Jump to content
PyroForum.nl

Stinkbom


pj_muller00

Recommended Posts

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
Nee, Ik heb een aardappel in een pot gedaan. En onder water dichtgemaakt. Toen heb ik hem op een warme plek gezet. Ik heb hem gisteren ergens neer gegoten. Daar komen voorlopig nog geen mensen.


w8 ff alleen schillen ?
shit ik heb ook blokjes aardappelen erin :P

wat is POKON ?
en waat kan je dat krijgen
EN kan je het ook doen zonder pokon ?

en welke soort olie ?
:D:angry::) :D
Link to comment
w8 ff alleen schillen ?
shit ik heb ook blokjes aardappelen erin ;)

wat is POKON ?
en waat kan je dat krijgen
EN kan je het ook doen zonder pokon ?

en welke soort olie ?
:P:angry::):D


Hee,

Om een antwoord op je vragen te geven. Ja alleen de aardappelschillen in een pot doen je kan ook gewoon aardappelstukken, en dan tot de rand ongeveer vullen met water. Maar je kan er pokon in doen pokon is een onkruidverdelger je kan het dus in tuincentra's verkijgen. Je kan het ook zonder pokon doen ik heb de mijne nu al een maand staan zonder pokon erin hij doet het prima! De soort olie ik heb er motorolie ingedaan ik denk dat het weinig uitmaakt want de olie zorgt er alleen voor dat het Luchtdicht gemaakt word :P
Ik hoop dat je hieraan iets had :D

Mvg Robert
Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik lees dat H2S giftig is(zal hoop ik niet in bij mij geweest zijn), maar het geval is nu:

Van de zomer heb ik ook dit geprobeerd met stukken aardappel, warm water, luchtdicht afgesloten en 3 weken in de bloedhitte laten staan. Deksel stond helemaal bol van de druk van binnenuit.
Toen ben ik naar een supermarkt gegaan en daar in het schap sneaky dat potje heb leeggegooid. Nou man, dat was achterin de winkel maar bij de kassa rook je het binnen 5 min!
Te erg dit, maar ja, blijft altijd leuk dit soort ongein.

Btw, hoe goed helpt pokon bij dit proces? Aangezien ik het eerst 3 weken in ong. 30* C buiten had staan, maar het nu toch nog wel eens wil doen.

Gr Cedy_NL

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
Guest polokeeper
google.gif
En H<sub>2</sub>S is niet giftig dan?
:wink:

Hoe lang duurt het voor hij echt goed is? (de stinkbom).
Een maand? Want ik heb er geen pokon bij gedaan. En gewoon aardappelschillen.
En hoe zit het met die druk, ik las ook ergens op dit forum dat er CO2 zou kunnen onstaan.
Dat zou kunnen ontploffen.
En maakt het veel uit of_je het in licht of donker doet?


polokeeper

Hoofdletterszijn verplicht. Quote heeft niets met post te maken. Warned. T.
Link to comment

Ik heb ook zo'n potje gemaakt en in mijn kluis op school staan.
Ik heb hem net zo vol gedaan als er staat gescreven maar er staat nu een behoorlijke druk op het potje (de deksel bolt).
Hij is morgen een week oud en lijkt al aardig te rotten/schimmellen.
Wat kan ik het beste doen laten staan? gaat ie niet ontploffen of iets dergelijks>?
Ik heb de boeken al uit mijn kluis gehaald en bij een vriend "ondergebracht" het enige wat nou nog in mijn school kluis zit is dat potje iemand ideen>?

SkiZo

Link to comment

Ja ik zou hem ook maar weghalen. Als ik jou was zou ik hem trouwens niet binnen ergens zetten, zoals bij jou in je kluis. Waarom niet gewoon ergens buiten lekker laten rotten ? Nu is warm natuurlijk beter, maar toch.

Succes ermee dat het maar lekker mag stinken.

Groetjes, Yellowcard :mellow:

Link to comment

Volgens mij is dat gewoon het zetmeel oid. want na een tijdje is de aardappel helemaal weg en is alleen de schil nog over.

Ik weet het niet zeker maar dit lijkt mij het meest logisch.

De vloeistof lijkt mij het boterzuur, maar alles wat in je pot zit stink ongeveer even erg. (So don't worry) :mellow:



Greets

Link to comment

Ik ga ook maar eens een keer beginnen met een stinkbom zoals die in de NixNut staat beschreven, om onze docenten eens een keer te plagen. Er staat echter dat je de pot met de aardappel(schillen), met pokon, onder water moet dichtdraaien. Wat is echter de dichtheid van pokon? Het kan namelijk zo zijn dat als de pokon lichter is dan water het niet meer in mijn pot met aardappelen zit als ik hem onder water duw. En kan ik de stinkbom gewoon op de verwarming laten cultiveren, in het volle licht, of moet het tegen licht en hoge temperaturen beschermt worden(Ik denk dat het op de verwarming best eens 40-45 graden kan worden)?

Link to comment

Ik denk dat ik weet waarom bij sommige mensen de stinkbom met suiker, zwavel en gist niet werkt. Waarschijnlijk ligt het aan de giststam die gebruikt wordt, want ik heb laatst een exemplaar met een ander soort gist gemaakt dan ik normaal deed, en die werkte voor het eerst niet.

Link to comment

Gewoon verse broodgist gebruiken, dat werkt als weet ik wat. Maar om het echt een stinkbom te noemen wil ik niet zeggen, de geur trekt vrij snel weer weg... Heeft iemand ooit als eens tribromophenol geprobeert te maken ? Dat kan op dezelfde manier gemaakt worden als pikrinezuur maar dan met NaBr/KBr ipv kaliumnitraat, de reactie is iets gevaarlijker en de stof die er uit komt ook, maar het stinkt wel behoorlijk rot.

Anders is acrolein ook nog wel een leuke, gewoon wat glycerine verhitten tot een graad of 200 en wat natriumbisulfaat er bij doen, DOE DIT ALLEEN NIET, dit is een gifgas met een giftigheid in de buurt van blauwzuur, het is alleen te doen in mini-scale buiten met harde wind, de lucht die er vanaf komt slaat op je longen als een flinke teug salpeterzuurdamp en de geur is niet echt prettig, om het beter te zeggen verrot...

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...