Jump to content
PyroForum.nl

Het moet niet gekker worden..


Charcoal

Recommended Posts

Meldpunt voor vuurwerkoverlast

ROTTERDAM - Vuurwerkoverlast wordt een groter probleem, constateert GroenLinks. Daarom komen 15 lokale fracties met de website vuurwerkoverlast.nl waarop mensen melding kunnen maken van vuurwerkvandalisme, harde knallen of stinkende kruitdampen.

Dat hebben de 15 fracties zaterdag bekendgemaakt. Die zetelen onder meer in Rotterdam, Amsterdam, Delft, Nijmegen, Haarlem, Oss, Zoetermeer en Zwolle. „We gebruiken de meldingen om de vuurwerkoverlast te beteugelen”, zegt GroenLinks-fractievoorzitter Arno Bonte uit Rotterdam. „Na 1 januari bieden we een bundeling van de meldingen aan de Tweede Kamer aan en vragen we de burgemeesters in onze gemeenten om extra maatregelen.”

Bonte lobbyt samen met zijn Haagse collega David Rietveld al langere tijd voor een andere vuurwerktraditie. Ze pleiten voor minder consumentenvuurwerk en meer professionele shows: „Ons ideaalbeeld voor Nederland is het Australische model, waar vuurwerk alleen professioneel wordt afgestoken”, aldus Bonte.

Bron: telegraaf.nl

Weer een prachtig stukje over de betutteling van onze samenleving :wacko:

Die ene dag per jaar...

Link to comment

Het is ook verboden om drugs te kopen/verkopen. En zie: Het verbod werkt. In Nederland is er geen overlast meer van Junks die auto's open breken er zijn geen afkick centra meer nodig. De wietpas weg en koffieshops zijn inmiddels gesloten. Ook het verbod op alcohol onder de 16 (nu inmiddels 18) heeft ook geleid tot een perfecte regulering. De jeugd zit nu gezellig bij papa en mama thuis in het vertrouwde sociale kringetje. We hebben geen last meer van op straat voordrinkende jeugdigen. Coma zuipen komt ook niet meer voor.

Ik ben ook voor een vuurwerkverbod want dan komen de illegale Cobra's en lawinepijlen die aan flessen benzine worden gebonden niet meer in het land. Die harde klappen waar Dhr. Bonte het over heeft zijn dan pasé. Lekker geen gevaar meer dat de illegale handel toegang meer heeft tot ons veilige landje.

Dhr. Bonte........................ Kijk eens naar de hoeveelheid zetels die je partij nog heeft. Get a live dude!

Overlast zit in illegale zooi die wordt verkocht. Een verbod zal de illegale handel doen opleven...............met als gevolg. Idd meer overlast. Het is niet eens goed mogelijk om een uit de hand gelopen facebook party te handhaven. Laat staan een overvloed aan illegaal vuurwerk. Als oom agent een vuurwerker op pakt heeft hij 3 uur bureauwerk om een proces verbaal uit te werken. Groen links pleit ook voor een naamsverandering van Nederland. "Utopia".

Link to comment

Mja ja Groen-Links heeft zijn partij prioriteiten goed op een rijtje.

Laat ze maar lekker blaten, ik durf te wedden dat 1 januari weer een aantal mensen lopen te schreeuwen dat het moet worden afgeschaft. Daarna gebeurd er niets, omdat ten eerste de meeste mensen gewoon hun potje en pijltje willen afsteken en ten tweede de staat echt niet die inkomsten wil mislopen. Net zoals ze eigelijk helemaal niet willen dat iedereen stopt met roken. Dan loopt het weer tegen december en begint het hele riedeltje weer van voor af aan.

Nederland heeft daarnaast al qua vuurwerk enorme restricties.

Misschien wordt het wel eens verstandig om mensen beter met vuurwerk om te laten gaan.

Laat kinderen maar eens zien wat het is, wat het doet en hoe het werkt.

In plaats van dat er iemand van Halt langskomt die een laf filmpje laat zien en loopt te bazelen over nitraatbommen en vuurwerk dat de zelfde kracht heeft als een staaf dynamiet.

Link to comment

Ik word er ook schijt ziek van al dat wetenloze gezeik over vuurwerk.

Mijn ma geeft alles wat ik produceer de naam B*m en als ik het uitleg wil ze het niet begrijpen. (om schijt ziek van te worden mja)

In plaats van dat mensen nou echt te horen krijgen wat iets kan en doet in plaats van al die leugens aan alle mensen te verspreiden en het zo illegaal te krijgen. Het slaat helemaal nergens op.

Link to comment

Ik zelf ben niet voor een verbod op vuurwerk. Al vind ik wel dat een kliklijn een van de beste dingen die ze kunnen verzinnen.

Ookal is niet iedereen in staat het vertrouwen van de familie te winnen. Zou toch zeggen dat er bij de OVB een paar goed geinformeerde knakkers zitten, die echt wel weten hoe ze de spreekwoordelijke lont uit het kruidvat kunnen halen. Ik hoop dat de combinatie genieten van je hobby en het veilig uitvoeren daarvan in stand kan blijven. En ze weldegelijk succesvol zullen zijn in het voorkomen van ongelukken.

Duss.. Een goed en veilig nieuwjaar!

Ook voor de OVB :)

Edited by pyrohiero
Link to comment
Al vind ik wel dat een kliklijn een van de beste dingen die ze kunnen verzinnen.

Dat ga je niet menen. :huh:

Dus met andere woorden, jij vind het normaal dat als je wat doet wat een ander niet zint je er op een sneaky wijze erbij word gelapt.

Dit kan natuurlijk van alles zijn.

Ik vind dit een van de verachtelijkste manieren van omgaan met mensen.

Als je last hebt van wat iemand doet ga er dan naar toe en praat erover.

Mensen irriteren zich tegenwoordig veel te snel aan allerhande dingen,ik ga nu even bij Gamekeeper klikken dat jij dingen op het forum zet waar ik me aan irriteer. <_<

  • Upvote 1
Link to comment

Nou ik zou je zo zeggen, ik heb zelf niks wat niet legaal te verkrijgen is binnen Nederland.

Zogezegd als ik het moet eten steek ik het wel eens in de fik.

Ik heb geen opslag problemen, ik maak geen rotzooi of overlast, ik sla geen vuurwerk op.

Ik doe mn best om alles op een rijtje te hebben.

Ik heb het vertrouwen van mn ouders en toen ik nog daar woonde had ik dat ook.

Als ik gepakt word omdat er iemand geklikt heeft, is dat jammer. Maar veel vinden ze toch niet.

Ik denk als je met evenveel passie je omgeving weet te overtuigen en geen domme dingen doet,

als dat je hier mensen aanvalt die mischien weer een paar onschuldige levens hebben weten te redden.

Dan heb je niks te vrezen toch?

Over het algemeen zijn zorgen het sterkst als er weldegenlijk iets mis is.

Link to comment

Dat groen links meldpunt is niets anders dan een lobby om uiteindelijk consumentenvuurwerk verboden te krijgen.
Dat heeft geen reet met een kliklijn te maken. Het meldpunt is gewoon een 'je zin doordrijven' van groen links.

Je mag voor de 31 geen vuurwerk afsteken en je mag geen illegaal vuurwerk hebben, een meldpunt is er dus gewoon al jaren namelijk 112. Als de politie er dan niets mee doet of mee kan doen dan is dat het probleem. Dat los je met een vuurwerkverbod niet op want het was al veboden... bah... sukkels.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...