Jump to content
PyroForum.nl

Shell komt niet hoog genoeg?


Guest

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb vanavond mijn eerste 3" cilinder shell afgestoken.

De shell was 180 gram. En ik heb er ongeveer 20 gram

pulverone gebruikt. Om hem te liften. Hij kwam niet hoger

dan een meter of tien. Nu heb ik thuis even gekeken. En

er zit ongeveer een halve centimeter speling aan weerszijden-

van de shell is dit te veel spelling. Of is mijn pulverone niet sterk genoeg?

Mvg

Jynx

Link to comment

Om een mooie break te krijgen zul je toch echt moeten pasten. Ik spreek niet uit jarenlange ervaring, maar ik denk dat iedereen op dit forum dat kan bevestigen.

Aangezien je een speling hebt van 1cm, heb je vrij weinig keuze ;)

Edited by boutnek
Link to comment

je kunt je shell omwikkelen met wc papier dat hij beter past, 1 cm kan wel maar je verliest veel ste veel druk natuurlijk !!

Als je shells koopt zoals ener dat zegt is die ruimte bedoelt voor je pasting.

Koop je kant en klare shells zul je zien dat die precies passend in je mortierbuis gaan. sterker nog soms moet je ze met een stokje dieper in je buis duwen zo passend als ze zijn.

Denk maar aan schieten met een blaaspijp, net als met rozenbottles ....als ze te klein waren schoten ze niet zo ver he.

En ja de pasting maakt de break mooier, maar of je de lift nou met wilg ipv dennen maakt met mega bp korrels of pulverone maakt allemaal niet zo heel veel uit vind ik , je hebt alleen van het ene meer nodig dan van het andere.

Het viel me op dat de nieuwere gekochte shells voortaan vaak een lift hebben met een kleurtje of met wat metaaltjes erbij, wel vooral dan die in bv een 3" cake verwerkt zijn. Maar dat terzijde, dit was me gewoon opgevallen tijdens showtjes. ( en nee dat waren niet de mines)

groetjes Jason

Link to comment

Oplossingen zijn er genoeg, bijvoorbeeld gewoon een berg extra lift, of i.c.m een paar kartonnen schijven eronder die beter passen als een sabot zeg maar.

Hoe je je wc papier om je shell wilt houden vraag ik me af, dat word imo gewoon er tussenuit geblazen denk ik zo.

Dat de speling bedoeld is voor pasting lijkt me larie, die dingen zijn gemaakt om snel iets in elkaar te hebben.

Als je een goede pasting nodig hebt ben je zoizo net zo ver als met normale hemi's of papieren cilinders met spiking

Link to comment

Die 3'' cilinder shell's vliegen, zonder pasting en 8% lift GEGRANULEERD, allesjezus hoog. Dus check je lift zoals Ener al zegt.

Pyrohiero, wederom slaat je post helemaal nergens op. Je granuleerd je meal om er shell's mee te kunnen liften, onder druk maakt dit een verschil van dag en nacht in verbrandingssnelheid t.o.v. normale meal. Als je niet weet waar je over praat houdt dan aub gewoon je mond dicht. Dank u.

Link to comment

Hoezo, dat bedoelde ik helemaal niet. Uit zn post lijkt mij dat ze wel gegranuleerd maar niet gebonden zijn. Ik bedoelde dat ze wel eens uit elkaar kunnen vallen als er geen binder in zit. Enkel spiritus. Maar dat het voor de snelheid niks uitmaakt als je poreuze granules maar heel blijven.

Link to comment
Als je shells koopt zoals ener dat zegt is die ruimte bedoelt voor je pasting.

ONZIN, 3 lagen pasten of 10 lagen maakt geen verschil. Dikte aan pasting is bij beide nihil. Bovendien gaat het hier om een plastic canister, die kan en hoef je niet te pasten.

Bovendien gebruik je totaal verkeerde termen (waardoor je post op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden).

Edited by ener
Link to comment

hee rene excuus dan voor mogelijk te vage omschrijving.

wc-papier heeft dezelfde functie als katoen in een kanon, nader uitleg : dit heeft enkel tot functie om de af te schieten lading passend te maken in je 'lanceerbuis' en hoeft niet verder mee de lucht in natuurlijk.

Verder deelde ik de mening dat rondom een halve centimeter speling aan de hoge kant is en dat dit extra werk geeft in de aanpassing van de lift. Ik heb geen ervaring met die plastic canisters of hemi's , alleen wel met het vullen van duizenden mortieren per jaar en die zijn allemaal toch redelijk passend te noemen. Het voorbeeld van een blaaspijp leek me wel helder. (9 mm speling,is toch kort door de bocht al minimaal 12 % druk verlies bij 3 inch)

Belangrijker : Maak er wat moois van en geniet van deze dagen

Have Fun

Jason

Edited by Jason
Link to comment

Hallo allemaal,

Leuk dat er zo enthousiast gereageerd word op dit onderwerp.

Ik heb de shells omwikkeld met kraft papier. En nu zit er bijna geen speling meer tussen.

Ik heb vandaag ook mijn eerste 3'' gepaste shell afgeschoten met twintig procent lift.

En deze kwam toch zeker veertig meter hoog. ik denk dat het toch inderdaad een combinatie is van factoren. mijn lift is toch niet snel genoeg. En eventueel de ruimte er tussen. Mijn volgende batch. lift powder word van wilg. en mill ik zeker 10 uur. voor oud-

en nieuw. Gebruik ik gewoon de dubbelen hoeveelheid.

Bedankt voor jullie reacties.

En voorzichtig met o&n uiteraard :)

Link to comment
×
×
  • Create New...