Jump to content
PyroForum.nl

hanns

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

als aller eerst nog de beste wensen!

Zojuist zat ik een beetje op het internet te surfen en daar kwam ik een topic tegen op een ander forum waar stond dat de wel bekende 7-klapper die bijvoorbeeld ook op een Italiaanse bom zit simpelweg quickmatch is dat is opgevouwen en strak is ingebonden.

Is dit werkelijk zo?

Mvg Hanns

Posted

Dat klopt, nu ben ik niet erg bekend met dit stuk vuurwerk, maar ik kan me plaatjes herinneren met een pakje samengebonden
quickmatch. Uit ervaring kan ik zeggen dat het opvouwen voor een redelijke knal zorgt.

Posted

En ik kan uit ervaring vertellen dat het er veel makkelijker uitziet dan het is :P
De keren dat ik het probeerde was het meer één knal als zeven. Maar ik had geen tooltje.

Posted (edited)

Ik heb voor het eerst commerciele quickmatch, en deze getest. ( met mijn eigen qm werkte het ook al niet, maar wilde daar niets mee ontkrachtigen)
Conclusie: nee het werkt niet goed, echt veel te snel.

Dus het enige wat echt werkt is zoals ik eerder beschreven heb, zelf kokertjes vouwen met een lont erdoorheen en steeds per kamer beetje BP of andere sas erin. Dit was altijd succesvol.
Stel je wil perse met qm een zevenklapper maken dan moet je 7 losse stukjes qm met elkaar doorverbinden met visco oid en zo je 7-klapper vouwen. Hiermee voorkom je dan dat het gas zich voort kan stuwen naar de volgende kamers.

M.V.G. Jason

Helaas: ik heb die losse versie even getest en ook die werkt niet naar behoren. de laatste optie is om de qm te verstevigen door in te tapen oid zodat ze niet elkaar mee verbranden.
Anyway een 7-klapper van qm is een fabeltje, als je het een ratelbandje noemt wil ik er nog wel in mee gaan.

Edited by Jason
  • Topics

• Hey Boem, Goed weer wat van je te lezen. Wat ik nog doe zie je hierboven. Maar het stelt weinig meer voor. Achja, binnenkort mag er helemaal niks meer. We gaan het wel meemaken. Blijf rustig je ding doen, een leuke fontijn zonder strafblad is veel beter dan een dikke shell met.
    • Wat Tyneman zegt: zo klein mogelijk maken met een hamer. Ik zou een hand-moker-tje gebruiken vanwege het gewicht en het relatieve grote slagoppervlak. Daarna door de zeef, z.n. nogmaals 'hameren', weer door de zeef, en dat herhalen zo vaak als nodig, voor je eigen gevoel. Dan drogen, dan in de ballmill. Het zal overbodig zijn te zeggen dat je het spul niet binnenshuis in een oven wil drogen die je ook voor maaltijdbereiding gebruikt, hoewel dat een persoonlijke keuze kan zijn. Ik denk dat (als het probleem niet al is opgelost) wanneer het spul mechanisch tot (zo klein mogelijke) 'deeltjes' is gereduceerd, een dag in de brandende zon, komend voorjaar, uitgespreid in een dunne laag, het nu en dan omscheppend, voldoende is alvorens het de mill in gaat. Het is overigens niet zo dat barium nitraat erg hygroscopisch is (waarmee ik niet zeg dat het niet vochtig kan zijn, wanneer niet goed opgeslagen). De hoofdreden dat het spul 'klontert' is door agglomeratie. Het spul zakt onder zijn eigen gewicht in elkaar. Om een analogie te gebruiken: doe je ogen dicht, ga terug naar je kindertijd en voel het 'zachte zand' van het strand onder je voeten. Graaf je kuil: de dichtheid van het zand wordt 20-30cm dieper al snel groter; uiteindelijk wordt 'zacht zand' (zand)steen. Het feit dat de ball mill 'kleine harde balletjes' produceert kan ook te maken hebben met hoe die geladen is (zowel met de hoeveelheid media, als de hoeveelheid 'spul', als de mill-tijd, als de rotatiesnelheid). Een goed functioneerde ball mill zou geen probleem moeten hebben deze 'kleine harde balletjes' weer tot stof te reduceren.
    • Ehm, ... de beste wensen, alsnog, mede liefhebbers (in deze bizarre tijden)! Lang geleden dat ik hier geweest ben. Ben hier eigenlijk al met al niet lang geweest, destijds; ik kwam te laat, met alle restricties m.b.t. chemicaliën die toen al hun intrede hadden gedaan. Ben (een beetje) met de hobby opgehouden. Het een 'misdadiger' zijn gaf me (uiteindelijk) alleen maar stress, wat niet de bedoeling kan zijn van een hobby. Opgehouden trouwens in die zin dat ik niets meer 'in de lucht' doe, of dingen die geluid maken: geen vuurpijlen met header, geen 2 en 3" ball shells, geen mines meer; 'knallers' om de knallers heb ik nooit gemaakt, hebben/hadden niet mijn interesse. Geen zin meer om als een dief in de nacht naar het natte bos te gaan. Heb 'alles' de deur uit gedaan; alles in die zin de dingen die je niet in bezit mag hebben, ik slaap er beter om. Heb nog wel KNO3 en S bewaard en wat metaal 'poeder' om een paar keer per jaar een fontein en sterretjes te kunnen maken; houtskool komt uit de houtkachel, zolang je die 'in dit land' nog mag gebruiken, maar dat terzijde. Blablabla. Voor wie dit leest, en nog wat 'erover' wil babbelen: wat doe jij nog?
    • Duvel! Goed te zien dat je nog leeft man!
  • Who's Online (See full list)

• There are no registered users currently online
  • Create New...