ThaDawg Posted February 3, 2014 Posted February 3, 2014 Ik heb maar even een nieuwe topic gestart omdat het natuurlijk niet de bedoeling is dat alles in het korte vragen topic komt te staan . Voor zover heb ik nu 2 motoren gemaakt die ik vandaag wil gaan testen. Motor 1: 60-30-10 comp met nozzle. Motor 2: 75-15-10 comp zonder nozzle. Hier een paar foto's:>>
bonkers Posted February 3, 2014 Posted February 3, 2014 Netjes. De kokers zien er ook goed uit. Kan je even wat tips geven voor het rollen ervan? Ik heb me er nog nooit aan gewaagd deze zelf te maken. Als deze niet cato'en raad ik aan om een thrustcurve te maken voor je er een dummy op zet.
ThaDawg Posted February 3, 2014 Author Posted February 3, 2014 (edited) Om een of andere reden kon ik niet meer op het forum komen maar ik zal binnenkort een tutorial maken hoe ik mijn hulzen maak. Ik heb beide raketjes een comet als payload gegeven om de delay te testen. De nozzleless motor is topfused en de motor met nozzle gewoon een stuk visco. Edited February 3, 2014 by ThaDawg
Rocketier Posted February 3, 2014 Posted February 3, 2014 Waarvoor zou je de nozzleless topfusen dan? Gewoon een stuk visco in de motor steken hoor. Hoe heb je de eindstop gemaakt? Heb je door de nozzleless fuel nog minerale olie/vaseline gedaan? Ben anders bang dat het een cato wordt of bpknaller op stok. Het ziet er in ieder geval erg droog uit. Dus....... Als je motor stabiel werkt dan kan je er heel goed een 4 inch mee liften. Wat alleen belangrijk is dat je delay niet te lang wordt anders wordt het een duikvlucht. Zaak is dat je niet te veel brandstof boven de core moet hebben maar wel een dikke eindstop van bentoniet. Als je hier aan de zijkant van je eindstop een klein gaatje boort van een 3mm dan kan je daardoor je passfire maken. Let op niet in het midden van de stop boren want dan blaas je er te snel doorheen. Je kan dan nog een kleine delay maken in de shellheader maar ik verwacht dat dit niet nodig is. Dus gewoon een hulsje maken met blackmatch er in naar het centrum van de header. Dit stukje blackmatch steek je dan in het gaatje in de eindstop.
ThaDawg Posted February 3, 2014 Author Posted February 3, 2014 (edited) Ik had op apc gelezen dat een nozzleless motor niet zo krachtig is als een nozzled motor. Daarom heb ik de nozzleless getopfused omdat dan in een keer de hele core ontsteekt, en daardoor krijg je een lift-off die krachtiger is dan wanneer je op de normale manier fused. Ik heb gewoon droge meal gebruikt en verder niks toegevoegd. De eindstop heb ik gemaakt van cheap ass kattenbak korrels en hierdoor een gaatje geboord van 4 mm tot de delay en hierin 2 stukjes blackmatch ingestoken en een grammetje pulverone. Edited February 3, 2014 by ThaDawg
Rocketier Posted February 3, 2014 Posted February 3, 2014 Geloof mij maar dat het een bommetje op een stok gaat worden. Die core staat in een keer in de fik. Gewoon normaal je fuse er in steken. Kijk maar eens op youtube naar filmpjes van TR the rocketmaster. Staan hier ook ergens op het forum. Die gast gebruikt ook nozzleless motoren voor zijn pijlen en ook 19.7mm. En die gaan als de brandweer. Als je de goeie kattenbak korrels hebt moet je ze ff goed millen/vijzelen dan werkt dat prima. Heb je de pijlen geperst of geramd? Persen is beter om een stabiele motor te maken. Telkens de zelfde druk namelijk.
