Jump to content
PyroForum.nl

Stinger Rocket


Recommended Posts

Ik moet zeggen, ik merk erg weinig van het Al. Sterker nog, het eerste filmpje leek een stuk beter! Die heeft namelijk een langere thrust en een grotere "vuurregen" die eronder vandaan komt. Maar dat zal wel met de hoeveelheid meal te maken hebben.

By the way, kan iemand het principe van een stinger uitleggen? Ik kon namelijk erg weinig hierover vinden dat in verband met pyro stond. Wat ik wel aantrof zijn die stinger missles uit het leger. Ik neem aan dat de naam hieruit zijn afgeleid???

Is het soms zo dat een stinger een stinger is omdat de vinnen zo gedraaid staan dat hij om zijn as draait? Dat de raket daarom geen stok nodig heeft om hem verticaal te laten vliegen?

Edited by Hardcore Bob
Link to comment
  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Dat weet ik nog niet zo zeker,
mijn candy heeft tenminste altijd een redelijke core nodig gehad voor wat stuwkracht.
Dit lijkt me bij een stinger moeilijk te doen, aangezien je 'nozzle' aan de zijkant zit.

Of je moet voortijd een core boren, en vervolgens een snelgips/cement eindstop maken?

Link to comment
KLIK ^_^ KNO3/suiker werkt prima ^_^

Ik had 2 testjes gedaan, 1 met KNO3/suiker in een verhouding 60/40 en dat fijn gemalen in de koffiemolen (zie filmpje) en de 2e test met Rcandy alleen bij deze knalde de eindstop er gelijk uit dus dat werkt niet echt. Beide stingers heb ik precies hetzelfde gemaakt op de brandstof na dan.

Je ziet niet veel op het filmpje omdat hij echt super snel ging en nogal scheef omhoog dus daar moet ik nog aan werken.

De rede dat ik niet gewoon meal gebruik is omdat ik hier niet meer aan kan komen.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...