Jump to content
PyroForum.nl

Ducktape Pasting


MbTTs

Recommended Posts

Ik vroeg me af wat jullie vinden van het pasten met ducktape?

Het klinkt misschien raar en je zou denken: komt daar wel een mooie ronde break uit dan?
Mijn ervaring is van wel. Ik koop men tape gewoon bij de Karwei, grote rollen zwart en grijs a 12-13 euro per stuk.
B.V. bij een 3" gebruik ik 6 lagen pasting op de 3 stipe methode. Ik gebruik een glazen plaat waar ik de tape eerst op plak en aan de hand van strepen op de juiste lengte snijd. voor de breedte snijd ik de tape door 3e wat een mooie breedte geeft voor een 3".

Voordeel: Het werkt heel snel, 5 min per 3" en het hoeft natuurlijk niet te drogen.

Nadeel: Het is denk ik wel wat duurder. Op een 6" gaat wel meer als een halve rol, dus min €6 aan pasting.

P.s. ik wissel zwart en grijs natuurlijk af voor de duidelijkheid ^_^

Edited by MbTTs
Link to comment

Wat ik me afvraag is wat voor een ervaring jij hebt met kraft pasting, hoe snel je het aan de kant gezet hebt zeg maar, welke methode's je gebruikte alvorens te stoppen ermee?

En die 5 minuten, is dat met of zonder tape op maat snijden?

Verder vind ik 6 euro voor een 6 inch nogal kostbaar, als het ook net zo makkelijk met 55 cent kan.

5,5 euro is in urengeld ook weet ik veel 8 minuten, dus totaal 13. nu dat gaat zeker lukken met kraft ;)

En ik vind het er onprofessioneel uitzien.

Edited by High Density
Link to comment

Ik vroeg me af wat jullie vinden van het pasten met ducktape?

Met ducktape paste je niet,daar plak je mee. :P

Ik heb het eerlijkheidshalve nog nooit geprobeerd,mede omdat ik het liever op de authentieke manier doe.

Dus gewoon kraft en wheatpaste.

Maar ieder zijn ding. ^_^

Link to comment

Het gebruik van ductape is een slecht idee, sorry. De ductape heeft nl bijna geen kracht op de zijde waar je hem makkelijk mee kunt doorscheuren. Totaal ongeschikt dus als pasting methode . Het ziet er ook lelijk uit.Nog Los van het feit dat het erg duur is, en ook een heel gedoe met strookjes afscheuren. Gewoon kraft dus , met pasting. Goedkoop en goed.

mbtts: heb je het al geprobeerd met kraft voordat je op dit ductape hersenspinsel kwam?

#jan: ok, jan-jan, ik zal je dan maar niet afkraken..

Het lijkt me buiten kijf staan dat met ductape een salute in elkaar knutselen en zo niet nog stompzinniger idee is.

Edited by fred g.
Link to comment

Buiten dat het een amateuristische methode is voor mensen die de 3 strip pasting methode niet beheersen is het ook nog eens heel erg dom om met geknutselde ducktape devices te lopen..

Word je aangehouden met illigaal productie vuurwerk krijg je een boete/werkstraf.. Met een zelfgemaakt stuk vuurwerk val je onder de wapen en minutie wet en zijn de straffen vele malen hoger..

Nou snap je wel dat de agent meteen snapt dat je zelf op je slaapkamer aan het rommelen geweest bent als jij met je ducktape creaties in de kraag gevat word ;)

Link to comment

Als ik normaal een antwoord geef begin ik niet zo kritisch.... Als je mening "dom idee" is dan zeg dat toch op een andere manier.....
Jan

Ik heb geen mening over hoe dom het idee is.

1* ik vind het duur, (graag discussie als dit niet zo is)

2* ik vind het niet mooi eruit zien.

Het is de 2e keer dat MbTTs deze vraag stelt, en nu dacht ik van okee, nu krijg je wel antwoord.

Wat vind jij van ducktape pasting jan jan ??????

  • Upvote 1
Link to comment

Je hebt goedkopere versies ook die €3 per 50 meter zijn, duur is het dan niet bepaald.

Duct tape is voor zover ik weet wel op basis van glasvezel, dus het zal wel nog sterk zijn. Een ronde break behalen lijkt me wel moeilijker.

Maar zoals Charcoal al zegt ziet het er veel meer uit als een 'vuurwerkb*m', wat de mogelijke voordelen in het water laat vallen imo...

Link to comment

Wat ik me afvraag is wat voor een ervaring jij hebt met kraft pasting, hoe snel je het aan de kant gezet hebt zeg maar, welke methode's je gebruikte alvorens te stoppen ermee?

En die 5 minuten, is dat met of zonder tape op maat snijden?

Ik moet toegeven ik heb het na een paar shell al opgegeven omdat ik het heel lang vind duren en onhandig vind met bloempapjes en dergelijken.

Die 5 minuten is met op maat snijden van de tape. Plak het op een glazen plaat waar de strepen voor de maat op staan en alles is in een paar sneden klaar.


Mij lijkt het wel handig als je een salute maakt.... Is namelijk stevig :D
Jan

Ik heb het niet over een salute.

De ductape heeft nl bijna geen kracht op de zijde waar je hem makkelijk mee kunt doorscheuren. Totaal ongeschikt dus als pasting methode . Het ziet er ook lelijk uit.Nog Los van het feit dat het erg duur is, en ook een heel gedoe met strookjes afscheuren. Gewoon kraft dus , met pasting. Goedkoop en goed.

mbtts: heb je het al geprobeerd met kraft voordat je op dit ductape hersenspinsel kwam?