ThaDawg Posted February 3, 2014 Author Posted February 3, 2014 Ik heb ze geramd. Ik heb een beetje geprobeerd wat een goede nozzle/eindstop mix is en ik heb het volgende gedaan: ik heb 50 gram korrels fijngemalen in de koffiemolen, ik heb met een keukenzeef net zolang gezeeft todat ik 50 gram hele fijne korreltjes had en deze gemixt met het 50 gram poeder. Ik zal de fuse even aanpassen en dan zullen we vanavond eens zien wat het wordt .
ThaDawg Posted February 3, 2014 Author Posted February 3, 2014 Helaas is er vanavond wat tussen gekomen.. ik heb geen auto omdat mijn schoonvader naar het ziekenhuis moest met mijn schoonmoeder want die is van de trap gedonderd. Ik kan dus niet naar mijn test locatie en ik heb weinig zin om 15 km op de tomos (slomos) door de kou te gaan. Mijn excuses voor degenen die vanavond al test resultaten hadden verwacht, jullie zullen tot morgen moeten wachten. Groetjes Bas.
ExplosiveCoek Posted February 4, 2014 Posted February 4, 2014 Rocketier, die TR rocketmaster fused al zijn motoren met qm hoor . Soms wil het wel eens helpen om bovenaan de core te onsteken.. Maar het idee blijft toch: je motor kan het tillen, of niet . Tegenwoordig ontsteek ik alles gewoon via de onderkant. Ook whistle etc. BP heb ik al lang niet meer gebruikt als rocketfuel. De eindstop gebruik ik ook nooit bovenop. Als je 1.5x de ID heb van je fuel als delay dan is dat gelijk je eindstop.
ThaDawg Posted February 4, 2014 Author Posted February 4, 2014 Ben nu snel opzoek naar een andere test locatie.. jammer genoeg ken ik de omgeving hier bijna niet mijn testlocatie die ik voor ogen had word ineens druk bezocht door mensen die met de hond aan het wandelen zijn. Hier baal ik echt van.
gargamel Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Do I understand correctly, the tubes are self rolled? I have the same 19,7mm tool here, only tube supply is not easy since René is out of business. Ik heb ze geramd I don't have a press and I ram them too. But I found the raliability is not so good, especially nozzled. Nozzleless is better, but if the fuel is hotter then 75/15/10 (GREENMIX but good charcoal) the explode. I allways topfused them. Good luck for your test
ThaDawg Posted February 5, 2014 Author Posted February 5, 2014 (edited) Yes i have rolled them myself its taking some time but i think its worth it. Those tubes are very strong, i can stand on them and it wont damage the tubes. Thanks alot. Edited February 5, 2014 by ThaDawg
Rocketier Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 On 2/4/2014 at 3:41 PM, ExplosiveCoek said: Rocketier, die TR rocketmaster fused al zijn motoren met qm hoor . Dat doet hij ook zeker. Maar hij gebruikt bij zijn eerste series normale fuse en gewoon in de core. Kijk maar naar de foto onderin deze reactie links Viscofuse recht QM Â Â Â
ExplosiveCoek Posted February 6, 2014 Posted February 6, 2014 Zou kunnen idd, het kan ook thermaliet zijn (oid, weet de naam niet zeker). Dat is een soort qm ook in de vorm van visco wat die yankees wel vaker gebruiken daar. Achja, het werkt allemaal iig, dat is het belangrijkste ^^. To all the guys here: if you want those tubes, look for NEPT tubes with google. Rolling them is a real bitch if you ask me..
ThaDawg Posted February 6, 2014 Author Posted February 6, 2014 Ik heb zelf nooit problemen gehad met het rollen van tubes, het scheelt ook gewoon een hoop geld want als je goede tubes wil is dat nog best prijzig.
ThaDawg Posted February 12, 2014 Author Posted February 12, 2014 Sorry dat het even duurde maar ik ben er weer. Ik heb beide motoren getest en hieruit bleek dat de nozzleless motor vele malen sterker is dan de nozzled. Ik ben een beetje aan het spelen met de fuel om nog wat extra power te krijgen. Ik heb helaas geen opnames gemaakt van de tests. Binnenkort meer info over de aanpassingen van de compositie en zeer zeker een video! Groetjes Bas.
