Jump to content
PyroForum.nl

Black Powder Cannon


just_lars

Recommended Posts

Ik ben het met danny eens, maar je snapt nog niet eens hoe je een KAS rookbom maakt en welke chems je daarvoor nodig hebt. Dus het lijkt me sowieso niet slim om dan al meteen hieraan te beginnen (zie post op het forum van HSLAB!)! :o

GRTZ Lennard

PS je kan ook gewoon via paypal betalen op pyrocreations.com

Edited by lennard
Link to comment

En er nog even bij vragen, wat ga je dan precies in je kannon steken. Moet je niet eerst snelle meal leren maken?

@hieronder tuurlijk maak je het zelf :o wat is de bedoeling van de hobby!
@pjee ok ik ben benieuwd, want anders is jou post ook lekker onnuttig.

Edited by danny db
Link to comment
Alles is mogelijk, maar ik zie niet in waarom je daar zo veel geld wil aan geven?

Als hij het nou leuk vindt om met kanonnetjes te schieten...
Ik ben het met danny eens, maar je snapt nog niet eens hoe je een KAS rookbom maakt en welke chems je daarvoor nodig hebt.

Hoe zie je dat na die ene post? Iemand eerste post op dit forum hoeft niet zijn eerste ervaring in de pyrotechniek te zijn. Integendeel zelfs.
PS je kan ook gewoon via paypal betalen op pyrocreations.com

Daar heb je dus een creditcard voor nodig en hij heeft net gepost dat hij die niet heeft.
En er nog even bij vragen, wat ga je dan precies in je kannon steken. Moet je niet eerst snelle meal leren maken?

Zie twee quotes naar boven, waarom zou hij dat niet kunnen?



Misschien dat ik iets mis en dat "just_lars" een dubbelaccount is en dat hij eerder bewezen heeft een randdebiel op wieltjes te zijn, anders vind ik dit wel erg veel, overbodige, bevooroordeelde posts...



[Edit]Over overbodige posts gesproken... :o Sorry, ik zou zo snel geen adres voor kant-en-klare kanonnetjes weten. Edited by Pjee
Link to comment
Hoe zie je dat na die ene post? Iemand eerste post op dit forum hoeft niet zijn eerste ervaring in de pyrotechniek te zijn. Integendeel zelfs.


HSLab

Als je dat topic even verder leest weet je al meteen meer, ik neem aan dat hij ook zijn eigen meal zal gaan maken. :o

Grtz Lennard
Link to comment
Ik ben het met danny eens, maar je snapt nog niet eens hoe je een KAS rookbom maakt en welke chems je daarvoor nodig hebt. Dus het lijkt me sowieso niet slim om dan al meteen hieraan te beginnen (zie post op het forum van HSLAB!)! :huh:

GRTZ Lennard

PS je kan ook gewoon via paypal betalen op pyrocreations.com


Was ik niet. Mijn broertje maakt nu ook de eerste stappen op het mooie pyrogebied.
En het leek hem leuk om met een rookbom te beginnen. Hij had het alleen niet goed gekeken op het internet.
En toen ik even niet oplette heeft hij op mijn pc dat topic geopend. Onder mijn gebruikersnaam.
:o


Edit: Inmiddels heb ik geholpen om een goede rookpot te maken. Maar hij heeft nu wel geeleert dat je er wel met respect mee om moet gaan.:D Edited by just_lars
Link to comment

Soieso vind ik iemands gedrag op andere fora totaal niet boeiend. Zolang hij niet HIER bewezen heeft

een randdebiel op wieltjes
te zijn vind ik het niet nodig hem af te branden.

Verder vind ik zijn vraag best netjes, hoewel ik niet zou weten waar zo'n apparaat hier te bemachtigen. Wellicht is zelf fabriceren een optie. Het ontwerp doet mij denken aan een mooi uitziende mortierbuis met wieltjes. :o

Waarom zijn interesse hierin? Het lijkt mij een veilig en leuk alternatief om, zonder met flash te kloten, stevige klappen te maken. Ik weet van een soort thunderpots dat die echt ZIEKE knallen maken. En dat alleen met een beetje snel MP/BP/Pulverone.
Gr33tZ
Link to comment

Maar ik wil eigenlijk ook weer iets horen van Lars zelf... Ik heb al een antwoord gegeven op een van zijn vragen:

PS je kan ook gewoon via paypal betalen op pyrocreations.com


Je kan ook gewoon het verschuldigde bedrag overschrijven naar je paypal account, of je koppelt zelfs je bankrekening aan je paypal account. Hierdoor wordt het een soort creditcardsysteem. Het verschuldigde bedrag wordt gewoon (zonder extra kosten) van je bankrekening afgeschreven.

