gamekeeper

Gallery

12 posts in this topic

PyroForum.nl heeft vanaf heden ook een Gallery functie!

Speciaal bedoeld voor het uploaden van beeldmateriaal van eigen creaties, alles kan in hoge resolutie.

Ik heb even gewacht met installeren van deze module totdat de nieuwe versie uit was gekomen. Oa. mooie slideshows: https://pyroforum.nl/...deshow/album-4/

Ik zit nog even te kijken of ook videos geupload kunnen worden. Als mensen nog leuke mappen met foto's hebben, je kan de hele inhoud in 1 keer selecteren en uploaden.

Als je een bericht post kan je via "Mijn Media" ook direct een album mee posten:

Of losse foto's:

0

Advertentie

Hallo,

Soms zie ik wel eens interessante foto's voorbij komen en dan zou ik ook wel graag willen weten wat het verhaal eromheen is. Is het misschien een optie om een knop te maken waarmee je van het plaatje naar het bijbehorende topic kan?

0

Volgens mij is dat niet direct mogelijk. Een gebruiker kan wel een link posten naar de desbetreffende topic in de beschrijving van album of foto. Maar dat is optioneel.

0

Je zou in theorie als een nieuw bericht wordt geplaatst hem kunnen doorzoeken naar foto's. Als er dan een foto vanuit de gallery tussen staat maakt hij een nieuwe record aan in de database.

Alleen moet je dan wel zin hebben om dat in elkaar te prakken.

0

Een aantal videoformaten (.mov en .wmv) zorgen soms voor problemen bij het afspelen omdat er plug-ins nodig zijn die niet altijd (meer) standaard zijn in moderne browsers. Bijvoorbeeld Google Chrome, zie ook: https://support.google.com/chrome/answer/1247383?hl=nl.

Ook kunnen deze videoformaten voor problemen zorgen bij het afspelen op mobiele apparaten en tablet's (op dit moment bijna 20% vd bezoekers).

Vanaf nu kunnen alleen videos geupload worden in formaten die geschikt zijn volgens de HTML5 <video> standaard:

• MP4 = MPEG 4 files with H264 video codec and AAC audio codec
  • WebM = WebM files with VP8 video codec and Vorbis audio codec
  • Ogg = Ogg files with Theora video codec and Vorbis audio codec

http://www.w3schools.com/TAgs/tag_video.asp

0

Kunnen er ook items door een poster verwijderd worden? Ik heb namelijk een kort filmpje geplaatst, waarbij het geluid verloren is gegaan en niet iedereen het filmpje kon zien. Dit ondanks het mp4 formaat. Nieuwe upload geprobeerd, maar zelfde probleem. Zit nu met 2 identieke filmpjes in mijn album.

0

Heb dat ook al eens gehad hoor. Gewoon een PM sturen naar T of Rock, die halen het wel voor je weg :). Zelf kan je het helaas niet doen.

0

On 2/20/2017 at 0:31 AM, sterretjesterretje said:

Kunnen er ook items door een poster verwijderd worden?

Ik heb daar ook een keer mee gestoeid (ik had de frontpage vervuild met m'n eerste zelfgerolde hulzen, op een vaag roze handdoek met geel meetlint, het deed pijn aan m'n ogen ...).

Ik vraag me af of het binnen de forumsoftware niet is in te stellen dat een gebruiker zijn eigen gallery kan beheren, dus naast uploaden ook foto's/filmpjes kunnen verwijderen en de volgorde waarin ze staan veranderen? Ik zou het handig vinden en het zou de beheerders werk besparen.

0

Het werk is het probleem niet hoor.

Maar als er een mogelijkheid is dan zou GK dat moeten kunnen fiksen.

0

Ik heb nog eens zitten zoeken in de beheermogelijkheden van de/mijn persoonlijke gallerij. Ik ben iets tegen gekomen waarvan ik de logica niet snap: als ik een van m'n foto's aanklik zie ik eronder bij de details en eventuele commentaren ook de knop "Report Image". Tot zover niets bijzonders.

Wanneer ik mijn allerlaatst geplaatste foto aanklik staat er naast de "Report Image" knop ook de knop "Manage Image". Wanneer ik die gebruik kom ik via de popup knop "Edit Image" op de detail pagina van die foto. Vrijwel onderaan op die pagina aan de rechterkant van het beeldscherm zie ik dan een rood gekleurde prullenbak met de tekst "Delete". Maar dit dus alleen bij de laast geplaaste foto, bij de rest van de foto's ontbreekt de "Manage Image" knop.

