Jump to content
PyroForum.nl

Stro C


Rocketier

Recommended Posts

Ik gok op Kaliumnitraat! Ga ik nu door voor de waspmachine?
Ik heb gisteren C gemaakt van Stro............en vanavond ge-ballmilled. Man wat is die zooi licht het lijkt wel water zo vloeit het door de bak.
Op dit moment staat er 1 kg meal te millen voor pulv met stroC. Vond namelijk een documentje waarin stond dat de Duitsers Roggestro gebruikte als C voor wapenkruit.
Ik denk mijn konijnen moeten maar ff wachten met een schoon hok! :)

Link to comment
Ik heb gisteren C gemaakt van Stro
Heb je dan niet last dat er een hoop van in de hens vliegt tijdens de pyrolyse?
Lijkt me wel makkelijk fijn te krijgen.
Opbrengst is zeker belabbert door het hoge volume van stro, of valt het wel mee?
Af en toe een konijnenkeutel kan geen kwaad denk ik :huh: .
Ik gok op Kaliumnitraat!
Hij is iig op :)
Link to comment

Mijn bak is 20*40*15cm die staat in de haardkachel volgepropt met stro. De yield na millen is 180gram.
De bak is goed gesloten. Ik had er geen as in zitten. Dus de pyrolyse verloopt perfect. Ik zal morgen ff een fotootje posten hoe ik hem heb gemaakt.
Het millen doe ik in de grote trommels van mijn starroller. 4 Kogels van de joue de boule set doen in een uurtje hun werk. :)
Als het net zo'n resultaat geeft als de sequoia van BMWM3 dan is ik a happy camper!

Edited by Rocketier
Link to comment

Kan het document ff niet direct vinden. Morgen zal ik kijken welke het was.
@Leander wat jij zegt klopt wel. Ik weet dat het kruit een oxidizer was samen met een relatief hoog C gehalte en geen S.
Ik heb 75 15 10 gebruikt voor meal met 7% dextrine. Dus de brandstof is met de dextrine wel wat opgekrikt.
De boel staat inmiddels als 4 uur te millen. Ik kan mijn nieuwsgierigheid bijna niet bedwingen. :);)

De tweede batche staat inmiddels te koelen.
@Leander wat zou jij voorstellen als verhouding? Kan ik dat morgen ff testen met iets van 100 gram meal en dan vergelijken!

edit na test hoopje meal
:huh::) sodete...g die zooi is snel! Morgen ga ik er pulverone van maken. Hé M3 ik heb mijn stroC durf te wedden dat het de sequoia gaat evenaren.
Tweede batche C net uit de bak genomen en in een zak fijn geknepen. Yield is weer 180 gram.

Edited by Rocketier
Link to comment

De pulverone heeft net de laatste droging in de droogkast achter de rug dus...
Net een testje gedaan in de haardkachel.......................... :) Mijn schoorsteen is gelijk geveegd!

Met StroC krijg je een enorme hoeveelheid gas! Ik heb mijn eerdere pulverones altijd gemaakt met wilg.
Ik test altijd de zelfde hoeveelheid maar dit heb ik nog niet eerder gezien. Ik ben zwaar onder de indruk.
Mijn volgende 1,4 Kg meal met StroC staat inmiddels te millen. Vanmiddag rond 17.00 is die klaar.

Link to comment

Testje op verzoek! :)

link

Ja dit is gewone stro! Roggestro stond in de beschrijving van de oosterburen. Roggestro schijnt harder te zijn en naar mijn idee meer yield.
Het resultaat vind ik met gewone stro in ieder geval zo goed dat ik voortaan al mijn pulv zo ga doen.
Ik heb net mijn originele en strocpulv getest. Elk twee gram. De gewone is wel snel echter blaast de stroc de gassen door mijn deur van de haard.
En dat doet de gewone niet. Ook als je de pulverone maakt is de compound echt kleiachtig. De C is zo fijn dat het na het millen net water lijkt. Het vloeit gewoon door het bakje.

Edited by Rocketier
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...