Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

Ja raad eens wat heb ik gedaan. ;)
................Sterren rollen! Eerste batche TT met Ti toevoeging gedraaid in de nieuwe sterren molen.
Mijn starters zijn mosterd zaadjes. Een heel potje vol 15minuten in een trommel in de spiritus laten weken.
Dan in de andere trommel 100gram mix gedaan. Met een zeefje de mosterd zaadjes uit de spiritus geschept en met de hand in de mix verstrooid.
Het hele potje mosterd zaadjes uiteindelijk van de verdrinkingsdood gered en in de mix gepl..rd.
Na een 20minuten de zaadjes met een zeef uit de mix geschept en in de inmiddels gereinigde linker trommel gedaan.
Een zo heb ik inmiddels 800gram mix op de cores gerold. Ze zijn nu tussen de 4 en de 5mm en liggen te drogen.
Heb alvast 1000gram extra mix bereid om ze verder te rollen naar 8mm.

Ik ben zeer tevreden met het eerste resultaat.

Link to comment

Gisteren weer 3 raketjes uitgetest.
Ik wilden weten welke diameter van de nozzle mooi werkte.
Dus heb ik er een van 5mm en 2 van 6mm getest.
Die van 6mm bleven ongeveer op een meter hoogte zweven.
Maar die van 5 schoot echt heel mooi de lucht in.

Nu lekker een lekker katerzondagje.
Nog maar ff wat engines in elkaar zetten.

Link to comment

Zaterdag begonnen met het maken van een 3" multireportshell.
Timefuse heb ik al op maat gesneden, en voorzien van quickmatch.
(quickmatch was een beetje lastig, maar dat heb je met sommige hobby's) ;)
Donderdag hoop ik mijn reageerbuisjes van PS binnen te krijgen.
Deze zijn 12x75 mm.








word vervolgd...

Link to comment

Ehm, glazen reageerbuis in je multibreak report shell.. Ben je echt zo ziek bezig of beeld ik me nu gekke dingen in?! Je gaat toch geen glas opblazen :S?!!! WTF man. En PS, is dat pyro-stuff?

Je end discs zijn ook uit het verkeerde materiaal, je moet plat karton hebben.. Als je een beetje nadenkt snap je dat lege ruimtes in iets belangrijks als je end discs een significant probleem is voor het degelijk functioneren van je shell.

Wordt lachen man, zo'n muzzle break en jij die daar op de grond ligt vol met glas! Waar ben je mee bezig..

Die timefuse is wel netjes gesneden, wat heb je daarvoor gebruikt?

Link to comment

Die end disc is volgens mij van golfkarton maar als je goed verder kijkt lijkt me er ook nog een end disc van triplex tussen te zitten. En die zal het wel houden denk ik als dat dik genoeg is i.i.g.

Je blackmatch heb je zo te zien gelijmd,is dit met iets speciaals of gewoon slury.

Ben zeer benieuwd naar het resultaat BMW.

Jou kennende word het weer iets moois. ;)

Link to comment

Lontje,

Die discs zijn idd van karton. Aan de binnenkant zit er nog een.
Met smeltlijm aan elkaar gelijmd.(zijn heel hard geworden).
De Blackmatch heb ik met smeltlijm vastgezet. Op de blackmatch een druppeltje NC-lak gedaan, en in de MP gedoopt.
Je bent er best wel even zoet mee, maar daar is het resultaat straks ook naar hoop ik.

Sjeef1,

Zal kijken of ik nog iets anders heb als deze einddisks. Ik denk dat het wel gaat lukken zo, maar had even niks anders.

Link to comment

Haha..hoe bouw je in godesnaam een 3" van 840g?! Speciale ronde loodsterren ofzo? :P

De laatste keer dat ik hem woog was ie 480g, Oh en het is denk ik meer een 3.2" nu ik me even bedenk (beetje ongebruikelijke maat vormer).
22mm? Is dat die 19.7 binnen? In dat geval zou ie moeten liften. Denk dat ie nu iets van 525g weegt.

Ik heb trouwens je advies opgevolgd en geen delay er op geperst ;) thnx!
Vrijdag heb ik nl die 4" ballshell geschoten en die was alweer hard onderweg naar beneden toen ie brak, helaas geen video maar die break was heel nice.

Edited by sjeef1
Link to comment

Lekker,

Vanavond weer even tijd om de nieuwe ballmill in bedrijf te nemen.
Ga 1,5Kg meal bakken om mijn MCRH te bepoederen.

Kom je ff buurten sjeef? Overigens is de 22mmid van de 1" hostalitebuis.
De canister van EC was volgens mij bijna 4" terug gemeten op de foto was deze om en nabij 10cm.
Het totale gewicht van de pijl was 988gram schoon aan de haak.

Pas op met het geen delay persen op een coreburner. Die motor brand direct helemaal tot het eind en dan gaat ook gelijk de header branden.
Je zult volgens mij bij een coreburner of een delay in je motor of in je header moeten maken.
Anders ga je last krijgen van een "premature detonation".

edit: Ik lees onderstaande reactie van sjeef. Doorpersen van fuel is voor mij idd ook delay. Dat doe ik zo tegenwoordig. Met jou eens.

Edited by Rocketier
Link to comment
Pas op met het geen delay persen op een coreburner. Die motor brand direct helemaal tot het eind en dan gaat ook gelijk de header branden.
Je zult volgens mij bij een coreburner of een delay in je motor of in je header moeten maken.
Anders ga je last krijgen van een "premature detonation".

Dit ben ik niet helemaal met je eens, ik heb vele malen gewoon fuel doorgeperst boven de spindle en dat fungeert dan zeker als een soort delay.
Die pijlen gingen aardig hoog kan ik je zeggen, check het filmpje van oud en nieuw van me maar :P

Het is volgens mij niet zo dat ie gelijk helemaal tot de bulkhead gaat branden.
Ik merkte iig bij die 4" die ik vorige week schoot dat de delay te lang was (denk een increment of 5 TT + Ti).
Ik schoot 'm overigens wel een beetje schuin (over het water) dus dat zou ook mee kunnen spelen ;)
Link to comment

Oh shit, ik zit net de bouwfoto's terug te kijken en je hebt idd gelijk Rocketier! Het was een 4'' can shell.

TT brandt idd wel wat langzamer, lijkt me wel een mooie delay met wat subtiele (Fe)Ti erin ;). Ben benieuwd!


Van Hout, wat voor pijlen wil je ermee gaan maken? En wat voor whistle heb je gemaakt? Dat heeft ook wel veel effect op je kracht/fluit heb ik gemerkt.

Link to comment
Das cool Van Hout.

Weer een mede fluitist! Fun! ;)
Wat voor maat motor ga je maken?
Maak je een filmpke van je eerst test?

Zorg dat vooral je tools na elk increment leeg zijn! Dan gaat het helemaal goed komen :P

14mm, met de tooling van PS.
Filmpje komt er zeker, en bedankt voor de tip :P
Van Hout, wat voor pijlen wil je ermee gaan maken? En wat voor whistle heb je gemaakt? Dat heeft ook wel veel effect op je kracht/fluit heb ik gemerkt.

76/23, met Fe2O3.
Er ligt bijna 100 gram klaar, dus ik kan een paar 14mm testen (gegokt op zo'n 20 gram fuel).
Mochten deze goed werken, dan proberen we het ook eens met de oxychloride die volgende week binnenkomt.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...