Jump to content
PyroForum.nl

red ruby en emerald green


Recommended Posts

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Ericz

Dat zorgt er toch voor dat het velen malen heter word ? We praten nu juist wel steeds over meal ? Maar wat vinden jullie nou meal ? Meal om sterke pulverone van te maken ? Of even snel 3 uur millen ?
Zit wel een groot verschil in toch ? Qua snelheid enzo dan . Ik denk dat je met green mix en Al ook heel veel aan kan krijgen en dat die ook altijd aangaat , aangezien het opp veel groffer is !

Link to comment

Nog een tip, je moet er sowieso voor zorgen dat je een stuk tissue tussen de sterren en je burstingcharge doet. En prop daarna de ruimte tussen de sterren niet vol met meal! De lucht die er tussen zit moet je juist hebben. Hierdoor kunnen de 'vlammen' van de burstingcharge kruipen en zo de sterren ontsteken.

Sowieso blijven de sterren dan mooi langs de rand zitten en raken niet vermengd met de burstingcharge zodat je een mooiere break krijgt.

Het klinkt heel logisch, maar je moet er maar net even rekening mee houden! :D

Edited by Bass
Link to comment
Guest Ericz

Dat is gewoon een kwestie van geduld , op kamer temperatuur moet het wel drogen , eerste de cores rollen , die zoiezo lekker laten liggen tot ze kijhard zijn daarna verder rollen .
Als ik ga rollen laat ik ze lekker 1-2 weken liggen maakt mij niks uit in die tussen tijd kun je weer andere maken of pulver of weet ik het wat !

Ow ja en een stuk tissue is veels te dik , je moet van die zakdoekjes hebben van solo die hebben 4 lagen dan pak je 1 laagje ervan waar je bijna zelfs doorheen kunt kijken , sterk genoeg om je stars apart te houden en de vlammen gaan er heel makkelijk doorheen.

grtz.

Link to comment
Ow ja en een stuk tissue is veels te dik , je moet van die zakdoekjes hebben van solo die hebben 4 lagen dan pak je 1 laagje ervan waar je bijna zelfs doorheen kunt kijken , sterk genoeg om je stars apart te houden en de vlammen gaan er heel makkelijk doorheen.

grtz.


Is dit niet een beetje over dreven. Als je goeie pulverone hebt. Brand dit gemakkelijk door de tissue heen.... Ik gebruik gewoon een zakdoek en het werkt altijd...
Link to comment

Ik gebruik ook altijd 1 laagje van een tissue of wc-papier.

En Miech, je hebt het weleens eerder gezegd dat de sterren pas buiten de shell onsteken. Maar dat betwijfel ik ten zeerste. Hoe weet je dat dit pas buiten de shell gebeurt? Door dat slow-motion filmpje van die vuurpijl?
Juist de reden dat je goed moet pasten geeft aan dat de inhoud van de shell langere tijd bijeen gehouden moet worden zodat de sterren door de hoge temperatuur worden onstoken. En dus de sterren ín de shell al ontbranden. Maar mischien heb je een duidelijke verklaring waarom dit buiten de shell gebeurt.

Link to comment
Guest Ericz
Is dit niet een beetje over dreven. Als je goeie pulverone hebt. Brand dit gemakkelijk door de tissue heen.... Ik gebruik gewoon een zakdoek en het werkt altijd...


Ja maar uitgaan van het beste is toch beter ? Ik bedoel het is een kleine moeite en ik doe het liever om meer zekerheid te hebben :D Is ook maar een tip voor de lazy ppl zou ik het dan afraden ^^ Het brand er vast wel doorheen alleen vast wel wat minder snel? Hoe dunner hoe beter ! Dat moet wel.
Link to comment
Guest Ericz

Goed je krijgt je gelijk ?! Daar gaat het alleen om zeker ? En niet meer om de tips. Ik ga liever bij bouwen voor het beste dus dan noem ik het maar zo.

Edited by Ericz
Link to comment

Rustig kerel.. :D Ik wil alleen duidelijk maken dat het bij grote kalibers niks uit maakt. Want dan gaat er zo veel pulverone in(boven de 20 gram) dat het er gewoon zeer gemakkelijk door brand(knalt). En als je goed paste blijven de stars ook langer binnen en gaan ze gewoon aan hoor. Just take it easy :D

Link to comment
Guest Goner

Hmmm, geduld is een schone zaak eric! :D

Nou vroeg ik mij af hoeveel lagen (wc papier oid bestaat meestal uit meerdere lagen) jullie tussen de burst en stars doen.

Link to comment
Guest Ericz

True true , ik zit zelf ff in een dip school gaat k*t en geen werk dat is ook k*t en ook nog eens schulden dus ben licht op me grote teen getrapt :D
Had het ook anders moeten typen sorry he ^^

Ik doe gewoon 1 laagje van solo papier , zakdoekjes voor het opvangen van het snot uit je neus :D

Het zal vast wel allemaal afgaan ^^ maar ben zo bang dat het misgaat :D

grtzzz

Link to comment

Sorry nu pas gezien dat het onsteken van sterren hierop neerkwam.

