Jump to content
PyroForum.nl

Aluminiumpoeder


Recommended Posts

  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Plastic zorgt noujuist voor veel statischiteit, en dan heb je er een metaal bij zitten... :? Dat lijkt me niet helemaal juist. Een vonkje o.i.d en zeg maar dag tegen de hele bende. Chloroform zal de balletjes waarschijnlijk wel oplossen, alleen is chloroform mij daarvoor iets te kostbaar.

Ethyleenglycol zal het ook wel oplossen, misschien benzine ook wel. Als je ruitenwisservloeistofconcentraat hebt waar EG (ethyleenglycol) in zit kun je wellicht oplossen in EG en zo scheiden.

Stijn, weet je ook het materiaal waar de balletjes van zijn gemaakt?

Link to comment

Duh, het juist mijn bedoeling om met bijv. een pvc-buisje die balletjes door de statische elektriciteit aan te trekken. En dat apparaat zelf, is ook van plastic, dus daarom denk ik dat er niet veel gevaar omtrend de statische elek. is. Anders zouden ze het niet eens mogen verkopen. En waar ben je bang voor? Een gigantische ontploffing door een paar gram aluminiumpoeder die ontbrand (zonder oxidator or what). Hoogstens een soort van stofexplosie, maar als je al zover heen bent dat de zooi in de lucht zit dan zul je de aluminium niet meer te pakken krijgen.

Trouwens, het werken met oplosmiddelen lijkt me niet echt geschikt. Als de zooi weer droogt is je aluminium mooi gecoat met een laagje plastic en zul je er helemaal niets meer aan hebben.

Link to comment
En waar ben je bang voor? Een gigantische ontploffing door een paar gram aluminiumpoeder die ontbrand (zonder oxidator or what).


Ik ben niet zo heel snel bang. Ik heb alleen wel eens een aluminiumbrand gezien, en dat blus je niet op de "normale" manier maar met zand, en dat vind ik nogal onhandig. Ik weet trouwens ook niet hoeveel gram er is ge-milled. Maarja, als er geen andere/betere methode is, dan zou ik ook maar voor statische electriciteit gaan.
Link to comment

Kun je een iets preciesere beschrijving geven van wat het is/wat je hebt gekocht/ hoe het eruit ziet ?
En heb je er al tests mee gedaan ? Hoeveel gram voor hoeveel geld ?
Ik ga namelijk binnekort weer naar de gamma om snelcement te kopen, en dan kan ik ook gelijk dat spul kopen.

Link to comment
  • 3 months later...

Ich habe eine question..

Op Pyrowiki staat ergens dat je Aluminium moet gebruiken.. maar niet zomaar Al, nee! B)
Er staat nl. achter: 'stamped or rolled'.. wtf bedoelen ze ermee?
Ik dacht aan platte Al-flitters.

P.S.: Het wordt gebruikt in een glitter compo.. :lol:

Link to comment

Dus jij zegt dat 'stamped & rolled' betekent 'flakes & atomized' ?
Ik heb hier een potje staan met eigen geslepen Al, dat zijn échte flitters (ik schat zo'n 50 mesh), is dit ook bruikbaar in combinatie met 250 mesh poeder?

Weetje wat.. ik probeer het wel ff uit.. :lol:
Ik zal het filmen, en proberen op die Google upload te zetten.. B)

Link to comment

Heeft iemand hier ervaring met aluminium filler? Ik heb zelf een potje gekocht maar dat was ook bedoeld om als het droog was, er kracht op te zetten. De lijm zat dus al door het Al poeder en in de tube zat een harder. Weet iemand toevallig of dit altijd zo is of dat dit alleen is omdat deze sterk moest zijn? Zit er bij de gewone normaal poeder in? Als dit te veel bron is zeggen jullie het maar.

Toevallig ook iemand die al eens met pigment voor zilververf heeft gewerkt?

Link to comment

Ik weet het niet zeker, maar als er echt alupoeder inzit: verdun de Al+lijm met flink wat aceton, decanteer het en laten drogen.

Toevallig ook iemand die al eens met pigment voor zilververf heeft gewerkt?

Ik heb mijn airfloat alu verkregen als 'imitatiezilver'. Is het dat wat je bedoelt? Het werkt iig zéér goed :lol:.
Link to comment

Ik heb een potje pigment van imand gekregen voor plakaatverf (waterbasis dus), maar dit is alleen het pigment, geen bindmiddel o.i.d. Dit is zeer fijn en 1 keer je vinger in het potje en hij is meteen helemaal zilver. Het is zo fijn dat je eerder over stof ipv poeder spreekt. Is dit wat je bedoeld met imitatie zilver? Ik denk het haast wel. Weet je toevallig of dit beter werkt dan het Al-poeder uit een blik zilververf halen?

Link to comment

Ik denk idd dat we het over hetzelfde hebben. Het is ongelooflijk fijn, je zou haast zeggen dat het vloeibaar is! Flash werkt er zeer goed mee.

Weet je toevallig of dit beter werkt dan het Al-poeder uit een blik zilververf halen?

Ik heb nog geen ervaring met Al-poeder halen uit verven (wel met Zn-poeder), maar ik denk toch dat deze 'imitatiezilver' superieur is (en ook duurder :lol: ).
Link to comment

IK denk vermoed dat mijn Al, Fe -poeder van delfde kwaliteit zijn als jullie bespreken ,
maar ik betaal het nog geen 10€ /Kg.

Uit verf halen is mogelijk maar niet rendabel ! Metaal poeders kosten labgrade ook wel behoorlijk veel.
Goed googlen & maybe its your lucky day :lol: !


Groeten,

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...