Jump to content
PyroForum.nl

O&N 2011-2012


Charcoal

Recommended Posts

Ik heb als break pulverone gebruikt met een beetje Ti er door gestrooid en de sterren zijn de kleine uitgezeefde junk overgebleven bij het rollen.
De kokertjes zijn juist niet voorzien van eindstop maar gewoon dichtgevouwen klein veegje smeltlijm om het iets te laten plakken en gasdicht te maken.
Het effect is precies zo als bedoeld.

Link to comment

Hey Tyneman welke whistle compo heb jij gebruikt met welke motor specs. Ik vind die low frequentie bij liftoff echt gaaf. wooooooooooooeeeeeeeehhhh pfffffuuuuuuuuuuuuuuuu..
hahahaha anders kan ik het niet zeggen. Je wheel was ook goed gelukt. Dit staat voor komend jaar op de wishlist. :)

Of was het stiekum strobe mix en was je magnalium te fijn? Evenzo goed een leuk effect.

Edited by Rocketier
Link to comment

19,7mm motoren met PS tools.

Whistle: KClO4 64 Na-Benzoaat 32 CuOCl 1 Parafineolie 3









Delay (Alles boven de core) met 10% Ti.
Gepressed zonder gauge. Ik gebruik de regel "5 keer pompen"
Bamboe tuinstokken eraan (80cm??)

Strobes komen volgend jaar.

En dat wiel was echt de hit van de avond, terwijl het toch betrekkelijk simpel te doen is. :D Zeker een aanradertje dus!

Link to comment

Ik was echt onder de indruk van je whistle motoren de Ti fontein die echt heel mooi gelijk bleef branden en je draaizon ! Ga ik ook eens aan werken die was echt onwijs mooi.
Je zorgt ervoor dat de motors aangaan bij de draaizon , daarna heb je wat kleine fonteinen erbij gedaan en die gaan aan als je motors klaar zijn ? Of blijven de motors nog doorbranden terwijl de kleine fonteinen ook aanstaan.
Want die blijft goed doordraaien natuurlijk , ziet er geweldig uit.

Heb je misschien wat informatie over de fontein ? Ben benieuwd !

Link to comment

Persen is zoiezo veiliger ik ram zelf ook altijd me Ti en Fe aan in motoren ik heb ook slagtesten gedaan en daar is nog nooit maar iets mee gebeurt. Flash daarintegen ging na 2 keer slaan al af maar dat is wat logischer lijkt me.

Ik denk dat als je je sas aanramt met Ti en een spindle gebruikt dat het dan gevaarlijker is dan zonder.

Link to comment

Ja oke als je jezelf er veilig bij voelt is het prima, maar ik bedoel.. aangezien titanium toch licht gevoelig is (zeker met boren lijkt me, of ram je er dan een laagje Ti loze sas op?) pers ik pijlen/fontijnen met Ti altijd. Maar hoezo ram je je fontijnen voor het gemak wel en je pijlen niet? Die extra tijd die je nodig hebt voor persen heb ik er wel voor over om mijn eigen veiligheid te garanderen, ik vind niet dat fontijnen daar een uitzondering op mogen zijn.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...