Jump to content
PyroForum.nl

Afscheid

Bass

Recommended Posts

Posted

Hallo allen,

Helaas moet ik afscheid nemen van mijn geliefde hobby 'pyrotechniek'. Ten eerste omdat mijn werkplaats een verbouwing krijgt en ik niet wil dat een aannemer mijn mealpowderpaleis ziet. En ten tweede, een beetje omdat het redelijk veel tijd in beslag neemt. Ik sluit mijn hobby af met een aantal 3,5" shells waar gauw zo'n 250 à 350 gram compo's in gaat zitten, je begrijpt de tijdrovendheid. Om het af te leren heb ik twaalf shells gemaakt waarvan ik er een aantal op film heb, zie hieronder. Ik heb er erg van genoten en zal in de toekomst vast weer eens beginnen, m'n overige chems houd ik daarom nog.
Ook houd ik het forum nauwlettend in de gaten voor nieuwe topics en mooie filmpjes.

Allen veel plezier en doe geen domme dingen :D

Posted

Jammer dat je stopt. Ik ben ook gestopt na nieuwjaar omdat het bij mij ook veel tijd in beslag nam, de kriebels zijn er echter weer gekomen en heb dan ook al wat dingetjes gedaan. :D

Welke compositie was die silver van het 1e filmpje?

Posted

Jammer dat je stopt.
Ik moet er van men ma mee stoppen net nu het zo goed gaat :D ze vind het niks al dat gekloot met vuurwerk. maar als ze weg zijn dan is het feest :D

ps: mooie shells man en lekkere knal :D

Posted

Thx allemaal :D

De silver compo is 44 Al, 44 KNO3, 6 S en 6 dex. Lekker veel silver met deze compo en vrij goedkoop ook.

Posted (edited)

Ben bang van niet, in die verhouding krijg je dan flash. Mischien als je de hoeveelheid Al verlaagd en hoeveelheid S opkrikt. b.v. 10 Al, 70 KNO3, 15 S en 5 dex. Ik verzin maar wat. Maar dan nog is GD veel te reactief ben ik bang, geen ervaring mee.

Edited by Bass
Posted

Dkill heeft dat ooit eens gedaan denk ik, german dark in die silverfalls. Ik dacht dat het net makkelijker aanging dan. Maar euhm zonde van German dark hé :D

Posted
kan je ook german dark gebruiken voor die silver stars? ik heb namenlijk geen AL

Ik had laatst ongeveer de helft van de AL in deze comp vervangen door GD, omdat dit dan makkelijker ontbrand.
Dit werk nog steeds goed maar je stars hebben nog wel een prime nodig.

Ik kan trouwens geen van de filmpjes bekijken omdat er iets mis is met de bronfilter van het bestand :D
Posted

Of google ff op allcodecs. Ik heb een codeck pack waarmee ik echt álles kan afspelen, ook quicktime bestanden e.d.

Posted

Ik gebruik mozilla firefox en bij mij en mijn broer doen heel veel filmpjes het niet en op dit forum doet helemaal niks het.
Daarom gebruik ik maar internet explorer voor filmpjes te bekijken.
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Posted

Dat ligt iig niet aan je firefox pyromaniac. Ik gebruik FF al erg lang en kan alles op dit forum goed zien / bekijken. Ook bovenstaande filmpjes.
Mijn complimenten trouwens voor die shells, mooi werk.
Jammer dat je stopt, maar we zullen je nog wel een terugzien gok ik zo.

Gr33tZ

Posted

Prime is gewoon MP, nooit problemen met die compo gehad iig. Ik gebruik MCGS (mealcoated grass seeds) en 3g flash KClO4/Al 70/30 grove mesh Al.

Posted

Hele mooie shells! :D

Ik had al een tijdje geleden van je gehoord dat je ging stoppen, maar had dit topic niet gezien. Wel jammer dat je ook stopt, ik weet echter zeker dat het ooit een keer weer naar boven komt :D Zelf ben ik ook gestopt, voorlopig blijft dat ook zo maar misschien ergens in de toekomst dat ik weer begin met de hobby :D

• 4 months later...
Posted

ik was zelf ook gestopt. maar na een jaar of 5 ging het toch weer kriebelen.

ik ben nu weer alles aan het verzamelen en uit het stof aan het trekken.
ik heb er weer zin in.

dus bass. je weet nooit.
ik kan je vertellen dat het vanzelf weer gaat kriebelen na een tijd.
tot in de toekomst.

chemical cook

p.s. mooie shells. zeker die ruby ring.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...