Is dit normaal, ligt het aan de configuratie van de forumsoftware, of is het een fout in de forumsoftware? Wil iemand eens kijken of dat bij hem ook zo is?

Zoals ik hierboven al schreef wil ik mijn eigen beeldmateriaal kunnen wijzigen en verwijderen. Bij deze dat verzoek aan de Admin.

Iets anders wat hieruit voortvloeit: soms wil ik een topic schrijven en daar een foto in plakken ter verduidelijking of om er een vraag over te stellen (of om te pronken :rolleyes:). De methode die ik gebruik is de desbetreffende foto naar mijn gallerij uploaden en die link in de post plaatsen. Gevolg is dat die foto direct ook 'stand alone' op de frontpage staat terwijl dat niet m'n bedoeling is.

Is hier een andere manier voor, dus dat je een foto in een topic zet zonder dat die direct de frontpage vervuild en zonder de foto op een externe server te zetten en daar naar te linken (dode links zijn er al genoeg)?

0

Content kan na 7 dagen niet meer worden aangepast.

Attachments is uitgezet. Dit waren de overwegingen toen daarvoor (Dec 2012):

Is het een idee om alleen FotoVideo (Gallery) te gebruiken voor het uploaden van beeldmateriaal? Dwz. het uitschakelen van media bestanden als attachment mogelijkheid (lol, wat blijft er dan nog over als Documenten eventueel alleen in Library geupload kunnen worden... Maargoed maakt ook niet zo veel uit :P )
Beeldmateriaal is op deze manier uiteindelijk per gebruiker en op categorie/label overzichtelijker terug te vinden. Nu is beeldmateriaal weinig gestructureerd, en krijgen foto's en video's weinig aandacht ver weggestopt in oude topics.

Beeldmateriaal kan eenvoudig via "Mijn Media" heel eenvoudig in een bericht geplaatst worden. Dus uiteindelijk maakt het allemaal niet zo veel uit, alleen de manier van uploaden. Een ook hele albums:

Organiseren van beeldmateriaal vanuit de Gallery werkt met de forumsoftware beter dan ad-hoc attachments. Bijv: https://pyroforum.nl/profile/4028-boem/?do=content&type=gallery_image.  Documenten kunnen worden geupload in Library.  

Om dode links te voorkomen inderdaad zijn externe uploaders niet toegestaan. 

0

• Similar Content

• By Pyrofanatic
      Hierbij mijn laatste eerbetoon aan het pyroforum
      Ik heb hier een hoop geleerd, en kan terug kijken op een leuke tijd.

Ik stop omdat ik het mooi vind zo. Er is gelukkig niks gebeurt oid.

Ik verkoop ook nog mn laatste pyro tools enzo. Die staan onder het verkoop gedeelte hierzo.

Cheers

• By gamekeeper
      Als het goed is moeten alle attachments en gebroken gallery items in het FORUM gedeelte weer in orde zijn. Ook moeten alle avatars weer hersteld zijn. Als jullie nog iets zien wat niet werkt zoals het zou moeten of dat je denkt dat iets ontbreekt post de link dan hier. 
      Aan GALLERY wordt nog gewerkt, veel items werken nu juist niet meer... 

• By gamekeeper
      Op PyroForum.nl zijn gebruikers ingedeeld in een aantal gebruikersgroepen met bijbehorende rechten. Een korte uitleg hiervan:

Gasten, rank0
      - Niet geregistreerd op het forum.

Nieuw, rank1
      - Nieuwe gebruikers.
      - Kunnen alleen een topic openen in de sectie 'Ik ben..."
      - Worden na approval van (voorstel) topic omgezet naar Gebruikers.

Gebruikers, rank2
      - Normale gebruikers.

Afgeschermd, rank3
      - Hebben toegang tot "Afgeschermd>FotoVideo", "Afgeschermd>Leveranciers" en "Afgeschermd>Explosieven".
      - Op aanvraag bij een van de moderators. Gebruikers met bewezen kennis en praktische ervaring. Leeftijd minimaal 18 jaar.

Moderator
      - Gebruikers met Moderator rechten.

Administrator
      - Gebruikers met (beperkte) Administrator rechten.

Root Admin
      - Gebruiker met volledige Administrator rechten.

