Jump to content
PyroForum.nl

Wilders


Guest

Recommended Posts

het kan best zijn dat m`n info niet klopt maarja met die media van tegenwoordig valt nog weinig te geloven en ik lees nooit de krant, sorry. Ik heb nog veel te leren en gelukkig heb ik hier nog alle tijd voor. Ik had ook geen argumenten gegeven, zoveel zin had ik nou ook weer niet in het schrijven van een betoog :) Ik ben het eens met Ener dat je je altijd moet openstellen voor verandering en dat veel moslims dit niet doen. (minds are like parachutes, they only work when they are open). Dat filmpje van Dumpert vond ik wel goed, die gozer heeft wel een punt over dat we minder respect moeten geven aan de islam. Als dit ook Geerts plan is dan is hij behoorlijk mislukt bezig.


(Offtopic: ik zal het stuk van Kees proberen te lezen. Idd wel raar gevoelens, volgens mij zit er ook een verschil tussen gevoelens die je in je eentje kan voelen en gevoelens die je in een groep kan voelen. Lastige vragen. Nihilisme is altijd nog een optie maarja dat vind ik ook zo makkelijke manier van je problemen oplossen, een soort vorm van zelfmoord eigenlijk. )

Edited by Willy
Link to comment
  • 3 weeks later...
  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik vond de edit nog best goed!
'k had een Windows Movie Maker-achtig iets verwacht, maar dit is toch al professioneel...

En hij maakt idd een punt.
Elke niet-moslim zou het hier sowiezo mee eens moeten zijn. :)
(film is toch nog behoorlijk objectief)

Edited by morpheus
Link to comment

Ik vind het een slechte film. Dat hij de beelden van 9-11 erin zal doen had ik wel verwacht. Net zoals londen. De beelden van al die lijken voegt niks extra's toe, net als het gehammer op terrorisme.

Maar vooral de de pagina beetpakken en het laten horen van een verscheurde pagina. De boodschap komt zeer duidelijk over. Hij kan dan wel zo leuk bijzetten dat het uit een telefoonboek komt, maar dat komt niet zo over.

Maar wat voor punt maakt hij dan? Dat is mij niet duidelijk.

Link to comment

Ik heb de film net ook gezien. Ten eerste had er wel een leeftijdsaanduiding bij mogen staan:P En ten tweede denk ik dat de mensen met die vieze beelden wel even met de neus in de feiten worden gedrukt...

Verder heeft Wilders nog een enorme blooper gemaakt lees maar:

Al kort na de publicatie van de film bleek dat Wilders in plaats van een foto van Mohammed Bouyeri, moordenaar van Theo van Gogh, een foto in de film had gezet van de Nederlands-Marokkaanse rapper Salah Edin.

Je zal op dat moment maar Salah Edin zijn :):)

Mvg,
Keesiej

Edited by keesiej
Link to comment

Slaat toch nergens op Kees, zijn boodschap is hier vrij overduidelijk dat de islam slecht is.
Nu kun je zeggen dat hij dat niet bedoelt, maar dan had hij een betere film moeten maken want dat draagt het wel uit.
Ik vind het ook aardig laag hoe hij het aanpakt, plak wat ranzige foto's van bloedende/dode minderheden achter elkaar en wat verwijzingen uit de Koran en je hebt een film. Dat kan ik ook nog allemaal wel verzinnen.

Link to comment

@Saind:
Al zou er slechts één zo'n regel in de Koran staan, dan nog zou dat hele boek verboden moeten worden.

Hij heeft groot gelijk dat het een haatzaaiend boek is. En hij valt ook niet alle moslims aan, alleen die moslims die de in het filmpje genoemde teksten ook aanbidden.
Hij heeft niks tegen moslims die zich AANPASSEN aan onze cultuur, zoals dat in Nederland gelukkig al bij de meerderheid van de moslims is...


@Gamekeeper:
Door al die ophef had Wilders z'n punt ook al bewezen. "We" zouden toch nks vrezen van een geweldloze cultuur?!

Edited by morpheus
Link to comment

Jammer hoor... Er is met deze film absoluut niets meer bereikt dan irritatie en heel veel onnodig commotie. Als Geert Wilders werkelijk de problematiek van extremistische moslims wil aanpakken slaat hij met deze aanpak de plank behoorlijk mis. Geert houd er erg van om over Moslims te praten, maar elke uitnodiging tot debat met moslims slaat hij in de wind. Wiggen drijven tussen bevolkingsgroepen en culturen helpt niemand verder, en werkt conflicten alleen maar in de hand.

