Jump to content
PyroForum.nl

Klein pijltje :)


Recommended Posts

Een van de eerste pijlen die ik heb gemaakt :) . Onder andere voor het profielwerkstuk van school, maar natuurlijk voor het grootste deel omdat het leuk is.

Omdat mijn ervaring met het maken van vuurwerk beperkt is ben ik klein begonnen met een vuurpijl met wat crackling flying fish fuse. De motor bestaat uit 18gram KNO3 + C12H22O11(tafelsuiker dus) gemengd in de massaverhouding 2:1 . Nozzle van bentoniet, 3,5mm.

Anyway: filmpje :)

Edited by Alexy
Link to comment
Leuk pijltje :)
Lijkt erop dat het nog redelijk hoog komt ondanks z'n hoek.


Thanks :) . De pijl kwam aardig hoog ja, had ik niet verwacht.

Overigens een slechte locatie uitgezocht om het af te steken mocht het iemand opvallen. Tegenwoordig fiets ik naar een open plek om te stoken..
Link to comment

Ziet er goed uit!
Kan je wat meer specs geven van de motor? Heb je de KNO3 en suiker samengesmolten of in poedervorm in de buis geramd?

Nog een aandachtspuntje: zorg dat je gezicht niet in beeld komt...

Link to comment
Ziet er goed uit!
Kan je wat meer specs geven van de motor? Heb je de KNO3 en suiker samengesmolten of in poedervorm in de buis geramd?

Nog een aandachtspuntje: zorg dat je gezicht niet in beeld komt...


Thanks :P !

Ik heb het in poedervorm in een buis geramd (eerst met een vijzel bewerkt). Ik zal volgende keer even het een en ander meten want ik heb nu een a4'tje dubbel gevouwen en om een drumstick heen gerold, wat duct tape eromheen en dat was de buis. De drumstick dient dan uiteraard ook als perfect passende rammer :) . Ik heb alleen de diamater van de buis; 1,44 cm. Ik ga als ik ben opgeknapt (griepje te pakken) weer aan het werk en dan zal ik is een meetlat erbij pakken en hier en daar wat foto's maken.

Gezicht niet in beeld is wel een goeie overigens, zal hem onthouden :) .
Link to comment
Het slaat ondertussen wel aan hè, die griep

Komt zeker omdat je die drumstick vervolgens in de oven hebt gestopt en opgegeten?:) Kip is ook slecht voor je


Ja klopt ik krijg altijd zo'n trek van vuurwerk bouwen, had het ook eerst met vissticks geprobeerd omdat vis zo gezond is maar dat wou niet echt D: !
Link to comment
×
×
  • Create New...