De volgende gebruikers statussen bestaan ook:
      - Banned
      - Locked
      - Spammers
      - Incomplete, ?
      - Validating (kunnen geen berichten plaatsen, emailadres nog niet bevestigd na registratie of wijziging van emailadres)
    • By gamekeeper
      De update naar versie 4 biedt de mogelijk van een nieuwe sectie structuur voor het stellen van vragen. Bij wijze van experiment heb ik de sectie beginners vragen hernoemd naar Korte Vragen.
      Het verschil tussen een normale sectie en een vragen sectie is dat reacties als antwoorden worden gezien op de vraag. Deze antwoorden kunnen beoordeeld worden en het meest nuttige antwoord komt bovenaan. In deze sectie is dus geen ruimte voor discussie aangezien de reacties niet op ouderdom worden gesorteerd.
      Ik heb de bestaande en populaire topic korte vragen in deze sectie geplaatst aangezien deze topic al min of meer deze rol vervulde.
      Het is niet bezwaarlijk om veel vragen te stellen (geen postwhoring dus hier). De normale regels van eerst zelf zoeken gelden natuurlijk nog wel. Naar mijn mening is het in deze nieuwe sectie opzet efficiënter om informatie terug te vinden dan in een topic van bijna 1400 reactie (de oude korte vragen topic).
      Graag jullie reacties. 

• By gamekeeper
      Afgelopen dagen waren er een paar kleine problemen met de overschakeling op HTTPS. Als het goed is zijn die nu grotendeels voorbij. Ik zie dat de emoticons nog niet over HTTPS gaan, hopelijk binnenkort ook :-). 
      Waarom HTTPS? Antwoord: waarom niet? De webhoster biedt het nu voor een paar euro extra per jaar aan op shared hosting.  En google vind het ook relaxt...
    • By gamekeeper
      Ik heb de forumsoftware geupdate naar versie 4. Het schijnt een significante update te zijn, lees ook meer hier: http://community.invisionpower.com/blogs/blog/1174-news-and-announcements/
      Het een en ander is op dit moment op de achtergrond nog bezig met bijwerken. Even geduld...

• By gamekeeper
      NIEUW

Vanaf nu kunnen video's alleen geupload worden in formaten die geschikt zijn volgens de HTML5 <video> standaard:
      MP4 = MPEG-4 Part 14 files with H264 video codec and AAC audio codec WebM = WebM files with VP8/VP9 video codec and Vorbis/Opus audio codec Ogg = Ogg files with Theora video codec and Vorbis audio codec ​http://www.w3schools.com/TAgs/tag_video.asp

WAAROM
      Een aantal videoformaten (.mov en .wmv) zorgen voor problemen bij het afspelen omdat er plug-ins nodig zijn die niet altijd (meer) standaard zijn in moderne browsers. Bijvoorbeeld Google Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/1247383?hl=nl. Ook zorgen deze oude videoformaten voor problemen bij het afspelen op mobiele apparaten en tablet's (>25% aantal bezoekers).