Toepasselijke spreuk? :)

''Er zijn mensen van wie het praten op dolksteken lijkt, maar de tong van de wijzen brengt genezing. ''

Edited by Leander
Link to comment

Hij heeft inderdaad wel een punt. Ik vind het ook behoorlijk zielig dat hij beelden van 9/11 en 9/3 gaat gebruiken, maar als hij dat niet had gedaan had hij waarschijnlijk van veel mensen de opmerking gekregen dat ze er niet instonden en dat ze dat dom ofzo vonden.

De foto waarover jullie het hebben, kan ik maar één ding over zeggen en dat is dat iedereen fouten maakt! Alleen is dit een geweldig domme fout, zelfs een heel achterlijke fout! Volgens mij is hij ondoordacht en niet zorgvuldig te werk gegaan en heeft hij de laatste maanden meer aandacht aan de pers besteed dan aan de film zelf.

De 'film' waarover zoveel commotie ontstaan was en waarvoor iedereen bang afwachtte is naar mijn mening in mineur geeindigd met een grote flater voor zowel Balkellende als voor Wilders zelf. Let op mijn woorden, dit wordt een doofpotverhaal!

Het enige wat mij verontrust is het aantal moslims in Nederland, ik wist dat het erg was maar zo erg....

Edited by Guest
Link to comment

Ik had zelf een betere film in elkaar kunnen zetten die dit punt een stuk duidelijker naar voren zou brengen.
Compileer gewoon alle filmpjes van vlaggenverbrandingen en haatzaaiing jegens NL naar aanleiding van de film (die niemand gezien had) en zet er de kruiperige reacties van politici naast.

Gemaakt punt: De Koran wordt door veel mensen op fundamentalistische wijze geïnterpreteerd, en de NL politici laten zich bang maken door de uitspraken van Ahmed in Verweggistan.
2 vliegen in 1 klap en je hoeft er niet eens een item a la Hart van Nederland (veel gory beelden die bedoeld zijn om emotie op te wekken) van te maken.

Ik had meer van Wilders verwacht dan dit, maar misschien wordt dit wel goed ontvangen door het grote publiek (Hart van NL-kijkers/Telegraaf-lezers) en heeft hij daar op gemikt.

Edited by Treelover
Link to comment

Ik bekijk filmpjes altijd 2 of 3 keer want ik vind dat je men anders geen objectief oordeel kan vellen. Geloof het of niet, maar ik heb het filmpje nu 3x gezien en pas na drie keer begin je pas echt op de details te letten. De eindmontage, het geluid en vooral de beeldkwaliteit geven de film zelf een lage indruk.

Wilders en zijn team (voor zover dat dat bestaat) hadden naar mijn mening veel meer kunnen bereiken en wat minder aandacht aan de pers -vooral de telegraaf- moeten schenken zodat ze zich meer op hun 'core-business' hadden kunnen concentreren en dat is aan politiek doen want vandaag heeft hij zeker geen kiezers bijgekregen.

Ik denk dat zowat iedereen van respectabele leeftijd deze film in mekaar had kunnen flansen want ingescande krantenartikels + wat vage beelden met een slechte achtergrondmuziek achter mekaar zetten in een of andere moviemaker-achtige toestand kan elke mens als hij dat wilt.

Deze film zet mij zeker niet aan tot anders denken en vele anderen ook niet. Met het beeldmateriaal dat hij heeft / had, had hij veel meer kunnen bereiken. Het is gewoon op een zodanig slechte manier gepresenteerd dat mensen het gaan weglachen.

Kortom, Wilders wilde een problematiek - die er effectief is - aanpakken maar hij is hier alles behalve in geslaagd, case closed/

Link to comment
Hij heeft niks tegen moslims die zich AANPASSEN aan onze cultuur

Yeah right, als aanpassen blank worden, zonder accent praten en je geloof afzweren zou betekenen.

Het enige wat mij verontrust is het aantal moslims in Nederland, ik wist dat het erg was maar zo erg....

Erg?



De film zelf is trouwens lachwekkend, maar het waarom daarvan staat in dit topic al genoeg, lijk me.
Link to comment

Wilders houdt blijkbaar wel van arabische dingen, want ik hoorde opeens 'Arabische Dansen' uit de Notenkrakersuite van Tsjaikovski.

Ik moet zeggen dat hij op zich wel een punt heeft wat betreft de agressie uit de islam, maar dat hij 'de moslim' te veel over een kam scheert. Er zijn ook moslims die wél integreren, en die er géén terroristisch denkbeeld op nahouden. De meeste westerse moslims veroordelen aanslagen en noemen die manier van de ideologie verspreiden achterhaalt en keuren het af. Dit is iets wat ik een beetje mis in het filmpje.

Qua camerawerk is het inderdaad niet bijster interessant, maar het brengt zijn visie over.

