goed opgeplakt......

Ik heb nog 6 opeenvolgende frames van het catootje  in mijn gallery staan. Geeft mooi beeld van wat er precies gebeurd, want in het filmpje zie je dit niet.

Zojuist een volgende pijl inelkaar gezet, met op 2 uitzonderingen dezelfde specs: 3.0g kleistop op de bovenkant, en 1,5g minder kruit. 2mm gaatje door kleistop geboord tbv lontje knetterballetje. Gaf bijna zelfde effect, maar pijl niet terug kunnen vinden. Dus ik weet niet wat daar van heel gebleven is. Zal het filmpje frame voor frame bekijken, maar ik zal deze test dus moeten herhalen om volledige testresultaten te verzamelen, voordat ik weer iets aan de specs kan gaan veranderen.

Link to comment

Als dit een beetje snelle sas is krijg je een cato met die verhoudingen, zoals ik in het vorige bericht ook al zei ;).

Minder lange core of bredere nozzle opening gebruiken. Hoeveel/wat gebruik je als vertraging? Je hebt minstens 1-1.5x ID nodig aan vertraging erop geramd vaak. Dat je knetterballetje niet knettert geeft ook al een indicatie dat hij weg geblazen wordt.

Link to comment

2e Pijl uit beelden per frame lijkt het wederom alsof de bovenste kleistop eruitgeblazen wordt. 

3e Pijl: Back to basic, dus zonder knetterballetje. Alleen kleistops, kruit en core.

ID: 15mm.

kokerlengte: 100mm

3.0g onderste kleistop.

5.0g bovenste kleistop. 

9g 65/35/10 geramd.

60x3mm core (dmv eigen rocket tooltje), uitgeboord naar 5mm.

Zelfde resultaat, pijl teruggevonden. Alles heel gebleven.....alleen de bovenste kleistop ontbrak. Uitgeblazen dus. 

Zoals het er nu naar uitziet, zal ik pas einde van de zomer verder gaan testen. Als ik tenminste zolang kan wachten, want ik gooi geen enkele wc-rol meer weg.......

De tip:  Minder lange core of bredere nozzle opening gebruiken. Pas gelezen nadat ik de 3e pijl al had gemaakt. Wordt uitgevoerd bij pijl 4 en 5.

 Ik heb mijn mancave ook nog nodig voor wat camperspulletjes (o.a.  een chuckbox), De dagen worden langer => het wordt dus zomer en tijd om er weer op uit te trekken:) En dat heeft ook altijd weer wat voorbereidingen nodig.

 

P.S. Hoe heet een mancave voor vrouwen? Keuken:)

Edited by sterretjesterretje
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Flink aan de bruine bonen dan maar totdat je er een rood sterretje van krijgt sterretjessterretje.

Geeft een mooie tail hoor ziet er goed uit in ieder geval.

Weet je wat ook heel goed gaat om hulzen te maken?! gewoon kraftpapier rollen met witte houtlijm. Als je de lijm een beetje verdunt met water kan je prachtige harde hulzen rollen. Ik rol van 50cm breed kraftpapier hulzen om verschillende diameters rvs staf materiaal. Ik sla het papier om de stang heen en lijm dan voor de voet op het papier in. Dan rol je het op en als het helemaal is gerold dan is het mooiste om het over een glasplaat goed strak te rollen. Ik masseer als het ware de rol van mij af over de plaat. Dan teken ik de maat af op de het natte rolsel en snijd dan met een lang scherp mes het papier in. Je schuift de hulzen er prima vanaf. Uiteraard zorgen dat er geen lijm tussen je papier en stafmateriaal zit.

Link to comment

Ik was al eens begonnen met een pak A4 vellen van kraftpapier, maar vond dat aan de prijzige kant. Kwam later op het wc-rolletjes idee en tot op heden valt dit niet tegen. Kost niets extra's, want anders weggegooid en vind het idee van een "wcrolraketje" dusdanig leuk, dat ik eerst maar eens alle ontwerpgrenzen met een wcrol ga opzoeken.  

Ik woon in een dichtbevolkte stadsomgeving, dus een klein ontwerp durf ik nog wel af te steken met O/N. de 3" mortieren durf ik hier niet af te steken. Als zo'n ding ooit hier fout gaat, zijn we goed zuur.

Link to comment
×
×
  • Create New...