Ik hoop hierbij genoeg geïnformeerd te hebben. :o
Link to comment

Wat een gezeik zeg.

@ Just_lars, je kunt met je postbank rekening gewoon geld op je paypal account storten. Dit heb ik ook wel eens gedaan en het werkt erg makkelijk. Het kost je alleen wel 5% of zoiets. Dan kun je als je het de 40 euro verzendkosten waard vind gewoon bestellen in de vs.

Maar, zoals al gezegt, je kunt deze dingen gemakkelijk zelf maken. Ze hebben maar een diameter van een millimeter of 14, dus daar kun je echt wel metalen buizen voor vinden.

Link to comment

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Ik ben best wel bereid om er wat geld voor neer te leggen.
Alleen die 40 € verzondkosten zijn me net ff iets te veel.
Daarom starte ik dit nieuwe topic.
Om te kijken of je deze dingen ook in NL of ergens anders in de buurt kon kopen.
Maar dat kan blijkbaar niet.

Mocht iemand toevallig nog zo'n ding in zijn schuur hebben staan, stuur me dan een PM. :o

Alvast bedankt,

Lars

Link to comment
Wat een gezeik zeg.


Maar, zoals al gezegt, je kunt deze dingen gemakkelijk zelf maken. Ze hebben maar een diameter van een millimeter of 14, dus daar kun je echt wel metalen buizen voor vinden.



Mocht iemand toevallig nog zo'n ding in zijn schuur hebben staan, stuur me dan een PM. :o


Dus zoals er al een paar keer is gezegd, pak gewoon een lekker stevige koker. Maak de onderkant dicht en desnoods schiet je er een tennisbal uit o.i.d.

Een kanon is niets meer dan een buis waarin wat BP wordt gestopt + een kogel die voor flink wat drukopbouw zorgt.. Om het maar ff heel simpel uit te leggen.
Link to comment

Als het je puur om de knal te doen is, zou ik een grote prop papier pakken deze in de opening van je kanon(-achtig iets) rammen en deze vervolgens wat verder naar binnen duwen. Gegarandeerd een hele zware doffe knal. Zorg wel voor een hele dikwandige buis! Bijvoorbeeld 8cm Od en 2cm Id. Als je hiervan de onderkant dicht wilt lassen moet je een as pakken die precies, maar dan ook echt precies in je opening past, het liefst nog door deze wat te moeten rammen. Neem hier ook een ruime marge aan 5 tot 10 cm bijvoorbeeld. Deze erin lijmen en later een stevige lasnaad er omheen leggen.
Test je apparaat wel eerst uit en daarbij ook de kracht van de meal/pulver/BP. Niet gelijk een dikke prop erin rammen maar gooi er eerst maar eens een bodempje vol in en een losse prop voorin de loop of buis.
Je moet natuurlijk wel weten waar je mee te maken hebt.

Tennisballen zijn hierbij projectielen als je ze afvuurt. Papier zal niet zo ver komen en daarbij ook een stuk minder schade aan kunnen richten mocht het iets raken.

Mocht je een dikwandige buis zoeken, dan zou ik misschien iets voor je kunnen betekenen. Laat het me maar weten (PM).

Jan

Link to comment
  • 5 months later...

BB's schieten op verbranding? Origineel, dat moet ik je wel nageven. Maarja het gaat om de knal he.

Mijn broer heeft zich de afgelopen jaren enorm lopen verdiepen in "kanonnen", momenteel kan hij vol-automatisch stalen BB's schieten met een pneumatische gun. Hij schiet met ongeveer 8 RPS, maar hoe meer RPS hoe meer kans op een mis- of dubblefeed, dat is dat er geen nieuwe kogel in de loop wordt gedrukt of dat er 2 tegelijk in worden gestopt.
Fantastisch om je targets mee te molesteren. :D Als je maar een goede backstop heb. Aangezien onze ballmill nu zwaar is ingedeukt. (Het alu frame)

Edited by Hardcore Bob
Link to comment
  • 1 month later...

Heey lars,

Ik heb wel zo'n ding liggen in de schuur ja, maar 1 na deel ik hij is heel oud en nog al vast geroest dus werk niet meer zo goed.
Ik wil hem liever niet verkopen ik heb hem van mijn opa gekregen, maar ik zal eens vragen hoe hij er aan komt.
Als je ooit op vakantie gaat naar Italie, ga dan naar zo'n oud (historisch) stadje, meestal hebbe ze daar een wapen winkel met zwaarden, bogen en dat soort spul daar heb ik ook een keer een kannonetje zien staan.
Nog 1 tip: in de franse stad Carcassone zijn ook veel wapen winkels voor dit soort stuff.

Groet, PyroPowerZ

PS. als je toch in Carcassone bent moet je echt in het spookhuis daar gaan, is echt heel leuk :D

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...