Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
de.leeuw62

Zelf Quickmatch tubes maken

Recommended Posts

Voor mijn quick match heb ik een apparaatje (prototype) bedacht die zo in de bureaulade past.

Het is voor het maken van de tubes. Dus ik trek er geen kant en klaar qm uit.

Je hoeft ook niet je hele schuur daarvoor te verbouwen  (filmpje heb ik gezien van zo'n QM machine. Heel knap als je dat kan maken) maar uiteindelijk knip je het toch weer in handzame stukken.

Dus ik hou het klein. Ondanks dat ie snel in elkaar was gezet en herhaaldelijk is aangepast werkt ie voor mij prima nog. Mist alleen nog een lijm dispenser. De tubes lijm ik naderhand.

• Upvote 1

Ziet er goed uit !!:)

Je kan ook gom tape door zoiets heen trekken, en een sponsje maken op de plek die je aangeeft, (of lijm op dat sponsje en gewoon kraft gebruiken)

Je zou ook een gleufje in de wasknijper kunnen maken waar je BM door aanvoerd.

Thx! HD.

Ik gebruik kraft. Maar zoals je aangeeft zou gom tape ideaal zijn. Alleen nog even een nat sponsje is best simpel te realiseren.

ook een idee is om  een kwastje/penseel.. daar de haren eruit te halen en een spons stukje erin te doen.

I.p.v. de penseel steel terug te doen kun je meteen een flex slangetje aansluiten die lijm krijgt aangevoerd. Zo is het sponsje continue gevoed met lijm

Werkt ook goed als je de tubes naderhand lijmt.

Ik maak de tubes van 50/60 cm en is het super makkelijk om de BM er later in te schuiven.

Echt geniaal gevonden, met een lijm dispenser heb je echt een automatische qm tube maker ! 

Ben je hier echt zelf op gekomen ? Ik ben echt onder de indruk...

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Tyneman
      Heren ivm kwijt zijn en echt nergens meer kunnen vinden van mijn tools.
      Kan iemand mij helpen aan een 19mm ID BP coreburner tool? Ik heb specs mochten ze nodig zijn. Desnoods een 19mm rammer, dan kom ik al een heel eind.
      Bvd, Tyneman
    • By Andres
      Heeft er iemand een tiental 1lb rocket tubes liggen die hij/zij (je weet maar nooit ) niet meer gaat gebruiken ?
      Ik zou graag nog eens een poging wagen tot rocketry, maar heb geen tubes... En geen geld om er direct een heleboel te laten overkomen met al die verzendkosten.
      PM me !
    • By Rocketman
      Beste pyro's,
      Bij deze bied ik al m'n hobby spullen aan, simpelweg omdat ik het ontgroeid ben.
      aantal kartonnen kokers: - 10 a 15 kokers van 25 cm lang, binnendiameter 24mm, buitendiameter 34mm
      - 15 kokers van 10cm lang, binnendiameter 25mm, buitendiameter 31mm
      Zelfgekluste kogelmolen met twee trommels + media 2 hittebestendige glazen maatbekers (400ml en 250ml) starpress 5mm 4,5m schietlont 10 a 15m van 2mm visco lont 10m van 3mm visco lont + een lijst aan chemicalien. (PM me)

• By hardbassbv
      Hallo,

Om pijlen te maken heb ik weer wat kokers nodig. Vroeger rolde ik ze zelf, maar dat vind ik teveel werk.
      Eerder liet ik deze overkomen uit Engeland, maar vanwege de verzendkosten wil ik graag een andere source hebben.

Op het machtige internet heb ik al wat gevonden,
      Ik heb al een mail gestuurd naar www.onlinekokers.com, maar hun hebben alleen kokers vanaf 26mm binnenmaat.
      Daarnaast heb ik ook http://www.enr.nl een mail gestuurd, alleen die heeft nog niet gereageerd.
      En verder vind ik alleen verzendkokers.

Nu vroeg ik me af, waar halen jullie ze vandaan? Of is dit een algemeen probleem?.
      Anders is het misschien een idee om met zn alle gelijk een grote order te kunnen maken?

Ik ben zelf op zoek naar de volgende;
      parallel gerold,
      110mm Lang,
      15mm binnen diameter,
      21mm buiten diameter.

Als jullie ideeën hebben hoor ik het graag.

Groeten,
      Hardbassbv.
    • By hanns
      Hallo allemaal,

als aller eerst nog de beste wensen!

Zojuist zat ik een beetje op het internet te surfen en daar kwam ik een topic tegen op een ander forum waar stond dat de wel bekende 7-klapper die bijvoorbeeld ook op een Italiaanse bom zit simpelweg quickmatch is dat is opgevouwen en strak is ingebonden.

Is dit werkelijk zo?

Mvg Hanns

• By Moscowclog
      Voor iedereen die eraan denkt om zelf zijn tubes te rollen heb ik hier een handige tutorial die een makkelijke methode laat zien om keiharde kokers te rollen.

http://www.youtube.com/watch?v=FWOgh29WafQ

Success!
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.