Jump to content
PyroForum.nl

Eerste werkende vuurpijl

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo allemaal,

gister is het eindelijk gelukt, na 4 cato's, om een raket/vuurpijl de lucht in te krijgen.
Er is een 13cm lange kartonnen buis met een ID van 1 inch gebruikt.
De nozzle was zo'n 2cm met een 4mm venturi. De core had een lengte van 2 cm.
Als brandstof is 70/30 KNO3/Suiker candy proppellant gebruikt. In totaal 50 gram brandstof wat eigenlijk
wel iets te veel is geweest.
Ging mooi de lucht in en kwam denk ik wel zo'n 100 meter hoog.

~Verpa
Untitled.mp4

Edited by Verpa
Posted
Mooi gedaan man. Om de een of andere reden willen die van mij de lucht niet in.^_^

Volgens mij valt 50 gram nog wel mee gezien de afmetingen van je buis.

Als je echt goede pijlen wilt maken moet je een ball mill, een rocket tool (pyro-stuff) en een pers aanschaffen ^_^.
Posted (edited)

Nee Midge dat hoef je niet ^_^.

En ehm er is een pijlentopic, zodat niet voor elke nieuwe pijl een topic hoeft gemaakt te worden!

Btw die pijl ging amper 30 meter, maar toch leuk om je eerste werkende te maken!

Edited by danny db
Posted

Nee, misschien niet noodzakelijk maar het is wel het meest efficiënt en het geeft de optimale resultaten.
Mijn 16mm motortjes kunnen een goede 3" dragen.

Posted

Het is gewoon het makkelijkste, zeker bij 16mm kan je zonder een pers of spindel. ^_^

Ik gebruik nooit een BP spindel, daar experimenteer ik te graag voor!

• 7 months later...
Posted (edited)

Midge : Nee, misschien niet noodzakelijk maar het is wel het meest efficiënt en het geeft de optimale resultaten.

@ midge.

Mijn 14 mm coreburners met 6-3-1 sas wat simpel gevijzeld is 10 minuutjes tillen ook 3 "
Zolang je weinig maakt is het echt niet nodig om voor 80 euro buizen en tools te kopen.

Edited by vuurwerk
Posted
Midge : Nee, misschien niet noodzakelijk maar het is wel het meest efficiënt en het geeft de optimale resultaten.
Zo dat vind ik toch best interessant :)
Heb je misschien nog wat afmetingen hiervan? zoals core-dia , venturi-dia en lengte vanaf de bovenkant van de nozzle?
Gebruik je voor de 16 mm ook kool propellant?
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...