Jump to content
PyroForum.nl

Doodenge bommen in Zwolse wijk


KAS freak

Recommended Posts

Het is weer raak hoor,

Een man in Zwolle blies zijn schuurtje op met een zoutnitraatbom,
Er zijn geen doden of gewonden gevallen, en de man is aangehouden.
Lees verder op:Stentor-man blaast schuurtje op

En of dat nog niet erg genoeg was vertelde de man die aangehouden werd waar hij het zoutnitraat vandaan had gehaald.
Hij had het van een 51-jarige Zwollenaar die in de buurt woonde, de politie ging er op af en deed huiszoeking.
er werden zulke enge explosieven gevonden in de woning van de man, dat de EOD ze niet durfde te vervoeren.
ze werden op een veldje in de buurt tot detonatie gebracht.
Lees verder op: Stentor-doodenge bommen in Zwolse wijk

je zult er maar naast wonen...

Link to comment
Iedereen die de stentor ooit heeft gelezen weet dat het een niet betrouwbaar ondermaats stuk media is. Ik zou er in het vervolg maar niet teveel meer van citeren. ^_^

Zout-nitraat bom? Vast iets met ammoniumnitraat, aan de schade te zien.


Edit: aiai... nee... ik vergiste me, dacht dat er LoSalt busjes lagen maar is gewoon Jozo maar toch... Edited by pdfbq
Link to comment

Als de stentor echt zo onbetrouwbaar is dan mijn excuses,
maar aan de schade te zien is er toch echt wel een flinke explosie geweest.

Ik vond het ook al zo gek, ik had nog nooit van zoutnitraat gehoord, misschien dat dat zout er bijzat voor de kleur?
Zout geeft geloof ik een wat rood-oranje vlam, of heb ik het nu mis?

Link to comment

Zoutnitraat....
Wow dat is echt interpretabel.
Op die leeftijd zulke domme dingen doen, haha.
Nu is het volgens mij ook zo dat de EOD niets wil vervoeren per definitie en alles "on-site" det.

Lege vaatjes zout... wtf
Misschien een chloraat cell ofzo, ik snap er echt geen zak van.
Wat is zoutnitraat, google geeft helemaal niets terug.

Edited by Guest
Link to comment

HAHAHA google geeft niks terug.
Het is gewoon een verkapte manier om het beestje niet bij naam te noemen.
Kaliumnitraat, ammoniumnitraat, bariumnitraat en strontiumnitraat zijn ZOUTEN

M.V.G. Jason
Leander was tenminste wakker vandaag

Keuriger nederlands was geweest : Een Nitraatzout

Edited by Jason
Link to comment

Niets aan te doen maar zulk nieuws zal anderen toch wel afschrikken zo'n ding te maken. Als ik zo dom zou zijn om een pijpbom te gaan maken zou ik na dit nieuws te hebben gehoord toch zeker zijn gaan twijfelen. Maar ondanks dat zullen er nog genoeg gekken zijn die zoiets gaan maken en daarmee vingers oid kwijtraken.

Link to comment

Tja, ik probeerde zo'n kerel bij mij op school ook om te praten. Die sloeg de uiteinden zelfs dicht met een hamer. Ik zei hem dat hij hartstikke gek was en dat het nog eens ziekelijk veel werk was ook om al dat commercieel vuurwerk te slopen. Het enige antwoord dat ik kreeg was: maakt niet uit, die knal is echt geweldig...

Link to comment

Wat achtelijk, ik woon pakweg 20km van Ulft af, heel triest, daar zijn wij met zen allen de dupe van. En wat die jongen betreft: hij betaald de zwaarste prijs, hij zal de rest van zijn leven de littekens van zijn stommieteiten bij zich dragen..

Ik snap nog steeds niet waarom ondanks alle waarschuwingen nog steeds van die schoffies hun verstand verliezen ^_^.

Het rotte eraan ook nog is dat het wel in de telegraaf staat, naar mijn mening echt een debiele sensatiekrant, 90% van 'niet nadenkend Nederland' leest die krant. Natuurlijk zijn er gelukkig uitzonderingen...

[offtopic] Oja, ik wens iedereen in elk geval vast prettige feestdagen! [/offtopic]

Edited by pyrobass
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...