WORKAROUND
      HandBrake een goede tool om videoformaten geschikt te maken voor uploaden naar PyroForum: https://handbrake.fr/ Beter is natuurlijk media bestanden direct te exporteren naar MP4/WebM/Ogg.
      Wie heeft er tips voor goede videowerking software met export naar H264? Helaas is PyroForum.nl niet zo flexibel met videoformaten als YouTube, mijn excuses hiervoor.
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Same here, MCRH met 7/3 flash booster voor al mijn break charges.
      Ik sluit mijn mening aan bij EC. Voor alle shells dezelfde break charge maakt het leven een stuk makkelijker
    • Ik zal je een klein duwtje in de juiste richting geven. Het gebruik van pvc of metaal is levens gevaarlijk. Als dit ontploft vliegen de stukken rond je kop. (Als je geluk hebt) De grap is eigenlijk dat je met papier ook veel druk op kan bouwen. Probeer maar eens een boek in tweeën te schuren, je komt er al snel achter dat papier best wel sterk is. Het tweede voordeel van papier is dat het niet ver kan vliegen. Als de huls ontploft krijg je een soort confetti dat niet veel verder gaat dan enkele meters. Metaal scherven daarentegen komen veel verder en gaan dwars door jou, je vrienden en andere omstanders heen! Om een knal te krijgen moet je in korte tijd een grote drukgolf zien te maken. Als je super snel buskruit zou kunnen maken zou je niet eens een huls nodig hebben. Nu is dit met buskruit niet te doen, dus zul je de druk moeten opbouwen. Dit doe je door de buskruit in een huls af te steken. Nu bouwt de druk op in de huls totdat deze bezwijkt. Alle druk wordt nu in een keer los gelaten waardoor jij je knal te horen krijgt. Een aantal dingen die je in je achterhoofd moet houden zijn de volgende: Op welke mogelijke manieren zou het fout kunnen gaan en wat kan ik hier aan doen? Denk altijd zelf na en kopieer niet zomaar een experiment van een ander. (Op YouTube staan tal van zeer gevaarlijke en ondoordachte vuurwerk filmpjes.) Check of je je bronnen kunt vertrouwen en of check meerdere bronnen over hetzelfde onderwerp. Zoek uit wat deathmixes zijn en maak deze NOOIT. Kijk deze reeks met filmpjes:
    • Ter aanvulling. MCRH is per volume-eenheid lichter in gewicht dan pulverone. Door MCRH te gebruiken kan er daardoor (ook) bespaart worden op de hoeveelheid stijglading.    Why coat the BP onto rice hulls? In ball shells smaller than 4-inches or so, granulated black powder works just fine to burst the shells. But once we reach 4-inch shells and larger, granulated BP simply gets too heavy for that purpose. A 12-inch single-petal ball shell has an area of approximately 450 cubic inches inside its stars that needs to be filled with burst powder. But what kind of burst powder? Well, commercial 2FA black powder has a density of 0.6 ounces per cubic inch. So if those 450 cubic inches were filled with 2FA burst powder, it would require 270 ounces of that powder: almost 17 pounds. But in “Fireworks, the Art, Science and Technique,” Dr. Shimizu recommends 85 ounces of burst charge in that shell–about 5.3 pounds. But the weight of 2FA burst powder is three times that. Obviously we have to find some way of filling that volume with a burst charge that only contains about 85 ounces of black powder. By coating the black powder on a “carrier,” such as rice hulls, cotton seeds or cork bits, we can accomplish that desired reduction in the density of the burst charge used in the shell. Why use rice hulls? Primarily because they are the easiest and cheapest carrier to get in the US. Black powder coated on rice hulls, in a ratio of 7:1 by weight, results in a burst charge with a density of approximately 0.25 ounces per cubic inch. That is the actual amount of black powder per cubic inch, not including the weight of the rice hulls. At that 0.25 ounces per cubic inch, the 450 cubic inches in the 12-inch single petal shell would contain 112.5 ounces of black powder bursting charge. That’s getting down into the range of Dr. Shimizu’s recommendation. And, with a double-petal shell, where more volume is occupied by stars, and less by burst charge, the coated hulls would contain just the right amount of BP. Some of this depends on the size of the stars that are used, of course. So, we coat black powder on rice hulls to lower the density and weight of the burst charge. The resulting black powder coating is also much thinner than 2FA granules would be, so it burns much more rapidly than the solid granules would. That results in a very rapid pressure spike, and a strong bursting of the shell, with large star-pattern size and good symmetry to it. Some experimentation is required in the long run to dial in the perfect burst charge and shell construction for optimum shell bursts. Burst powder strength, the amount of it in the shell, the amount of paper pasted on the shell, etc.–all contribute to the performance of a shell.   Bron: H. Gilliam, Skylighter
    • Wij weten allemaal hoe het was om jong te zijn en te beginnen met rotzooien. Wat Tyneman je vertelt is dat je eerst een moet gaan lezen voordat je iets experimenteels doet. Het kost je namelijk je vingers of ogen als je maar wat aan kloot. Lezen dan komt je vanzelf achter heel veel handson zaken zoals hulzen maken. Geen pvc gebruiken niet nee nada nooit njet. Gewoon niet dus.
    • sorry mijn excuses buskruit heb ik niet uit rotjes gehaald zo erg ben ik dan ook weer niet. maak mijn buskruit zelf erg bedankt voor de tips. heb wel op het forum geprobeerd te zoeken maar wist niet precies hoe ik zo'n "huls" dan eigenlijk moest beschrijven zoals ik al zij ben nog echt een beginner ben zeer zeker bereid om deze hobby serieus te nemen. maar durf t bijna niet te vragen enige sugesties voor een huls   EDIT : heb net de regels nogmaals gelezen maar daar zag ik idd het stuk staan over pijpbommen sorry had er ff niet bij stil gestaan dat een pvc buis  natuurlijk ook een soort pijp bom is ik dacht dat die dingen altijd van koperen buizen of aluminium of andere metalen 
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online