Jump to content
PyroForum.nl

Shells van 2009/2010


Pyrofanatic

Recommended Posts

Ziet er goed uit! Er gingen er volgens mij wel een paar shells wat laag af of niet? :P Aan de andere kant gingen er ook een paar, vooral de laatste, mooi hoog!

Die laatste was wel echt mooi, ik hou wel van dat nagloeien.

..En maar goed dat er niemand op die schommel zat bij die Waterfall. ^_^

Link to comment

Wat ik soms jammer vind aan toeschouwers zoals familie is: ze weten niet echt welk effect je wilt bekomen vinden het zoiezo mooi, ook al gaat iets niet zoals gepland.
Deze reacties vind ik ook hier terug.
@ nightfox; dit is niet professioneel...
@ tijm; dit zag er niet zo goed uit...
Zeer jammer van je vertragingen die zeer verschillend zijn en de lift die zeer verschillend is, ik denk niet dat dit de bedoeling was. Symmetrische breaks heb ik ook niet gezien.
Hoe maak je je delay? En wat is er gaande met die lift?
Ik maak mijn wilgenmeal telkens met dezelfde houtskool, waarvan ik vorig jaar meteen enkele kilo's gemaakt heb. Zo bekom ik altijd zo goed als dezelfde kwaliteit pulverone.
Sorry dat ik hier niets positief over te vertellen heb, maar dit is duidelijk het resultaat van onvoldoende kennis/inzicht in het maken van shells. Je had beter eerst een aantal dummyshells afgeschoten, dan ging je zien dat er iets mis was met je lift en dit kunnen aanpassen en zo ongeveer overal dezelfde hoogte bekomen.
Ook heb je geen genoeg aandacht besteed aan het pasten en de delay van de shells, betrouwbare spolettes zijn niet moeilijk te maken.

Vat deze post niet verkeerd op: ik wil enkel zeggen dat je met wat meer voorbereiding en slechts evenveel werk aan je shells zelf (buiten het pasten dan), je een veel mooier resultaat kon bekomen. Als je in staat bent dit te maken ben je zeker in staat een professioneel ogend resultaat te bekomen!

@ pyromaniak/pyrofanatic: Wat kan helpen om consistente lift te bekomen is eerst al je pulverone maken, dit in een pot doen en roeren/schudden/in mill steken.
nog betere oplossing: probeer zoveel mogelijk houtskool in een keer te maken en van dezelfde houtsoort, zo blijven brandtijden van spolettes/pulverone zo goed als gelijk. Dit in de veronderstelling dat je de rest van de technieken (correct afwegen, millen, pulverone maken) al onder de knie hebt.

Link to comment

Hm bonkers je eerlijkheid bevalt me zeer. Je vat zeker de essentie goed samen, zodat de bedoeling van een filmpje plaatsen terug aan de orde is: commentaar krijgen voor verbetering.

Ik kan nog een nucance toevoegen, de camera angle hier gebruikt is geschikt voor hele grote kalibers. Maar is niet adequaat voor 2inchjes & dergelijke. Mits een goede camera angle was het al niet zo pijnlijk duidelijk dat de shells laag kwamen.

Ik heb wel een goed puntje of 2 gezien, dus keep up the good work.

Link to comment

Bedankt :P

Sommige van mijn shells gingen wat laag, dit komt omdat ze niet allemaal met de zelfde pulverone zijn gemaakt. Ik had namelijk niet genoeg willow C meer.
Maargoed de camera was eigelijk geplaatst op zo'n afstand voor de 6" shells. Waardoor het lijkt alsof de 3" erg laag gaan, Wat danny al zei.
@ExplosiveCoek
Die visco timing is idd er matig. Ik had er ook nog 10 ruby red shells in gedaan maar die zijn blind geschoten, waarschijnlijk omdat deze in de onderste laag van de shell zaten.

en uh bonkers, sorry maar je komt in mijn ogen mischien iets "te wijs" over. Ik weet heus wel hoe ik shells moet timen etc, en in 2 inch shells ga ik geen spollette's gebruiken...
En Symetrische breaks heb ik juist te goed. Ik schiet namelijk alles blind, en in ball shells heb je dan wel een symetrische break. Alleen in de multishots ( cylinder shells gaat dit wat lastiger.
En over lift, tja sommigen gingen laag, maar dat wil niet zeggen dat ik onvoldoende kennis heb. Ik heb jou nammelijk nog geen 6" zien schieten. Niet dat je daarmee gelijk prof oid bent, maar dan heb je in mijn ogen toch wel enigzins inzicht in wat je doet.
In mijn ogen zijn er trouwens maar 2 dingen die echt te laag gaan. Die 3" Cylinder D1 shell, en die 3 D1 shells tegelijk. voor de rest gaat alles op een juiste hoogte.
En over kilo's pulverone opslaan begin ik ook maar niet ^_^ niet het meest verstandige wat je in huis kunt hebben lijkt me.
Trouwens wat weet jij over mij mbv het maken van shells ? dat er niet echt goeie shells tussen zaten wil niet zeggen dat ik geen goeie shells kan maken. Na 3 jaar deze hobbie, weet ik zelf heel goed wat er fout is gegaan, en wat ik er aan moet veranderen. Dat maakt dit ook amateur pyro, en daarom is het een hobbie. Maar ga er alsje blieft niet zo wijs over doen, en zeggen dat ik geen inzicht in deze hobbie heb.

@ Pyromaniak
Dat geknal voor de inserts zijn Crossette's die afgaan, alleen zijn deze niet hellemaal goed gelukt want ze gaan niet tegelijk. En ze zijn eigelijk te klein voor een 6" Shell

groeten

Edited by Pyrofanatic
Link to comment
×
×
  • Create New...