Jump to content
PyroForum.nl

Knalgas


cojonesm

Recommended Posts

Dat doet me denken aan een vriend van me die in een grote garage werkte. Hij had een zak met meer dan 5 kuub inhoud gevuld, en buiten laten opstijgen met een brandend stuk wc-papier eraan. De ruiten in de wijde omgeving stonden heftig te trillen (naar verluid).

Op de UvA doen ze dit ook trouwens, maar dan om aankomende studenten te lokken. Ze gebruiken dan gelukkig gewoon een ballon, in plaats van een vuilniszak.

Link to comment

Vroeger heb ik een keer een klein PET-flesje omgebouwd tot kanon, aan de hals had ik met epoxy een pvc buis gemonteerd(gegoten verloop).Als onsteker had ik en flyback transformator die een vonkoverslag maakte van 2.5 centimeter. Ik onderschatte de kracht van knalgas en de fles barste uitelkaar, gellukig was de fles opengescheurd en niet gedefragmenteerd :huh: . Daarna heb ik het tot zeepsop en kleine electrolyses gelaten :P . Wat ik me ook afvraag zou je een simpele waterstof raket kunnen bouwen van waterstof?
GR.Tafelpoot

Link to comment
  • 1 month later...

Ik heb dit weekend m`n eigen toestel van Hoffman gemaakt, zeer geslaagd. Ik had het gemaakt van 4 plastic pippetjes.

Twee pippetjes werden de gedeeltes waarin de kathode en de anode zitten. het derde pippetje had ik geknipt en vervormt boven een vlam tot een dwarsverbinding tussen de gedeeltes met kathode en anode. En het vierde pippetjes werd van boven in de dwarsverbinding gestoken om als container te dienen van water. Als anode en kathode had ik een potlood lood gebruikt uit een vulpotlood. Deze was aardig dik en prima geschikt voor deze kleine opstelling. Ik had alles gelijmd met een heet lijm pistool. Uiteindelijk zaten er helemaal geen lekken meer in het toestel.

Met de stroom erop deed hij het erg goed. Ik had in het water wat NaCl gedaan zodat de stroom beter kon stromen. Toen ik de stroom eraf haalde en het water eruit blies proefde ik precies dezelfde smaak als in het zwembad dus ik denk dat er wat NaClO was gevormd.

Van echt knalgas was nog geen sprake, ik heb alleen wat zeep belletjes gevuld met waterstofgas aangestoken. Binnenkort zal ik uit batterijen van die staven halen en dan een grote opstelling maken zodat ik echt knalgas kan maken.

Edited by Willy
Link to comment
  • 1 month later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...