Jump to content
PyroForum.nl

Gallery


gamekeeper

Recommended Posts

  • Root Admin

PyroForum.nl heeft vanaf heden ook een Gallery functie!

Speciaal bedoeld voor het uploaden van beeldmateriaal van eigen creaties, alles kan in hoge resolutie.

Ik heb even gewacht met installeren van deze module totdat de nieuwe versie uit was gekomen. Oa. mooie slideshows: https://pyroforum.nl/...deshow/album-4/

Ik zit nog even te kijken of ook videos geupload kunnen worden. Als mensen nog leuke mappen met foto's hebben, je kan de hele inhoud in 1 keer selecteren en uploaden.



Als je een bericht post kan je via "Mijn Media" ook direct een album mee posten:


Of losse foto's:




Link to comment
  • 1 year later...
  • 6 months later...
  • Root Admin

Een aantal videoformaten (.mov en .wmv) zorgen soms voor problemen bij het afspelen omdat er plug-ins nodig zijn die niet altijd (meer) standaard zijn in moderne browsers. Bijvoorbeeld Google Chrome, zie ook: https://support.google.com/chrome/answer/1247383?hl=nl.

Ook kunnen deze videoformaten voor problemen zorgen bij het afspelen op mobiele apparaten en tablet's (op dit moment bijna 20% vd bezoekers).

Vanaf nu kunnen alleen videos geupload worden in formaten die geschikt zijn volgens de HTML5 <video> standaard:

  • MP4 = MPEG 4 files with H264 video codec and AAC audio codec
  • WebM = WebM files with VP8 video codec and Vorbis audio codec
  • Ogg = Ogg files with Theora video codec and Vorbis audio codec

http://www.w3schools.com/TAgs/tag_video.asp

Link to comment
  • 2 years later...
On 2/20/2017 at 0:31 AM, sterretjesterretje said:

Kunnen er ook items door een poster verwijderd worden?

Ik heb daar ook een keer mee gestoeid (ik had de frontpage vervuild met m'n eerste zelfgerolde hulzen, op een vaag roze handdoek met geel meetlint, het deed pijn aan m'n ogen ...).

Ik vraag me af of het binnen de forumsoftware niet is in te stellen dat een gebruiker zijn eigen gallery kan beheren, dus naast uploaden ook foto's/filmpjes kunnen verwijderen en de volgorde waarin ze staan veranderen? Ik zou het handig vinden en het zou de beheerders werk besparen.

Link to comment
  • 1 month later...

Ik heb nog eens zitten zoeken in de beheermogelijkheden van de/mijn persoonlijke gallerij. Ik ben iets tegen gekomen waarvan ik de logica niet snap: als ik een van m'n foto's aanklik zie ik eronder bij de details en eventuele commentaren ook de knop "Report Image". Tot zover niets bijzonders.

Wanneer ik mijn allerlaatst geplaatste foto aanklik staat er naast de "Report Image" knop ook de knop "Manage Image". Wanneer ik die gebruik kom ik via de popup knop "Edit Image" op de detail pagina van die foto. Vrijwel onderaan op die pagina aan de rechterkant van het beeldscherm zie ik dan een rood gekleurde prullenbak met de tekst "Delete". Maar dit dus alleen bij de laast geplaaste foto, bij de rest van de foto's ontbreekt de "Manage Image" knop.

Is dit normaal, ligt het aan de configuratie van de forumsoftware, of is het een fout in de forumsoftware? Wil iemand eens kijken of dat bij hem ook zo is?

Zoals ik hierboven al schreef wil ik mijn eigen beeldmateriaal kunnen wijzigen en verwijderen. Bij deze dat verzoek aan de Admin.

Iets anders wat hieruit voortvloeit: soms wil ik een topic schrijven en daar een foto in plakken ter verduidelijking of om er een vraag over te stellen (of om te pronken :rolleyes:). De methode die ik gebruik is de desbetreffende foto naar mijn gallerij uploaden en die link in de post plaatsen. Gevolg is dat die foto direct ook 'stand alone' op de frontpage staat terwijl dat niet m'n bedoeling is.

Is hier een andere manier voor, dus dat je een foto in een topic zet zonder dat die direct de frontpage vervuild en zonder de foto op een externe server te zetten en daar naar te linken (dode links zijn er al genoeg)?

Link to comment
  • Root Admin

Content kan na 7 dagen niet meer worden aangepast.

Attachments is uitgezet. Dit waren de overwegingen toen daarvoor (Dec 2012):

Quote

Is het een idee om alleen FotoVideo (Gallery) te gebruiken voor het uploaden van beeldmateriaal? Dwz. het uitschakelen van media bestanden als attachment mogelijkheid (lol, wat blijft er dan nog over als Documenten eventueel alleen in Library geupload kunnen worden... Maargoed maakt ook niet zo veel uit :P )
Beeldmateriaal is op deze manier uiteindelijk per gebruiker en op categorie/label overzichtelijker terug te vinden. Nu is beeldmateriaal weinig gestructureerd, en krijgen foto's en video's weinig aandacht ver weggestopt in oude topics.

Beeldmateriaal kan eenvoudig via "Mijn Media" heel eenvoudig in een bericht geplaatst worden. Dus uiteindelijk maakt het allemaal niet zo veel uit, alleen de manier van uploaden. Een ook hele albums:

Organiseren van beeldmateriaal vanuit de Gallery werkt met de forumsoftware beter dan ad-hoc attachments. Bijv: https://pyroforum.nl/profile/4028-boem/?do=content&type=gallery_image.  Documenten kunnen worden geupload in Library.  

Om dode links te voorkomen inderdaad zijn externe uploaders niet toegestaan. 

Link to comment
×
×
  • Create New...