Jump to content
PyroForum.nl

2 Inch Flash Salute

breezer

Recommended Posts

Posted

Hallo iedereen!

Ik heb vandaag na aankomst van me hemi's meteen een shell gemaakt. Hij bevatte 15 gram Kclo3/Al in de verhouding 70/30. Lift was 5 gram mp coated rice huls en de delay was 3 cm visco. geschoten uit een papieren buis met een ID van 54mm. Helaas pakte me camera het geluid niet mooi op en was de na echo ook niet goed te horen vanwege dat me vriend hem iets te snel uitdeed, maar het is toch de moeite waard om even te posten.

foto's

filmpje
Picture_007.mpg

Dat was het weer. :rolleyes:

Guest Richard
Posted

Ghehehehe je had dus echt veel zin. Kon er niks aan doen, had tot dus ver echt geen tijd.

Ziet er netjes uit overigens, maar liftcupje mag wel iets breder en dus iets korter. Verhouding is nu niet supermooi.

Posted

Ziet er goed uit. Ik ben van plan om binnekort ook een 2 Inch salute te maken. Ik ga er ongeveer 18gram KClO3 / Al poeder in proberen te doen.
Heb alleen een beetje weinig tijd, mischien van het weekend maar eens hobbien.

Posted

Ja klopt Richard de verhouding is niet perfect maar had ook erg veel zin om het de lucht in te schieten :rolleyes:
Stijntje ik weet niet hoe je er 25 gram in krijgt zonder te knoeien maar dat lukt bij mij echt niet dus vul ik de ene helft echt helemaal met nog een dikke berg erop en dan zet ik de andere helft erop met lijm.
Zodat je dus ong driekwart lucht overhoudt in je shell, helaas is je shell erg licht en dus moeilijk de lucht in te schieten (dus 20-30 meter) Mischien goed te gebruiken voor pijlen aangezien die wel zo licht mogelijk moeten zijn?

Posted (edited)

Mijn oplossing:
Neem een wcpapiertje, tissue, whatever, maak er een kommetje van in je hand, en leg er de flash in. Draai het dan dicht en knip een boel papier af.
Nu kun je een klein gaatje onderin prikken. (houd het hierbij boven de hemi met lont) en de bol in de shell drukken, waarbij het lont door het gaatje naar binnen steekt. (Ook als die dat niet doet, zal je flash echt wel afgaan.. :rolleyes:)

Nu kun je probleemloos de andere hemi erop leggen, en kun je dus de shell tot de nok vullen. (Minus de ruimte die je papier in neemt...)

Edited by mr.stijntje
Posted

Ok klinkt als een goed idee dus ga ik eens proberen. Maar nu had ik nog een vraagje hoe kan je een tail aan laten gaan want die zit toch aan de bovenkant van de shell? Ik bedoel doe je dat dan met quickmatch en zo ja hoe? Want die is toch helemaal dicht gepakt. Kan iemand mischien even simpel plaatje maken van hoe je de tail ontsteekt met je quickmatch, want ik snap het niet helemaal.

Posted

Ik heb hier een shot uit een filmpje van een 1" mortiertje:

Je ziet dat er een enorme steekvlam uit komt van de lift.
Alles wat waar dan ook op de shell gemonteerd zit ontsteekt echt wel. Ff met meal primen als je mix niet makkelijk ontsteekt.

Dus gewoon: komeet bovenop de shell monteren, en gaan met die banaan. :rolleyes:

Posted
Je ziet dat er een enorme steekvlam uit komt van de lift.
Alles wat waar dan ook op de shell gemonteerd zit ontsteekt echt wel. Ff met meal primen als je mix niet makkelijk ontsteekt.

Dus gewoon: komeet bovenop de shell monteren, en gaan met die banaan. :)

Gaat dat serieus zo makkelijk want dat had ik echt niet verwacht :rolleyes:. Maar ik gebruik dan een soort zelfbedachte strobe star die niet bepaald makkelijk onsteekt kan je gewoon met meal primen en dan 100% zeker ervan zijn dat hij aangaat?
Posted (edited)

Ik zou voor de zekerheid je strobe mix over laten lopen in meal (of andersom natuurlijk). Dat is ook wat Shimizu aanraadt, en hij stelt dat je zo zelfs een mengsel van Ba(NO3)2 met aluminium aan krijgt.

Wat betreft die salute, ik krijg het niet voor elkaar beeld bij het geluid te toveren. Het klinkt desalniettemin als een aardige knal.

@CB: Een strobe is meestal slechter ontsteekbaar dan een D1. Een D1 bevat een aanzienlijke hoeveelheid houtskool, wat de ontsteekbaarheid aanzienlijk verbetert ten opzichte van een (meestal) aluminiumgebaseerde strobestar.

Edited by miech
  • 3 months later...
Posted (edited)

Weer een 2 inch salute afgeschoten dit keer met een lift van 4 gram bp met wat Ti snippers, hierdoor hoor je geknetter en veel witte vonken bij de lift. De vonken kan je ook goed zien op het filmpje. Als je trouwens het filmpje op pauze zet als hij ontploft lijkt het net de zon.

http://www.youtube.com/watch?v=YvqTxzBi9p4

Edited by breezer
Guest Richard
Posted

Meer lift gebruiken, dit is gevaarlijk. De shell behaalt amper hoogte en is alweer op de weg terug als hij knalt...

Posted (edited)

Hij was wel weer opweg naar beneden maar hij kwam dik 25-30 meter, dat vond ik zelf ook niet echt lijken op het filmpje maar het is echt zo. Wat daar weer naar beneden kwam was het papier dat om de blackmatch zat, en het licht was niet een lantarenpaal maar de maan mischien dat het dan wat hoger overkomt.

Edited by breezer
  • Create New...