En Miech, je hebt het weleens eerder gezegd dat de sterren pas buiten de shell onsteken. Maar dat betwijfel ik ten zeerste. Hoe weet je dat dit pas buiten de shell gebeurt? Door dat slow-motion filmpje van die vuurpijl?
Juist de reden dat je goed moet pasten geeft aan dat de inhoud van de shell langere tijd bijeen gehouden moet worden zodat de sterren door de hoge temperatuur worden onstoken. En dus de sterren ín de shell al ontbranden. Maar mischien heb je een duidelijke verklaring waarom dit buiten de shell gebeurt.


Heb je ooit een shell casing terug gevonden? Ik heb hier nog nooit resten in gezien van sterren die aan de binnenkant zijn ontstoken/opgebrand.
Er zijn wel meerdere slow-motion filmpjes die dit standpunt ondersteunen.

De meeste sterren hebben ook een zeer goede priming laag rond omdat het in de shell allemaal zeer snel gebeurt.
Deze priming zal ook pas aangaan wanneer de ster de shell is aan het verlaten.(Als de ster snel tot 1meter ver van de center of break geraakt (te hevig breaken) zal deze niet meer kunnen ontsteken.)

Het pasten dient dan volgens mij voor de boeket breedte optimaal te maken, overal rechtlijnig te breaken.
Link to comment

Tot 1 meter zeg je, dus dat betekent dat de lucht tot op 1 meter rond de shell boven de, neem, 1000 graden zou liggen zodat de sterren daarin ontbranden?

En je zegt dat je nog nooit resten hebt teruggevonden van sterren aan de binnenkant van de shell. Daarna zeg je dat het in de shell allemaal zeer snel gebeurt dus verklaar je zelf hoe het komt dat je geen resten terugvind.

Waarom zou het niet gewoon logischer zijn dat de sterren tot onsteking ! komen ín de shell door direct contact met de ontstane vlammen of hete gassen van de pulverone of ander breaksas.

Edited by Bass
Link to comment

Ik weet niet bij welke sterren bij welke temperatuur ze onsteken. Die 1Meter was maar voor een voorbeeld te geven, op 1Meter van je break punt zullen ze niet meer ontsteken.

Ik heb nog nooit zwart gebrande puntjes van de sterren terug gevonden in een casing wat op de grond ligt na het schieten van die shell.
Heeft iemand anders ooit resten van sterren gezien op de karton?
In een shell gaat het niet snel, zeer snel tot giga snel of hoe mag ik dat zeggen?Je break sas heeft ongeveer een uiteenzettingsvermogen van X 3000 !
(theoretisch : als je een 2" (5cm Diameter) afsteekt heeft deze een break van 15M, dit is niet overdreven.)

Ze ontsteken niet in de shell omdat je breaksas te snel zal opgebrand zijn, de hete gassen van deze breaklading zullen je sterren doen ontsteken.

Link to comment

Ok dan :D Ze zullen nét iets buiten de shell ontbranden, vlak na de break. Maar dat zal niet verder zijn dan een paar centimeter, de gassen koelen zeer snel af natuurlijk. Ik ga opzoek naar een duidelijk filmpje van een shell in slowmotion! Mischien dat jij er al een hebt gevonden.

Link to comment
In een shell gaat het niet snel, zeer snel tot giga snel of hoe mag ik dat zeggen?Je break sas heeft ongeveer een uiteenzettingsvermogen van X 3000 !
(theoretisch : als je een 2" (5cm Diameter) afsteekt heeft deze een break van 15M, dit is niet overdreven.)

Ze ontsteken niet in de shell omdat je breaksas te snel zal opgebrand zijn, de hete gassen van deze breaklading zullen je sterren doen ontsteken.

My friend, je moet wel in volume rekenen. Denk eens na, heeft een bal met een diameter van 15m 3000x zoveel inhoud als eentje van 5cm? Nope.
En sowieso heeft de diameter van de vuurbal nieteens veel te maken met het uiteenzettingsvermogen.

Ik sta overigens achter de bewering dat de stars al voldoende verhit worden voordat de casing volledig doorgebroken is. Edited by Hardcore Bob
Link to comment

Ik zat laatst eens te denken aan een nieuwe methode van onsteken. De gangbare manier is ervoor te zorgen dat de spollette of lont de breaklading in het midden aansteekt. Op deze manier breidt de explosie zich van binnen naar buiten uit. Mijn gedachtengang was dat er daardoor al druk op de sterren ontstaat, en deze naar buiten worden geslingerd, vóórdat deze ontstoken zijn.
Zou het geen 'betere' manier zijn door b.v. de spolette of lont te laten uitkomen bij de sterren (die mogelijk met een snelbrandend sas daartussen aan elkaar verbonden zijn) en zo de explosie/vlammen van buiten naar binnen optreedt. Zo zijn de sterren dus al ontstoken voordat de breaklading afgaat.

Iemand die zich in dit standpunt kan vinden? Of ideeen heeft :D

Edited by Bass
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...