Jump to content
PyroForum.nl

50.000 berichten

gamekeeper

Recommended Posts

Posted

Houden we op die gelegenheid dan geen uber meeting of iets dergelijk? Een barbecue voor heel het forum :(
Tis goed om te zien dat het forum na al die jaren nog altijd goeie activiteit vertoont. Ik ben blij dat ik daarvan deel kan uitmaken 'k heb er een warm gevoel bij.
Dat er nog vele jaren mogen volgen!

-Greets Destroyer-

Posted

Er staat toch '50000' en niet '150000'. Begrijpend lezen ofzo? Als je dat niet kan zullen er natuurlijk veel berichten van jouw verwijderd worden aangezien posts waarin vragen staan die al 10 keer zijn gevraagd (en beantwoord) regelrecht naar de prullenbak gaan. :(

Posted

Zal blijkbaar niet meer voor het de eerste maanden zijn, gok ik zo.
Wel een leuk statistisch gegeven dat naar boven komt: ongeveer 4,5% van de gemaakte posts worden verwijderd. :(

Posted

Pyro-stuff.com rijkt toch altijd prijzen uit enzo. Maakt niet uit dat het niet hun forum is, elke individuele post op dit forum heeft weer een klein stukje bijgedragen aan de omzet van Pyro-stuff dus.... kom er maar in jongens? :(

Posted

GK heeft blijkbaar een euforische dag vandaag maar zie dit nu niet als een vrijgeleide om doelloos te lopen spammen. Het is echt niet de bedoeling om zo snel mogelijk 50K posts te halen. De hoeveelheid posts heeft niks betekenis, het is de inhoud die telt. 230 berichten met inhoud zijn immens veel meer waard voor het forum dan 2300 spamberichten.

Posted
De hoeveelheid posts heeft niks betekenis, het is de inhoud die telt.

Kijk en dat zijn nou nog eens uitspraken.

Je doet je naam EER aan Prophet. :(
Posted

Kwaliteit dan... Diegene die de 50000e post maakt krijgt van mij een assorti bejaarde chems. Ik heb nog wat spul liggen van net na de tweede wereldoorlog in originele papieren verpakking. Leuk voor een verzamelaar. :(
En ja, zuiver en perfect te gebruiken.

Welke stofjes en hoeveelheid blijft een geheim. Wel is er de voorwaarde van...
A: Bewezen waarde voor het forum. (oftewel, iemand die nooit post en alleen dit ff denkt te scoopen heeft pech.)
B: Bewezen leeftijd van 18+ (Ik stuur niks naar minderjarige apen, mits met geschreven toestemming van ouders)

Posted

18+... Mijn ma vindt waarschijnlijk dat ik al genoeg chems in huis heb dus dat gaat 'm waarschijnlijk niet worden, haha.
Ach, de 50.000e post op het forum plaatsen is natuurlijk al een prijs op zich. :(

• 3 months later...
Posted

Gast, je hebt wel heel kansloos gereageert op verschillende post's. De laatste 5 posts van jou (in 15 minuten) bevatten 0 informatie die dit forum vooruit helpt.

beetje nutteloos ofniet?

Hanzzz,

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Topics

• Hey Boem, Goed weer wat van je te lezen. Wat ik nog doe zie je hierboven. Maar het stelt weinig meer voor. Achja, binnenkort mag er helemaal niks meer. We gaan het wel meemaken. Blijf rustig je ding doen, een leuke fontijn zonder strafblad is veel beter dan een dikke shell met.
    • Wat Tyneman zegt: zo klein mogelijk maken met een hamer. Ik zou een hand-moker-tje gebruiken vanwege het gewicht en het relatieve grote slagoppervlak. Daarna door de zeef, z.n. nogmaals 'hameren', weer door de zeef, en dat herhalen zo vaak als nodig, voor je eigen gevoel. Dan drogen, dan in de ballmill. Het zal overbodig zijn te zeggen dat je het spul niet binnenshuis in een oven wil drogen die je ook voor maaltijdbereiding gebruikt, hoewel dat een persoonlijke keuze kan zijn. Ik denk dat (als het probleem niet al is opgelost) wanneer het spul mechanisch tot (zo klein mogelijke) 'deeltjes' is gereduceerd, een dag in de brandende zon, komend voorjaar, uitgespreid in een dunne laag, het nu en dan omscheppend, voldoende is alvorens het de mill in gaat. Het is overigens niet zo dat barium nitraat erg hygroscopisch is (waarmee ik niet zeg dat het niet vochtig kan zijn, wanneer niet goed opgeslagen). De hoofdreden dat het spul 'klontert' is door agglomeratie. Het spul zakt onder zijn eigen gewicht in elkaar. Om een analogie te gebruiken: doe je ogen dicht, ga terug naar je kindertijd en voel het 'zachte zand' van het strand onder je voeten. Graaf je kuil: de dichtheid van het zand wordt 20-30cm dieper al snel groter; uiteindelijk wordt 'zacht zand' (zand)steen. Het feit dat de ball mill 'kleine harde balletjes' produceert kan ook te maken hebben met hoe die geladen is (zowel met de hoeveelheid media, als de hoeveelheid 'spul', als de mill-tijd, als de rotatiesnelheid). Een goed functioneerde ball mill zou geen probleem moeten hebben deze 'kleine harde balletjes' weer tot stof te reduceren.
    • Ehm, ... de beste wensen, alsnog, mede liefhebbers (in deze bizarre tijden)! Lang geleden dat ik hier geweest ben. Ben hier eigenlijk al met al niet lang geweest, destijds; ik kwam te laat, met alle restricties m.b.t. chemicaliën die toen al hun intrede hadden gedaan. Ben (een beetje) met de hobby opgehouden. Het een 'misdadiger' zijn gaf me (uiteindelijk) alleen maar stress, wat niet de bedoeling kan zijn van een hobby. Opgehouden trouwens in die zin dat ik niets meer 'in de lucht' doe, of dingen die geluid maken: geen vuurpijlen met header, geen 2 en 3" ball shells, geen mines meer; 'knallers' om de knallers heb ik nooit gemaakt, hebben/hadden niet mijn interesse. Geen zin meer om als een dief in de nacht naar het natte bos te gaan. Heb 'alles' de deur uit gedaan; alles in die zin de dingen die je niet in bezit mag hebben, ik slaap er beter om. Heb nog wel KNO3 en S bewaard en wat metaal 'poeder' om een paar keer per jaar een fontein en sterretjes te kunnen maken; houtskool komt uit de houtkachel, zolang je die 'in dit land' nog mag gebruiken, maar dat terzijde. Blablabla. Voor wie dit leest, en nog wat 'erover' wil babbelen: wat doe jij nog?
    • Duvel! Goed te zien dat je nog leeft man!
  • Who's Online (See full list)

• There are no registered users currently online
  • Create New...