Jump to content
PyroForum.nl

19,7mm rockets


Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 11 months later...

Beste Tyneman, Sinds ik een poosje geleden voor het eerst nozzleless rocket getest heb was ik meteen verkocht. Filmpie staat in mijn album. Ik ben daarop verder gaan borduren. Maar helaas waren de tubes van PS op. Moest ik met andere tubes verder werken..... dus andere spindle andere rammers etc.


Maar uiteindelijk heb ik de tools voor elkaar gekregen (home made) en ik wilde je dit resultaat niet onthouden.


Ik heb wel een tip... gebruik geen dextrine in je fuel om het daarna vochtig te granuleren.  To keep the dust down, Zeg maar!


Geheid een cato! :D


+2 % minerale olie  door een keukenzeef werkt ook prima om stofvrij te werken. En verkrijg je solide fuel.


gr de Leeuw


Shit!! lukt mij niet om een video te uploaden.  Mag maar tot 58 Kb? Hoe kan nou weer?

Edited by de.leeuw62
Link to comment

In mij rocket tijd (mis ik toch ergens, moet ik eens terug aan beginnen) granuleerde ik met gewoon water, tegen het stof. Met Minerale olie boet je al snel aan kracht in vind ik.

Geen idee hoe dat komt ! Ik heb volgens mij al grotere video's upgeload (pakweg mijn O&N video)... Andere browser, juiste formaat ? (MP4)

Link to comment

Hee Andres! Ja dat schijnt zo idd. Maar het gaat mij om het resultaat. Bevalt ie mij of niet. Maar je krijgt wel een compacte fuel zo.

En er zijn wel manieren om minder krachtig fuel te compenseren. Bijv. langere core, of bredere core.

Granuleren heb ik ook gedaan met 50% water en 50% Alc. Maar die bewaar ik nog voor later;)

(Yep... Mp4, en je weet dat ik wel eerder zwaardere files heb geupload!

Ik krijg iedere keer de melding dat het file niet groter mag zijn dan 58,6 KB (Zit ik aan mijn limiet?)

terwijl ik tot max 58 MB mag uploaden.)

Link to comment

Leeuw, ik heb eens gekeken en volgens mij heb je alle rechten die je zou moeten hebben om gewoon in de gallery te uploaden.

Granuleren doe ik natuurlijk zonder dex. Met water alcohol voor wat snellere droogtijd. Ik zal eens testen met parafine olie coating in de buizen, dt schijnt te schelen. Eerst die nozzleless afsteken, is er nog niet van gekomen.

Ik heb in mijn leven al heel wat pijltjes gemaakt. Meestal whistle of 16mm BP. Maar na het overlijden van mijn pers is whistle even geen optie. 
Nu dus nieuwe tools en een beetje sneller meal als vroegah. Dus is weer pielen en afstemmen.

Link to comment

Ik twijfel absoluut niet aan jouw skills, ik refereerde eigenlijk naar mijn eigen blunder.:huh: Ik had nog een batch BP fijne granules bestemt voor lift powder, toen ik besloot om er een nozzleless mee te persen. Het leverde wel een mooi filmpie op.

Wat nog steeds niet lukt om te uploaden. Ik zie vast iets over het hoofd.

Hoe ik het doe: Ik ga naar mijn albums, add images, Stap 1: kies een album, stap 2: upload video (in dit geval een kleine 30 MB, voor zover gaat het goed)

Stap 3: Klik op Continue button (en dan gaat het mis) Melding: images must be smaller dan 58 KB

Wat is precies het nut van parafine coating  in de tubes? Ken ik nog niet.

 

Edited by de.leeuw62
Link to comment

Wat ze zeggen is dat je hiermee voorkomt dat de grain tussen de tube en de grain zelf ontsteekt, je maakt de buitenkant van de grain blijkbaar onbrandbaar, maar niet iedereen is het er mee eens, anderen zeggen dat het zorgt dat je tube niet of minder in elkaar geperst word.

Het frapante is dat ene kerel hiermee super hete alcohol gegranuleerde 75/15/10 nozzled motoren mee heeft geperst op een standaard BP spindle, en vervolgens met 19,5 een 6" tilde:blink: op fireworking zweren al die Amerikanen erbij, het is daar algemeen goed geworden de laatste jaren, van parafine olie wist ik niet eigenlijk, ik heb het geprobeerd met parafine was maar kan slecht m'n rammer er in krijgen vanwege de afgenomen diameter. 

Link to comment
×
×
  • Create New...