Jump to content
PyroForum.nl

Vuurwerk op Nat. Geo.


Kauyon

Recommended Posts

Ik wist niet precies waar het neer te zetten, maar dit leek me de beste plaats.
Op National Geographic is er een programma over vuurwerk bezig.
Het gaat in op het maken en de techniek achter vuurwerk.
Ik neem het op, ik zal eens kijken of ik het van het weekend online kan gooien voor degene die het hebben gemist.
Ik hoop dat het interessant is =P.

Groet Kauyon

Link to comment

Ik heb hem ook bekeken. Over het algemeen vind ik het wel een aardige uitzending. Toch is bij het maken van de uitzending niet overal aan gedacht. Zo durven ze de naam van de sterke oxidator in flash niet te noemen, maar laten ze wel schaamteloos zien hoe een chloraathoudende ster wordt gecoat met wat volgens het commentaar bp is. Ik denk dat iedereen die weleens een chloraat met zwavel heeft gemengd en hier met een hamer op geslagen heeft dit wel uit zijn hoofd laat.
Over die flash wordt verder gezegd dat het enkel titanium als brandstof bevat. Deze compositie ben ik nog nooit eerder tegengekomen. Ik vraag me af of hier wel de juiste compositie wordt gegeven. Iemand die dit weleens geprobeerd heeft?

Link to comment

Ja over die flash vond ik ook uiterst merkwaardig.
Maar heb het internet afgespeurd en shimizu er nog eens op nageslagen en kan echt niets vinden.
Enige verklaring wat ik kan bedenken dat ze gewoon de flash compo niet willen geven.
Het waren overigens wel Titanium salutes.
Misschien doelden ze hierop?
Merk wel eens vaker dat zowel op Discovery als Nat. Geo. niet geheel de correcte informatie geven.

Groet Kauyon

Link to comment

Dat soort dingen kom je vaak tegen. Als je ergens geen verstand van hebt dan geloof je het wel maar ik zie dit soort dingen steeds vaker op tv.
Nat geo is ongeveer 1 maandje terug op mysterieuze wijze van de tv verdwenen bij mij dus zeg het maar als hij online staat.

Link to comment

Ja je hoort wel vaker zoiets, heb regelmatig discussies met vrienden over zulk soort dingen, natuurlijk kom ik dan over als "hij wil het altijd beter weten " :blush:

Bij de europese variant van dirty jobs vertellen ze dat er in buskruit kalium, nitraat, zwavel en houtskool zit. Veel succes als je daar water overeen flikkert en sinds wanneer bestaat nitraat als ongebonden en neutraal deeltje? :blush:

In de uitzending van gisteren zat ook weer zoiets, ze vertelden dat vuurpijlen konden fluiten omdat er een vernauwing aan het uiteinde van de buis zit. A. wordt het fluiten veroorzaakt door de oscilerende verbranding van een whistle compositie, en b noemen we zo'n vernouwing gewoon een nozzle.

Link to comment

Haha, dat met die vrienden herken ik wel. ''Ja, jij weet het natuurlijk weer beter met je pyro''.

Er zaten inderdaad flink wat foutjes in de aflevering. Dat met die flash was volgens mij express gedaan. Ik geloof dat die vent het ook gewoon zei zoals het vertaald werd dus ik neem aan dat ze gewoon geen flash-compo wilden prijsgeven (ookal is die gewoon overal op internet te vinden).

Link to comment

Ja zeker, het eerste deel was zeer boeiend.
Alleen jammer dat ze het weer over het exploderen van buskruit praten.
Heb ik echt zo'n hekel aan gekregen, terwijl bijna alle programma's zich er schuldig aan maken.

Als het goed is, is het thuis opgenomen.
Als ik morgen weer thuis ben ga ik eens kijken wat ik kan doen.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...