Jump to content
PyroForum.nl

Mg Fontijn


cojonesm

Recommended Posts

Hey,

Vandaag een fontijntje gemaakt met ene x aantal gram MG snippers en metaalpoeders.
Het was niet echt zo'n succes ik zag niet echt veel van de MG.

specs:

green powder met x aantal mg en metaalpoeders
17mm id
8cm lang
1cm kattenbak stoppen
eerst 3 cm 4mm core en laatste 3 cm 3mm core.






fontijn.mp4

Hij ging in het begin 6 meter hoog ( werkplaats )

Youtube voor keesthemad

Edited by cojonesm
Link to comment

De hoogste vonken kwamen toch echt 6 meter hoog even hoog als het gebouw ernaast. Dit zie je niet op het filmpje want k schrok een beetje van het geluid.

31 vieuws 1 reply lol


@ keesiej

Ik weet het niet, ik zou het wel graag willen weten. iemand?

Edited by cojonesm
Link to comment

Het lijkt een beetje alsof het een cato is, wat me ook niet helemaal zou verbazen met zo'n kleine nozzle en diepe core. Als je de resten terugvindt, zou je daar uitsluitsel over kunnen geven.

Verder wel een mooi fonteintje, maar hij lijkt inderdaad iets kleiner dan 6 meter.

Link to comment
Het lijkt een beetje alsof het een cato is, wat me ook niet helemaal zou verbazen met zo'n kleine nozzle en diepe core. Als je de resten terugvindt, zou je daar uitsluitsel over kunnen geven.

Verder wel een mooi fonteintje, maar hij lijkt inderdaad iets kleiner dan 6 meter.


Volgende keer maak ik dezelfde en dan zal ik hoger filmen.

Het was geen cato. Ik heb het buisje hier liggen, ergens bijna onderaan zit een gaatje zo groot als de punt van een pen.De nozzle is ook 1 of 2 mm groter geworden vandaag misschien de snelle terugval?

Ik wil meer vna deze fontijnen gaan maken zo hoog geeft echt een kick! Edited by cojonesm
Link to comment

Mooie fontein hoor.

Vlak voordat de druk eraf is zie je een gloed bij de voet van de fontein, ik denk dat dat gaatje de oorzaak is.

Ik weet niet of plastic/pvc wel geschikt is om het zo lang vol te houden, ik zou er nog flink wat stevig papier omheen rollen. Kan in ieder geval geen kwaad.

Bij commerciele vuurpijlen doen ze dit ook.

Edited by Piet
Link to comment
Experimenteren, ik doe niks anders. ;)

Misschien zag je wel te weinig van de Mg omdat je misschien te weinig hebt gebruikt, na mijn ervaring moet je Mg ook niet te grof of niet te fijn zijn. (uitgeboorde krullen uit een Mg punteslijper werken na mijn ervaring het beste)


Pic van wat volgens jou goed formaat is van ''krullen'?

Ik gebruik idd ook puntenslijpers.
Link to comment
  • 2 years later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...