Misschien heeft het minder kracht als Kraft, dat weet ik niet. Wel weet ik dat ik er mooie ronde breaks mee krijg.

Het ziet er niet lelijk uit als je het gewoon afwerkt met papiertape ;) simpel is dat. is wel wat duurder geef ik toe.

Geen gedoe met afscheuren zoals je al had kunnen lezen. Heb kraft wel geprobeerd vond het lang duren.

Buiten dat het een amateuristische methode is voor mensen die de 3 strip pasting methode niet beheersen is het ook nog eens heel erg dom om met geknutselde ducktape devices te lopen..


Ik gebruik de 3 stip methode zoals als gezegd. Na de afwerking met papiertape zie je er niks meer van.

Je hebt goedkopere versies ook die €3 per 50 meter zijn, duur is het dan niet bepaald.

Duct tape is voor zover ik weet wel op basis van glasvezel, dus het zal wel nog sterk zijn. Een ronde break behalen lijkt me wel moeilijker.

Een ronde break is dus geen probleem, had het zelf ook niet verwacht maar als je gewoon op de 3 stip methode paste krijg je denk ik een net zo mooie break als met kraft.

Maar het is duidelijk hoe hier over gedacht word. :)

Edited by MbTTs
Link to comment

Ik moet toegeven ik heb het na een paar shell al opgegeven omdat ik het heel lang vind duren en onhandig vind met bloempapjes en dergelijken.

Toch blijf ik proberen je aan het kraftpasten te helpen ;)

Vroeger in het begin deed ik elke strip op lengte maken en dan ging ik pas paste erop smeren, stom ik weet het.

Nu neem ik 1 heel vel kraft en dat smeer ik geheel in met paste, vouw hem 3 of 4 keer om en knip er stroken van.

Dit alleen al is belachelijk tijdwinst.

Daarna gewoon met een hele lange uitgevouwen strook beginnen te pasten, en elke keer afscheuren, dit is ook al tijdwinst, je hoeft immers niet steeds een nieuwe strook te pakken.

Een 6" in een minuutje of 20 8 lagen geven moet wel te doen zijn denk ik. (zonder de paste voorbereiden)

Edited by High Density
Link to comment

Ik vind het zelf heerlijk om met je klauwen in de pap te roeren. Lekkere plakkerige bende. En om de plakpret te verhogen doe ik er ook nog een flinke schep suiker in de wheatpap.

Als je een avondje gaat zitten dan doe je makkelijk een stuk of 30 4 inchers.

Wat in ieder geval helpt is van een grote rol met kraft banen te maken van een meter of 5 lang. Deze dan met de borstel aan bijde zijde te besmeren, opvouwen en dan met een papiersnijmachine in stroken te kappen. Dit paste als een Chinees. :)

Link to comment
Oke oke, ik zal het paste met kraft nog eens een kans geven.
Misschien krijg ik het nog wel onder de knie met de tips van jullie. ^_^

En anders zou je nog altijd gummed tape kunnen gebruiken?
Dat hoef je alleen maar in de lengte op maat te knippen of scheuren en nat te maken en pasten maar?

Mvg Baazis
Link to comment

Gummed tape is bij mij niet echt favoriet.
Als het even te nat is plakt het al miet meer of niet goed.

Gewoon een groot vel Kraft papier insmeren met wheat-paste,netjes opvouwen en (in een plastick zak) een nacht in de koeling.

Volgende dag stroken knippen en gaan met die banaan.

Lekker slap en goed bewerkbaar.

Edited by Lontje
Link to comment

Vind het pasten een mooie afsluiting van het project, eigenlijk. Ik doe het dan wel omslachtig, eerst strookjes op maat knippen en deze vervolgens 1 voor 1 insmeren met een kwastje, maar toch prettiger dan bv met ductape. Lijkt me toch wel dat als je serieus bezig bent met pyro, en een shell in elkaar zet, je toch best even de tijd mag nemen om deze goed en op een betrouwbare manier af te werken.

Link to comment
Lijkt me toch wel dat als je serieus bezig bent met pyro, en een shell in elkaar zet, je toch best even de tijd mag nemen om deze goed en op een betrouwbare manier af te werken.

Uiteraard is dat zo. Heb jij de ervaring dat het onbetrouwbaar is dan?
Link to comment
Even snel.... Wat is beter.... Gummed tape of kraft tape? Beide op ps....
Jan
Als je de beschrijving had gelezen, zou je weten dat kraft tape alleen voor de afwerking is;)

EDIT: Citeren vanaf de mobiele versie werkt niet, dus dit even bijgewerkt. Edited by boutnek
Link to comment
Uiteraard is dat zo. Heb jij de ervaring dat het onbetrouwbaar is dan?
Eigenlijk wel ja. Als je kraft goed aanbrengt komt dit absoluut niet meer los. Ducttape heeft deze neiging wel, randen helemaal.
Daarnaast is het te dik om mooi glad aan te brengen op alles wat kleiner is dan een 4 incher, wat leid tot luchtzakjes tussen de lagen in, wat op zijn beurt weer zorgt voor een zwakker geheel. En dus resulteert in een slechtere break.
Link to comment

Oke, ik heb eigenlijk al men shells van dit jaar met ducktape gepaste. Van 3" tot 6". Na O&N zal ik de filmpje posten en dan kunnen we deze discussie verder voeren. Ik zeg niet dat je geen gelijk heb begrijp me goed. Het zou best kunnen dat na O&N blijkt dat het gewoon waardeloos is. Dan zal ik dat ook zeker toegeven.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...