Jump to content
PyroForum.nl

Mijn eerste buskruit


Predjee

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 167
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hey ik snap van buskruit niet helemaal
HOE KOMEN JULLIE AAN ZWAVEL
ik heb michien wat van scheikunde doos ( Zit in de 1ste dus geen scheikunde :) ) Mail me terug waar jij het koopt... Dnakjwel !

en heb van knex een kogel molen gemaakt heb alleen grijze buis en iets ronds wat erin past
Foto een andere keer als me vader er is

Link to comment

Ah hier komen terug leuke herinneringen naar boven de eerste keer dat ik probeerde om buskruit te maken.
Lang lang geleden het was eigenlijk geen buskruit maar wat het wel was weet ik ook niet echt een soort van green/meal powder.
Ik had het recept van de anarchist kookbook ofzo en dat was dus 75/15/10 ( kno3/S/C ) maar ipv dit droog te mengen heb ik dit met (warm denk ik maar het is al zolang geleden :oops: ) gedistileerd water gemengd en dit dan achteraf laten verdampen.
Een soort van mislukte CIA methode was het dus eigenlijk maar ik heb het letterlijk gedaan zoals in dat boek stond.
Uiteindelijk brande het toch nog met een redelijke snelheid maar het liet toch nog wel wat residu achter.

Link to comment
...HOE KOMEN JULLIE AAN ZWAVEL  
...  Mail me terug waar jij het koopt...  

en heb van knex een kogel molen gemaakt heb alleen grijze buis en iets ronds wat erin past  


Voor deel 1: duidelijk toch, GEEN BRONNEN! Niet vragen, niet vertellen, eerst de regels lezen. En als je 5 seconden de zoekfunctie had gebruikt dan had je echt wel wat gevonden.

Deel 2: Een kogelmolen van KneX ?? LOOOL die fotos wil ik zeker zien :)

Gr33tZ
Link to comment

Hey jullie posten mijn plaatje, ben ik zo revolutionair? :)

Ik kom er trouwens net pas achter dat ik mijn buskruit moet stampen (zeker overheen gelezen :oops: ) nadat ik het 5 uur met de kogelmolen heb gemalen.

Nu is mijn vraag, moet dit met de precipitatie methode ook? Er is niet zoveel te vinden op Google over de precipitatie methode helaas.

Een forum post zei dat je altijd moet persen, maar het stond er vrij onduidelijk, of hij bedoelde altijd, na het in de kogelmolen gedaan te hebben of altijd.

Ik heb trouwens kogelmolen versie 2.0 gemaakt:

>

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik ga morgen na school in het lab van school buskruit maken. (m'n leraar is zo cool dat hij me dit laat doen met een paar vrienden.) ik heb vanmiddag een kogelmolen gemaakt in het klein: van lego een moterje door een paar tandwieltjes voor vertraging.. daar paar wieletjes op en een plastic buisje van 13 cm lang en diameter 2 cm.. ik ben er nu suiker in aan het malen, om te kijken of hij het doet.


Heeft iemand nog tip's voor het buskruit maken?

Link to comment
Het zal hier nog al wel gezegd zijn maar als je je buskruit in je molen wilt malen maak het dan een beetje vochtig om de kans op spontane ontbranding te verminderen


BP kan niet spontaan ontbranden zoals Al of Mg poeder dat doet, het enige risico is statische ontlading of vonkende media,

je moet trouwens gewoon je BP heel lichtjes vochtig maken en niet doornat, dan milt het natuurlijk niet meer, bij mij ziet het er praktisch als gewoon poeder uit maar het voelt een beetje nat aan.
Link to comment

ok ik ben echt een sukkel :D Ik vroeg me al een tijdje af waarom mn zelfgemaakte blackpowder niet zo snel ontbrande als de varianten die door anderen gemaakt waren.

En then it hit me : AS is geen houtskool :D sukkel die ik ben ..

( k had gewoon een lading hout in de hens gezet, en de resten gebruikt ).

Link to comment

hallo, kheb een vraagje :D
ik ben al enkele jaren bezig met verschillende composities, ik heb meestal succes gehad en ik vond dat het tijd werd om buskruit te maken, nu heb ik een site gevonden (naam zal ik niet vermelden) waar ze de componenten verkopen maar al in zeer fijn poeder, nu vraag ik mij af, heb je nog een kogelmolen nodig om echt buskruit te maken? het is bedoeld als ontsteking voor fonteinen ( buisje waar glitters uitspuiten en dan over de grond rollen)?


Dank u :D

Link to comment

Met een kogelmolen kun je nog altijd geen echt buskruit maken daarmee maak je mealpowder.
als je dit dan compreseert(ik weet niet met exact hoeveel druk maar veel) en samenperst en die blok dan terug kapotmaakt en zeeft heb je buskruit.
En als je alles met een mortier en vijzel door elkaarmengt heb je greenpowder ik denk dat het hiermee wel zal lukken om fonteinen te maken denk ik maar ik zou zeggen maak eerst een klein beetje en test het is dan weet je het zeker :wink:
Maar door te millen en of te compreseren laat je de moleculen in elkaar "smelten" ofzo en dan word de compositie dus beter.

Pirate

Link to comment
ik denk dat het eigelijk alleen maar beter wordt gemengt: op elk willekeurig stukje zitten 75 KNO3 moleculen, 15 houtskoolmoleculen en 10 zwavelmoleculen..

zo kan alles goed verbranden, zonder residu


Dit klopt niet, ookal is de gewichts berhouding 75:15:10, als je een stukje neemt zitten daar niet zoveel moleculen, bereken maar eens, je zult zien dat er ongeveer 80% houtskool zit, 7% zwavel en 13% Kaliumnitraat(als ik het me goed herinner).
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...