Link to comment
De meeste westerse moslims veroordelen aanslagen en noemen die manier van de ideologie verspreiden achterhaalt en keuren het af. Dit is iets wat ik een beetje mis in het filmpje.

Er is geen enkele imam die naar voren stapt en zegt dat homo's normale burgers zijn.

En als ze het één en ander achterhaald vinden wat in de koran geschreven staat dan kunnen ze die bladzijdes er ook wel uit scheuren of niet dan?

Er is vrijwel geen ander geloof dat zo ontzettend veel aggressief geweld gebruikt in de wereld. En dat alles puur tegen de westerse wereld. En waarom? Jaloezie. Als ze wat minder tijd zouden steken in hun geloof (zoals de westerse wereld dat ook doet) en wat meer ondernemend worden en een wil hebben om te werken, alleen dan kunnen ze een welvaart opbouwens zoals de westerse wereld die kent.
In plaats daar van blijven ze maar aan een achterhaald boek hangen die eeuwen geleden een keer geschreven is.

Ik kan 2 weken lang met iemand werken die gruwelijk gereformeerd is en toch merk ik helemaal niets aan die persoon. Als hij lekker de hele zondag naar de kerk gaat is dat zijn pakkie an, ik vind dat totaal geen probleem. Maar een moslim die moet een apparte gebedsruimte, ze lopen met zo'n opvallende achtelijke baard of nog erger in een jurk, ze praten met accent en nog een hoop andere dingen waardoor hij laat merken dat hij een moslim is.
Als ze al die punten niet lieten zien dan zou je merken dat er een hoop minder irritatie is.

Hoe brainwashed kan je zijn om je op aarde op de juiste manier te gedragen voor je positie NA de dood? Edited by ener
Link to comment
Zou je wat verder kunnen uitleggen waarom je dit vind?
Mij was 't niet opgevallen dat 't slecht gemonteerd was ofzo...


De beeld en geluidskwaliteit laat her en der nog wel eens te wensen over. Ook de overgangen zijn naar mijn mening niet altijd even goed gevormd. Ook vind ik het verloop van de film eerder saai en eentonig. Ik constateer dat de film bij velen al snel begint te vervelen.

Ik heb het filmpje op Rapidshare gedownload...


Erg?


Ja, ik ben van mening dat ruim 900 000 moslims heel erg is. Met alles respect, maar elke buitenlander die zijn land ontvlucht en in Nederland / België komt wonen is een extra lastpost voor de overheden want de eerste jaren kosten ze alleen maar geld, laat staan dat ze iets opbrengen. Deze mensen moeten vaak in een apart sociaal statuut geplaatst worden, krijgen sociale woningen etc toegewezen. Dat zijn dingen die allemaal geld kosten en vaak pas na 7-8 jaar beginnen te 'renderen'. Want de eerste jaren werken de vluchtelingen vaak niet om dat ze dan nog niet geregulariseerd zijn waardoor ze nog geen belastingen kunnen afdragen, gevolg is dat ze veel te veel geld kosten. Ik zeg niet dat alle moslims financiële lastposten zijn, maar velen onder hun toch wel.

Ik weet ook dat iederen in deze maatschappij recht heeft op een degelijk bestaan, maar de overheden komen nu al geld te kort dus hoe meer ze uitpsaren op deze mensen, hoe meer geld ze kunnen spenderen aan degelijk onderwijs (1040, remember). En de nog vele andere materiële zaken niet te vergeten.

Ik weet natuurlijk niet hoe ik je erg moet opvatten (sarcastisch of eerder een teken van 'niet mee eens').

Als ie 900 000 moslims en allle andere buitenlanders zich gaan groeperen kan dat wel eens een gevaar vormen voor de staatsveiligheid. Moslims zijn niet de enige buitenlanders in Nederland, je hebt nog een hele groot groep Roemenen, Bulgaren, Kosovaren en ook illegalen. Zo kom je al gauw aan 2 000 000 allochtonen, wat best wel veel is.

Ik vind het goed hoe hij de vergelijking maakt;

Het nazisme is overwonnen in 1945
Het communisme is overwonnen in 1989

nu moet alleen de islamitische IDEOLOGIE nog overwonnen worden.

Ik denk dat hij daar iets meer nadruk op had moeten leggen...


Volledig mee eens
Link to comment

Ik vind dat wilders wel een punt heeft, ik haat de moslims/buitenlanders die zich niet aanpassen aan onze cultuur en toch hier komen wonen, lekker stoer doen en leven van het staatsgeld (OCMW in België)!
Anderszijds heb ik niets tegen de buitenlanders/moslims die normaal zijn, vlot Nederlands praten en zich toch gedeeltelijk aanpassen, die voor hun geld werken en zwoegen, net zoals de normale burger van ons land! Dat is mijn mening.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...