Jump to content
PyroForum.nl

Boorzuur In Flash


programa

Recommended Posts

in het forum staat wijnig over boorzuur toevoegen in flash zoner het maken van AL poeder.

Ik wil boorzuur toevoegen in kalium nitraat flash om het stabiel te houden maar wat is de beste manier om het te doen. Om het boorzuur samen met aluminium in water/alcohol op te lossen en te laten drogen en dan aan de KNO3 / S toe te voegen of hebben jullie een andere betere manier?

Edited by programa
Link to comment

O zeker wel. Ik gok dat jouw kaliumnitraat niet zomaar door een 400 mesh zeef heen valt. Daarnaast kun je met de kogelmolen de kaliumnitaat, boorzuur en zwavel veel intiemer mengen dan je ooit zal kunnen doen met diaperen. De enige andere manier om je boorzuur zo goed door je kaliumnitraat te krijgen is de boel oplossen en indampen, maar dat lijkt me nou echt te veel moeite als het ook gewoon de molen in kan.

Link to comment

Sinds wanneer reageert een zwak zuur met aluminium? Aluminium lost ook niet zomaar op in citroenzuur of ascorbinezuur, terwijl dat al veel sterkere zuren zijn dan boorzuur. Daarnaast is boorzuur ook niet echt een zuur in de zin van dat het H+ afstaat, het neemt eerder OH- op. German dark is trouwens gecoat, anders zou het pikzwart zijn. Die coating maakt het behoorlijk resistent tegen diverse verontreinigingen en vocht, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken. Voor basen is dat overigens een ander verhaal, die reageren maar al te graag met aluminium.

@Hieronder: het is KClO4, kaa-cee-el-oo-vier :o .

Edited by miech
Link to comment

Ik gebruik atomized AL powder voor KNO3 , ik vind german dark te duur om aan de KNO3 toe te voegen.
Voor KCIO4 vind ik german dark een uitstekende keus maar daar voeg ik dan geen boorzuur aan toe.

dat indampen is IDD erg veel werk vooral met AN indampen ben je nog wel even zoet mee.
Michien dat het toch ff in de molen in gaat.

Ik wil trouwens boorzuur toevoegen om me KNO/S/AL juist stabiel te maken

Edited by programa
Link to comment
×
×
  • Create New...