Rocketier Posted February 12, 2014 Posted February 12, 2014 If there is no movie it didn't happen dude. 1
Andres Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Hallo allemaal, Mijn probleem past wel in dit topic denk ik . Ik heb onlangs een 19mm core burner tool gekocht (waar ik zeer tevreden over ben, ik kan hem iedereen aanraden). Ik heb daar nu al 3 raketten mee gemaakt, BP core burners, maar deze eindigden elke keer met een CATO... De eerste 2 keren was het volledig mijn schuld, ik had men huls niet stevig genoeg gerold en de eindstop was niet dik genoeg. De derde keer was dit beide verholpen, en ik geloofde echt in het potentieel van de pijl. Toch ging het mis...Volledig ontploft, niet veel meer van teruggevonden Ik heb geen idee aan wat het kan liggen, de nozzle zat nog vast aan de stok en die is perfect intact. Kan het aan mijn brandstof liggen ? 60/30/10, 30 min geballmilled en dan gegranuleerd met 50/50 water/alcohol. Filmpje om jullie idee te geven van de brandsnelheid: Hebben jullie idee wat het kan zijn ? Groetjes Andres
Rocketier Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Brandstof is veel te snel. Doe er 2% vaseline door en probeer het dan nog maar eens. Het granuleren vind ik wat overdone. Lekker achterwege laten. Pers je de rockets? Of ram je ze? Laat ff wat foto's zien van je tooling en methode. Wat je ook eens moet testen is een rocket met de fuel die je nu maakt en dan zonder nozzle. Alleen ff dikke eindplug er op en blazen.
Andres Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Ik ram mijn rockets, en dan is het zonder granuleren een geweldige stofboel dus dat doe ik wel... Foto's plaats ik morgen.
Andres Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Om een of andere reden kan ik mijn post niet meer editen, dus het wordt een nieuwe. Dit is de tool set die ik gebruik is deze: En dit volgens de methode beschreven in de tutorial van een forumlid: De 2% vaseline lijkt me praktisch niet zo haalbaar, eerder een smurrieboel. Ik heb nu 6-4-1 gemaakt en ga dit eens proberen, dit zou al trager moeten branden. Lukt dit niet kan ik de vaseline toch nog proberen. Wat bedoel je hier precies mee, een nozzleless moter maken met dezelfde brandstof ? Wat je ook eens moet testen is een rocket met de fuel die je nu maakt en dan zonder nozzle. Alleen ff dikke eindplug er op en blazen. Hartelijk dank voor de hulp al.
Rocketier Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Ik bedoel gelijk beginnen met je brandstof ipv klei. De vaseline kan je het beste even verwarmen en dan door je brandstof gieten. Dan kan je het met een spatel er doorheen doen. Smurrie valt wel mee hoor. Voordeel is dat je brandstof ook goed compact blijft na het persen/rammen.
sjeef1 Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Beter gewoon 3% minerale olie mee ballmillen het laatste uur dat je millt, dan wordt het mooi egaal en is het ook niet zo'n stofbende. Zou bijna weer kriebeltjes krijgen
Andres Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Het heeft een tijdje geduurd, maar ik ben er weer ! Dit keer met succes, dankzij de tips van Rocketier en Sjeef is het mij gelukt. Ik heb bij mijn veel te sneller 60/30/10 brandstof wat olijfolie gedaan (bij gebrek aan minerale olie, olijfolie is close enough) . Net genoeg tot alle granules wat donkerder zagen. Dan gewoon de volle 50gr in mijn huls geramd. De raket vloog goed, mooie burn time. Het "flubberen" ligt waarschijnlijk aan de net wat te lange stok, het afwijken aan de wind & het schuin afschieten (uit veiligheidsoverwegingen) Ik ga nu verder gaan met de delay testen, en zo test ik ondertussen ook de consistentie van mijn raket testen... Dat wordt nog spannend. Nog leden met tips/commentaar ? Ik hoor het graag !
Recommended Posts